Saturday, February 18, 2017

tahu

akal : bro kau tau kan dia pergunakan ko
hati : tau
akal : kalau dah tau kenapa ko masih lagi menunggu?
hati : aku x tunggu...tp dia yg datang..
akal : ko tau kan bro..ni dh kali ke berapa?xkan selama2nya macam ni...sampai bila..
hati : yes aku tau...dan aku dah bersedia untuk segala kemungkinan..
akal : ko kenapa bro?dah x ley fikir ke apa?
hati : bukan x boleh fikir...tp aku..entah lah..
akal : ko kenapa bro...
hati : bro..aku tau dia pergunakan aku...tp aku x tau sejauh mana dia akan pergunakan aku...dalam masa yg sama aku x tau apa yg dia rasa...tp aku rasa dia sama macam aku...dia perlukan aku bro..dan aku perlukan dia...Allah hadirkan perasaan tu kat aku mesti bersebab...Allah hadirkan dia dalam hidup aku sebab Allah tau aku mampu..dan aku x boleh menolak perasaan itu...tipu kalau kata aku x menangis kerana dia...tipu kalau kata aku sebenarnya kuat...dan tipu kalau kata aku x takut...
sebenarnya kali ini aku benar2 takut...
takut yg peristiwa lama akan berulang...
takut yg aku akan kehilangan...
takut yg perasaan yg hadir itu tidak ikhlas..
takut aku sama seperti mereka...permainkan perasaan org...
tp Allah telah hadirkan perasaan itu kat aku bro...
Allah hadirkan perasaan kasih dan sayang itu kat aku pada dia...
Allah hadirkan dia dalam hidup aku mesti bersebab...sama ada doa aku sebelum ini dimakbulkan atau Allah ingin aku membantu dia...
aku ikhlas berkawan dgn dia...apatah lg menjadi adik dia...perasaan kasih sayang aku ini pada dia ikhlas...aku perlukan dia dan dalam masa yg sama aku rasa dia perlukan aku...tp aku masih belum nampak keikhlasan hati dia...dan memang aku nampak dari segi zahirnya dia pergunakan aku sepertimana org2 yg pernah hadir sebelum ni...aku x boleh samakan dia dgn kak diana...sbb dia bukan kak diana...
ya...aku terlalu baik...baik pada org yg aku sayang sampaikan aku dah x nampak keburukan seseorang itu...dan aku xkn cari keburukan dia...selagi mana dia belum melukakan hati aku dengan teruk..selagi mana rasa sayang ini masih wujud...selagi mana aku boleh pendam segala resah dan kecewa ini mahupun rasa cemburu ini..aku akan ikut rentak perjalanan kisah ini...cukup dari jauh aku memerhatikannya..cukup dari jauh aku menyayanginya...tp andai kata...satu hari nanti dia dah x perlukan aku..satu hari nanti perasaan kasihnya padaku hilang...aku akan pergi jauh...sejauh mungkin sehingga dia x mampu mencapai tanganku lagi...
so buat masa sekarang...aku akan menyendiri...
akal : bro..ko bermadah lg...
hati : ko kenal aku macam mana bro...ko kenal aku...
akal : ya aku kenal ko...sangat kenal dgn ko..sbb tu aku takut ko akan kembali seperti dulu sekiranya ko kehilangan lg...aku x mampu mengawal ko hati...apatah lg bila nafsu muncul mengatasi aku tatkala ko jd mcm dulu..
hati : jgn risau...kali ni aku mampu berdiri tanpa nafsu...aku dah berjanji dgn dia bro..untuk berubah...
akal : kalau dia permainkan ko...bkn ke ko akan memungkiri janji seperti dulu..
hati : akal..aku sebenarnya sudah penat dgn sandiwara dunia...dan aku berharap sgt kisah ini akan tamat...yakni biarlah dia org luar terakhir yg muncul dlm jalan cerita hidup aku..sbb aku dah penat kehilangan..
akal : bro...walau apa pun berlaku...aku harap ko kuat..
hati : ya bro..betul tu...aku pun berharap aku akan kuat...untuk kali ini...
akal : bro...simpan sikit rasa sayang tu untuk diri sendiri...please...
hati : insyaAllah bro...kali ini aku akan berdiam diri..

--------------