Wednesday, December 30, 2015

Penghujung Tahun

Assalamualaikum

Hye dairy..
Pe habaq??
Kih3..bukan kulupakan hang, tapi akhir tahun ni busy la..

Okeh..
Update terbaru..
Aku dah pindah duk subang...
Hahaha...sbb tu akhir2 ni busy giler..
X sempat bernafas...
Umah tingkat 4 lak tu..
Koh3...ari2nya mintak nyawa nk panjat tangga tu...
Hahaha


Banyak peristiwa yang berlaku...
nanti aku update ya



MFM_CReaTeD

Friday, December 18, 2015

Untuk yg selalu komplen

Salah satu faktor kenapa sy x boleh main debu...

Saya allergic debu dan kotoran...dan sekarang tgn dan badan sy dh kepedihan...

Salah satu faktor kenapa sy x masak

Saya xsuka mkn masakan sendiri...kalau sy masak..x abes...membazir...

Dan kalau x boleh terima cara saya...
Life sy...
Xpe...boleh pergi...

Jom balik

Hye dairy...

Dr pg tadi aku mengharap kelibat bayang dia yg muncul...
Dr pg td aku mengharap dia akan call...
Dr pg td aku setia menunggu...
Tp sia2...

Dairy...
Dulu masa aku runsing akan keadaan umah...
Dia janji dia akan tolong...
Dia janji akan ada untuk aku..
Dia ckp jgn risau sebab dia ada...
Tapi..

Dairy...
Smlm dia call...
Dia kata nk dtg...
Tp dh kul 10 dah...
Dia memang x pernah faham bahasa aku dairy...
Xpe lah dairy...
Jom kita balik...
Banyak keja kita nk buat...
jgn buang masa...
Jom...

Thursday, December 17, 2015

Hey dairy

Assalamualaikum...

Hye dairy...
Smlm kan...aku dah taip panjang giler...
Konon2 nk share dgn dairy la...
Tp lupa nk save...
Kah3....
Penat je luah semalam...
Xpe la...tu citer semalam...dairy je yg tau..
Kih3...

Dairy...
Lusa aku akan pindah...
Duk umah kt subang lak...
Kali ni aku duk dgn kakak ipar...
Tapi semua x setel lg...
Aku hilang arah la dairy...
Aku jd blur...
Byk benda yg plan x jadi...
Keja pun dah ke mana dairy...
Kenapa jadi macam ni dairy??

Dairy...
Aku rindu kt k.diana...
Aku rindu kt abg adam...
Antara ramai2 org dlm dunia ni...
Dua org ni je yg betul2 paham aku....
Dua org ni x pernah putus asa dgn aku...
Dua org ni x pernah komplen sape aku...
Dua org ni selalu cakap baik2 dengan aku...
Dua org ni selalu pujuk aku...
Dua org ni segala2nya bg aku...

Dairy...
Ko tau aku macam mana...
Ko tau aku dr dulu sampai la...
Ko tau kan aku x kuat...

Dairy...
Orang yg baik2 hanya untuk orang yg baik2 sahaja...
Sbb tu kot k.diana pergi...
Aku x cukup baik untuk dia...

Dairy...
Kenapa jadi lagi??
Kenapa sayang aku dipermainkan??
Kenapa orang xley terima sape aku yg sebenar??
Kenapa orang selalu berjanji...tp x menunaikan...

Dairy...
Sbb tu aku hipokrit...
Sbb aku tau...kalau aku tunjuk diri aku yg sebenar...xde manusia yg akan menerkma aku seadanya...
Aku xperlukan kekerasan...
Xpe lah...
Malas nk ingat dah...
Cukup takat ni je dairy...

Dairy...
Arini aku menangis lg...
Mudahnya air mata ni mengalir...
Kata kuat...
Aku kan kuat...
Boleh berdikari...

Dairy...
Ko rasa kalau arwah abah dgn ma ada...
Diowang bangga x dengan pencapaian aku sekarang...
Keh3...sje ubah topik kan...
Xpelah dairy...
Kita tutup kisah ni...
Ni dh nk masuk 2016...
Kita buka citer baru...
Lembaran baru....

Azam aku tahun 2016...
Aku x nk jatuh sayang...
Aku x nk jatuh cinta....
Aku x nk simpati pada siapa2....
Aku x nk percaya pada mana2 janji...
Tutup pintu hati ni selama2nya...

Caiyok2!

J.A.U.H

Assalamualaikum

Hye Dairy..
Pernah x ko rasa kecewa...
Sampaikan ko jadi blur...
Sampaikan ko xtau nk buat apa...
Huhuhu

Dairy...
Aku kuat kan??
Aku x perlukan sesapa...
Aku boleh...

cuma perasaan kecewa ini terlalu mendalam...
Dairy...aku terlalu berharap kan?
Jangan berharap pada sesuatu yg x pasti...
Janji manusia semua xley pakai...
Xpe la dairy...
Biarkanlah semua tu...
Lama2 ok la nanti...
Semalam kata nk datang...
Tp xpe la...

Aku akan pergi JAUH tanpa berpaling...
Dah2 lyn perasaan tu...
Org x pernah kesah pun perasaan tu...
Cuma dr td aku xtau cmne nk start...
Jd blur...

Fuh lega...dpt luah kt dairy...
Lapar la dairy...


MFM_CReaTeD

Wednesday, December 16, 2015

Aku

Assalamualaikum...
Hye dairy...
Nk dgr cerita x....
Pepagi dia dh tegur aku...
Kan aku bgtau smlm...dia akan carik aku baliknya...
Siap pepagi...bukak pintu opis...
Bgtau container dah ada dkt luar...
Hahahaha...macam kelakar kan...
Tapi...aku tetap diam...
Aku dah x sama macam dlu dah sekarang ni...
Dia ada je macam nk sembang..
Tapi aku setakat ha'ah kan je la...
No need to rapat sangat la...

Berbalik pada tajuk asal

Aku

Siapa Aku??

ermmmmm

Tuesday, December 15, 2015

Pinjam Bahu

Assalamualaikum

Hye dairy...
Aku nak nangis...
Tahan je mata ni dr pg td...
Kesalahan kecik diperbesarkan...macam la dia x pernah buat salah...
Time trucking, barang tertinggal ke...aku relax je...
Xde nya nk buat muka bagai...
Aku sepanjang mc selalu gak bukak email..
Siap advise dia lg shipment apa...
Pick up kt mana...
Yang mana dia tercicir...
Macam la dia yg handle brg tu route balik..
Bos2 aku gak yg handle...
Yg dia nk kerek bagai sangat dah kenapa
Aku x nampak pun sebarang email tuju kt dia...
Jadah apa dia nk marah sangat..
X paham aku...

Hati...
Sabar...
Istighfar banyak2...
Sok lusa dia cari kau balik...
Kau tengok la esok

Entahlah
Aku tgh serabut arini
Tp bila tgk muka dia
lg serabut aku...
Degan keja banyak...

Perihal rumah
Perihal duit
Semua2...

Dan aku rasa...
Kaki kanan aku x kuat untuk tekan minyak kereta...
Asal lama skit jd sakit...
Jgn lah kata aku dh xley drive..
Huhuhu...

Dairy..
Aku keseorangan sekarang..
Aku tau aku x sekuat dulu...
Tp janganlah terlalu lemah...

Dan sekarang...
Rasa sangat keseorangan...
Xpelah...
Dalam kubur ko sorang2 gak...

Sabtu ni dah nk pindah
Banyak lg x setel...
tambah dengan keserabutan...
Ada orang janji nak tolong...
Tapi satu hape pun x...
Hahaha...
Semua sama je...dari ar razi...ali...hisam..
Sama je...janji xley pakai...
Lelaki semua mulut manis..

xpe lah..
Aku kan kuat..




MFM_CReaTeD

Friday, December 11, 2015

Kenangan lama

Assalamualaikum...

Org kata...kalau tetiba kita mimpi seseorang...org tu tgh pikirkan kita...
Entah betul ke x...

Aku mimpi ex aku...x laen x bukan shah...
Erm...
Dulu kisah cinta kitaorang macam kisah taj mahal katanya...kah3..
Yes...
Dia cinta pertama aku...
Kalau org tanya aku masih sayangkan dia atau x...aku akan jwb...mungkin...
Kah3..
Syg lg ke??
Entah la...ada la sikit kot...
Penghujung tahun 2010 dia masih mencari aku...tp aku keraskan hati...
Sbb aku tau..kalau aku menerima dia kembali...akan ada hati2 yg kecewa...
Family dia x suka aku...hatta mak dia pun...
Aku mse tu fikir...
Xperlulah dia jd anak derhaka kerana cinta...
Biarlah betapa agungnya cinta kami...
Aku xnk dia membelakangkan keluarga...
Aku telan semua sorang2...
Aku biarkan dunia salahkan aku...
Biarlah aku yg jd punca perpisahan kami...

Sejak ari tu...aku cuba bangkit...
Walaupun kadang2 terjatuh...
Aku cuba berdiri...
Walaupun tersungkur..
Kah3..
Drama sangatkan...

Sejak aritu...
Aku takut untuk bercinta...
Sejak aritu....
Semua lelaki aku anggap kawan...
Sejak aritu...
Aku tutup pintu hati ini....
Sejak aritu...
Aku x percaya dengan lelaki...
Dan...
Sejak aritu...
Aku aku xtau apa itu cinta..
Bg aku...lelaki sama saje...mulut manis...xpegang janji

Shah...
Dha doakan shah bahagia...pg td dha bukak balik msg shah satu ketika dulu...
Tiba2 je bukak...
Entah la...

Thursday, December 10, 2015

Aku Yang Sekarang

Assalamualaikum

Hye dairy
Pe habaq??
Kih2...

Arini duk layan ank buah wassap
Ank buah ngadu, kucing dia mati...
Sian lak...

Anyway..
How's life??
Aku k je....
cuma aku yang sekarang...dah xsama macam dulu...
Aku bisa berdiri dengan sendiri...
Aku bukan lg Madihah Farhana yg dulu...
Please take note...

Aku dah malas pikir pasal org laen
Aku dah malas nk amik tau...amik berat...
Aku dah buang jauh2 perasaan mudah simpati aku...
Aku dah buang perasaan sayang aku...
Aku dah x kisah apa yg berlaku di sekeliling aku...
Penat jaga hati orang
Penat berusaha untuk orang lain
Aku penat dah menangis..
Aku dh buang jauh2 semuanya...
Yang berdiri sekarang ni Madihah Farhana yg baru...
Yang x perlukan sesiapa...
Ya aku boleh acting seperti xde pape yg berlaku...

MFM_CReaTeD

Monday, December 7, 2015

Fever...

Assalamualaikum...

Dairy...
Aku rasa hari ni kosong sangat...
Jasad kt opis...
Fikiran melayang jauh
Kerja banyak...
Tp mcm tu ah...
Nasib masih boleh fokus pd kerja lg...

Dairy...
Arini aku balik keja...
Sampai rumah...
Hati ini dipagut sayu...
Jiwa ini meronta tanpa dipaksa...
Sunyi mencengkam jiwa....
Air mata mengalir laju...
Orang x kan faham apa yg aku rasa...
Orang x kan faham semua ni...

Dairy...
Aku x kuat untuk hadap ni semua...
Hilang segala2nya...
Tempat untuk bercerita...
Tempat untuk mengadu...

Dairy...
Setakat ni je dlu...
Aku menangis lagi...
Aku dh biasa kehilangan....
Cuma sebab kali ini aku terlalu konfiden untuk tidak kehilangan lg...
Sebab itu hati ni terlalu sukar...
Xpe la...japgi hilang la...bila ubat ni meresap...tertdo la japgi...
Demam..



Rindu

Kenny rogers..
Pizza hut..
Secret recipe...
Petronas...
7eleven...
Uptown shah alam...
Night circle...
Jusco bukit tinggi...
MBO space u8...
Salak tinggi..
Nilai...

Aku rindu...
Huhuhu...

Hati...
Kita kuat kn??

Saturday, December 5, 2015

(^_^)

Baguslah

Dia happy tanpa aku...

Dia boleh je hidup tanpa aku

Please take note...

Suara dia mcm xde pape pun berlaku..

Ok...

TUTUP KAMUS NI...Bukak kamus baru

Forget the past...

Dia xkan amik tau dh pasal aku...

Struggle for future...

Celah mana nk cari kekuatan??

MFM_CReaTeD

5/12/2015

Assalamualaikum

Hye dairy..
Aku kt opis ni,,,
Rasa macam lambat lak masa berlalu...
Jasad je kt opis...
Hati dan perasaan...
Jauh melayang..
Entah la...

Menangislah
Kalau itu melegakan...
Menangislah
Kalau itu mampu melekakan..

Dairy...
Aku kuat kan...?
Sebagaimana aku kuat dulu2...
Cukuplah untuk kali ini..
Penat menyayangi..
Penat dah menangis..
Penat dah hati terluka..
Penat sangat..

Hati
untuk kali ini..
tolong fikir untuk diri sendiri..
FIKIRKAN KEBAHAGIAAN SENDIRI...

Pernah x ko rasa nak nangis...tp dah x mampu nk nangis...
Pernah x ko rasa kehilangan...
Pernah x ko rasa sunyi walaupun sekitar ko bingit...
Pernah x ko rasa betul2 hilang...
Pernah x ko rasa perit macam ni...
Pernah x ko rasa ko terpaksa berlakon macam x berlaku pape..sbb nk jaga hati org lain..sbb xnk bg org lain tau apa yg ko rasa sebenarnya..
Pernah x ko rasa nk g jauh2...tp sebabkan komitmen ko xboleh bt macam tu...


air mata x mampu nak mengalir lg...
Dah macam dejavu...
perkara yg sama berulang...

Hati...
Aku x mintak lebih...
Aku mintak ko kuat..
Aku mintak ko lupakan semuanya...


MFM_CReaTeD

Friday, December 4, 2015

Jiwa lembut..

Hye dairy...

Saje je nk update sesuatu...
Kwn aku ckp aku jiwa lembut...
Hahaha...
X nafi...
Aku mudah simpati...
Aku mudah menyayangi...
Dan aku akan buat apa saja untuk kesayangan...terutama family...walaupun masa itu hati aku terguris...

Hati aku macam ais...
Keras...tp dgn kesayangan hati aku akan cair secair2nya...
Even aku selalu dipergunakan...
Aku selalu dipermainkan...
Tp kerana sayang...
Aku pejam sebelah mata...

Ray pernah cakap...
Aku ni bodoh...
Mudah jatuh sayang...
Mudah percaua pada seseorang...
Dia tanya...
Sampai bila aku akan macam ni...
Aku jawab...aku xtau dan xde jawapan...
Anip menambah...prinsip hidup aku merosakkan diri sendiri...
Ya...x nafi...prinsip aku xde sekelumit pun untuk diri sendiri..

Sampai bila...

Hati...
Tolong bertukar jadi batu sungai...
Tp...
Batu sungai kena aliran air tetap terhakis...
Cuma makan masa dari ais...

Perasan x?

Assalamualaikum...

Hye dairy...
Ko perasan x...
Hampir setiap tahun...
Aku diduga dengan kehilangan???

2009 - aku kehilangan abg adam and abah

2010 - aku kehilangan k.diana dan shah

2011 - aku kehilangan zack

2012 - totally aku kehilangan k.diana. menerima sekeping mesej darinya..mesej terakhir..

2013 - aku kehilangan maini...walaupun x sesedih mana..tp aku sedih bila dia sanggup tikam aku dr belakang...

2014 - aku kehilangan fadly dan k.nora

2015 - aku kehilangan ray, hanif dan abg

Yea..

Tp perasan x...

Aku masih mampu berdiri...
Kah3...
Tp dalam byk2 kehilangan...
Kehilangan yg x hilang...ialah k.diana..
Sbb apa??
Arwah abah,abg adam,z,ray,anip pergi meninggalkan pusara...
Tp k.diana pergi tanpa berita...
Pergi sekelip mata..
Pergi sbb aku...

Oh 2016...
Mohon baik2 untukku..

Thursday, December 3, 2015

Sendiri...

Ujan lebat kt bumi klang..
Seakan memahami kesedihan ini...
Kih3...

Its ok...
Sendiri lg baik...

Dulu aku ada ali...
Dulu aku ada anip...
Dulu aku ada abg...

Tp...
Sendiri jugak akhirnya...
Keh3...
Block semua no...

Ok je...
Lgpun esok dh start keja...
Ada hikmah semua ni...

3/12/2015

Assalamualaikum...

Hye dairy...
Kaki dh bkak simen..
Yea...

2,3 ari ni asik teringat kwn2 lama...
Ntah la...
Kdg2 rasa nk menangis pun ada...
Kwn2 yg ada sekarang x sama mcm kwn2 yg dulu...
Yg susah senang bersama2...
Rindu...

Kawan...
Pada siapa lg aku boleh mengadu...
Pada siapa lg aku boleh menangis...

Kalau dlu...kita boleh bermesej...call...
Kalau dlu...kita lepak sesama...
Sekarang aku sendiri...

Wednesday, December 2, 2015

The story is begin

Assalamualaikum...

Hye dairy...
How are you?
Long time not to see u...
Keh3...
skipping kah?

Anyway...
This coming friday i will resuming my work..
Dah lama tinggal kerja...
Feel lemau...

N now...i dunno what the current issues at office due to i can't access to my email...why?? My password already expired...
Feel guilty...

Tomorrow..i've appoinment with orthopedic hospital klang...
Pray for me...

Ok..

..........

The story is begin...

I'm not a clever girl...i finished my study with cgpa 2.4...in malay words...cukup2 makan....
My 1st working exp is work as cashier at mydin hyper market in kuala terengganu...with salary around 900 per month...
Luckly i'm stay with my family...so its not burden me la...eating at home..no need to pay bills...

But...
People around me always chit chat about me...such as..study tinggi2...tp keja mydin..n banyak lagi la...make me stressed..
So, i was make decision to resign and find new job at kuala lumpur...
Yeah...first time...

To be cont...

Monday, November 30, 2015

Unfrustrated

Assalamualaikum...

Hye dairy...
Aku dh blik klang...
Keh3..
Sorang2...
Arini btkan aku terpikir sesuatu...

Aku...
Selalu ada untuk sesiapa sahaja yg perlukan aku...xkira time susah atau senang...
Tp...
Org yg aku harapkan ada untuk aku time susah/senang...
Xpernah ada...
Rasa sedey sgt...
Kecewa pun ada...
Huhuhu

Thursday, November 26, 2015

Kahwin?

Assalamualaikum...

Kenapa soalan bila nk kahwin selalu je di ajukan kat aku...
Aku x tau bila...
Aku x tau dengan siapa...
Apa ingat aku ni xde hati n perasaan ke???

Dr aku pkir pasal kahwin...
Baik aku pikir pasal aku...
Kah3...

Memang r cemburu...
Tp nk wat acane..

26/11/2015

Assalam...
Smlm x dan update...
Kelmarin sibuk sikit...
Acane dgn kaki????
Ok la...cuma sengal2 ada lg...
Runsing sbnrnya...
Banyak masalah...
Huhuhu

Monday, November 23, 2015

Burung antu

Assalamualaikum...

Yeah...
Arini ley senyum dah...
Kuat2...
Ngee...
Ingat janji...
Kena kuat walau apa pun berlaku...

Sejak mc ni...
Aku dh jd burung antu...
Keh2...
smlm kul 4 baru tido...
Ades...
Nanti dh start keja balik acane??
Skang ni boleh la...

Mati kutu arini...
Xtau nk btpe...
Pandang siling je la...

#countingday
#12daysleft

1.30 am

Masih memandang siling..
Sejuknya malam ni..
Smlm masih lg bermesej...
Tp hari ni ???
Siapa yg sudi mendengar luahan hati ini..n

Sunday, November 22, 2015

Hujan lebat

Hujan lebat diluar seakan2 menangisi kesedihan hati ini...

Sekelip mata...
Aku kehilangan org2 yg aku syg...
Sekelip mata...
Baru semalam aku bermesej..
Mahhrib td mendapat khabar dukacita...
Aku kuat...
Tenang kamu di sana sahabat
Siapa lg yg akan mendengar rintih hati ini??

Hari ni hari bersedih sedunia ke??

Nur Diyana Abdul Ghaffar

Bismillahirrahmanirahim

Assalamualaikum...

Akak...
Arini....adik xtau nk btpe...
Rindu kt akak sebenarnya...
X pernah seminit pun ingatan adik terhadap akak hilang...
X pernah sesaat pun sayang adik pada akak berkurang...

Akak...
Ingat x masa mula2 kita kenal...
Ingat x masa kita sesama spend masa..
Banyak kan kenangan kita...
Semua tu x pernah luput dari ingatan adik...

Akak...
Arini adik bosan...sunyi...sorang2...
Adik bukak balik email lama2 dr akak...
Tu je pengubat rindu adik pada akak...
Gambar2 akak byk dh hilang...
Gambar2 kenangan kita x dapat diselamatkan...pc adik rosak..
Tp wajah akak xkan hilang dr memori adik..
Senyuman akak selalu hadir dalam mimpi adik...
Adik rindu...

Akak...
Sepanjang kita kenal...
Akak xpernah mengeluh tentang adik...
Akak xpernah marah2 adik...
Tp...
Adik selalu kecewakan akak...
Adik selalu buat akak menangis...
Maafkan adik kak...tika itu adik masih jahil...tika itu,jiwa remaja adik mengakali fikiran ini..

Akak..
Tatkala adik jatuh...
Akak la org pertama yg hulurkan tangan...
Akak yg bersusah payah membantu proses pertukaran course adik...
Akak la memberikan pelukan semangat...
Akak juga menyeka air mata ini dari jatuh...
Akak segala2nya bg adik...

Akak...
Tatkala adik demam panas di universiti..
Akak la yg berada di samping adik...
Akak la yg menyuapkan bubur ketika itu
Xpernah sesaat pun akak meninggalkan adik...
Besar pengorbanan akak pada adik...

Akak...
Tatkala semua rakan2 adik menjauh...
Tatkala semua org lupa pada adik...
Akak muncul memberi seribu satu sinar kebahagiaan...
Adik masih ingat...
Akak membelikan adik kek harijadi...
Akak hadiahkan adik gremlin...
Akak hadiahkan adik selimut..
Dan hadiah paling bernilai dr akak ialah kasih sayang seorang kakak...
Walaupun ketika itu akak terpaksa bersaing dgn ramai org untuk dapatkan adik...
Dan adik bodoh...kerana tidak menghargai semua pengorbanan dan kasih sayang akak...

Akak...
Org luar pertama yg panggil madihah farhana dgn panggilan adik...
Org luar pertama yg sanggup menghadapi kerenah adik...
Org luar yg x pernah putus asa dgn adik...
Org luar yg sanggup buat apa saja untuk adik...

Akak...
Byk lg memori indah yg tersemat di kotak fikiran adik...
Walaupun terkadang terselit memori duka...
Adik x pernah memahami akak...tp akak terlalu memahami adik...
Adik menyesal sangat...di penghujung perkenalan kita terlalu byk memori duka...
Adik kesal kerana jiwa remaja adik...adik tidak menghadiri hari bahagia akak...
Adik kesal...kerana nafsu amarah adik...semuanya berakhir sekelip mata...
Adik sesal sangat...

Akak...
Kalau masa boleh diundur...
Kalau waktu boleh diputar...
Adik ingin kembali ke masa lampau...
Detik pertemuan pertama kita...

Semua org kata adik gilakan akak...
Semua org kata adik cintakan akak...
Biarlah dunia menuduh adik bukan2...
Sayang adik pada akak xkan berkurang...
Kasih adik pada akak xkan hilang...
Adik menanti...
Adik berdoa...
Satu hari nanti..
Kita akan dipertemukan kembali...
Satu hari nanti...
Insya Allah..

Allah...
Jagakan Nur Diyana Abdul Ghafar untuk ku...
Peliharakanlah dia ya Allah...
Kurniakanlah dia sebaik2 kesihatan dan kebahagiaan untuk dia...
Pulangkanlah dia kembali kepada keluarganya...

Engkau makbulkanlah doaku ini...



3 AM

Jadahnya x tdo lg...
Huhuhuhu...
Mata xley lelap...duk pandang siling bilik ni dr td...
Sejuk sampai ke tulang sumsum...
Moga dipermudahkan segala urusan
Aku rindu....
Huhuhuhu...

Setahun je...
Xpe la...
Dr aku kecewa guling2...
Aku kan tidak memahami

Mimpi

Assalamualaikum...

Semalam...lena malam ku terganggu dengan sebuah mimpi...
Aku bermimpi arwah abah...
Di rumah lama kami...
Dalam mimpi itu,arwah abah jatuh sakit..demam panas...
Saat itu hanya aku dengan arwah...
Dalam esak tangis, aku menjelum badan dan kepalanya dengan kain basah...
Dia hanya tersenyum...
Dan aku mencium dahinya...
Aku memeluk tubuhnya...
Aku menangis dalam pelukannya...

Allah...
Aku terjaga...
rupa2nya aku menangis dlm lenaku...
Sampaikan bantalku lencun basah...
Tersendu2 aku menangis...

Allah...
Aku rindu pada arwah...
Sepanjang hayatnya aku xpernah mencium pipinya...ego seorang anak terlalu tinggi...
Aku terlalu ego...
Aku terlalu bongkak....
Aku xpernah menuturkan kata2 sayang pada arwah....

Aku rindu pada arwah...terlalu rindu...
Tatkala aku menaip ni...air mata aku mengalir laju...

Aku bukan anak yg dibanggakan...
Aku bukan anak yg mendengar katanya...

Allah...
Hati ini merintih rindu...
Jiwa ini merintih sayu...
Saat aku celaru...
Saat aku berduka...
Saat aku gundah...
Saat aku keseorangan mencari secebis kekuatan...

Aku rindukan dakapan seorang ayah...
Aku rindukan belaian manja seorang ayah...

Allah...
Permudahkanlah segala urusanku...
Kurniakanlah kekuatan padaku...

***************************************

Setahun sahaja perhubungan kali ini...
Kurniakanlah aku kekuatan sepertimana aku mendapat kekuatan 5 tahun lalu...
Andai aku ditakdirkan bersendiri....
Engkau cabutlah nyawaku ketika aku dah bersedia dan seawal mungkin...agar aku x bisa menyusahkan kesayangan2ku....
Aku redha dgn ketetapan Mu...
Andai aku ditakdirkan berteman...Engkau hadirkanlah teman untukku seawal mungkin...agar aku x bisa menyusahkan kesayangan2ku..

Saturday, November 21, 2015

5 tahun dah

Assalamualaikum...

Dh hampir 5 tahun...
K.diana menyepi...
Tp hati ni x pernah berhenti dr merinduinya...
Aku tau dia xkan baca luahan disini...
Dan aku tau...blog picisan ini xkan ada spe bace...keh3...

Menangis...
Aku rindu sangat...
Rindu nk gelak sesama...
Rindu nk nangis dgn dia...
Rindu nk spend masa sesama...
Rindu nk bercerita dgn dia...
Rindu nk tgk movie dgn dia...
Kalau masa boleh diundur...
Nk u turn balik ke masa tu aci??

Abg adam pergi meninggalkan pusara untuk dikunjungi...
Tp k. Diana pergi....meninggalkan tanda tanya...
Aku seboleh2nya xnk peristiwa ini berlaku lg...
Aku seboleh2nya xnk kehilangan lg....
Dan sekarang...peristiwa yg sama berulang...

Its ok...
Tepuk2 bahu sendiri...
Mungkin aku ditakdirkan bersendiri....
Moga kamu2 dilindungi...oleh Allah...

9 hari

Assalamualaikum...

Sejak sakit ni,bercuti panjang...rajin plak aku menulis di diary....
Sunyi...
Bosan....
Byk benda yg bermain kt fikiran...

Benda pertama...
Mc aku x diterima company...
Maknanya aku terpaksa habiskan annual leave aku..aku terpaksa ambik upl..
Dalam keadaan aku nk pakai duit ni...byk kesulitan yg terpaksa ditanggung...

Perkara ke 2...
Duit...
Rumah x setel lg...
Mana nk carik duit...
Cuti dah habis...
Macam mana nk pindah...
Org x nampak kesulitan aku...
Org x rasa kesusahan aku....

Benda ke 3...
Time sakit....masa ni aku kenal siapa kawan...siapa lawan...
Time senang...ramai yg terhengeh2 dkt aku...time aku susah....batang hidung pun x nampak...

Sejak sakit...dan time sakit...aku akan jadi sensitif...dr dulu sampai sekarang...xsiapa akan faham aku....xsiapa yg mengerti bahasa aku...hanya ada 2 org yg betul2 memahami bahasa aku....hanya 2 org yg hadam kerenah aku....2 org yg amat aku sayang...xpernah mengeluh...tp takdir Allah...mereka tiada lg untukku..

"Jangan call/jangan msg".. hanya 2 org ini yg faham maksud tersirat....yg faham sgt2 tentang aku hanya 2 org ni...bila 2 org ni dpt msg ni...nescaya selang seminit...mereka berdua bersegera menghubungiku...owh aku rindu mereka...

Ya...
Ayat aku selalunya terbalik..
Ayat aku sukar untuk difahami..

Ya...
Aku sensitif...
Aku akui tentang itu...
Aku sensitif bila aku keseorangan...
Aku sensitif apabila aku rindu...
Aku sensitif apabila aku sakit...

Aku rindu double A aku...
Aku rindukan abg dan akak..
Abang adam
Akak diana

Mereka berdua sahaja yg memahami aku...

Friday, November 20, 2015

20/11/2015

Assalamualaikum...

Hari ke lapan...
Kebosanan yg amat...
Xtau nk bt apa...
Bila dh sensorang ni fikiran menerawang jauh...
Bila sakit...ati ini makin sensitif..
Ya betul...aku perlukan seseorang...

Hahaha...
Entah la...
Byk benda nk cerita...
Tp biarlah dlu..

K.diana..
Adik rindu akak..

Wednesday, November 18, 2015

18/11/2015

Assalamualaikum...

Hye dairy...
Bkn aku sengaja lupakan anda...
Tp kebizian terhadap kerja...
Btkan diri ini x dpt meluangkan masa untukmu dairy...
Kih3...

Bermadah plak...
How's life?
Entah la...kaki acane?
Cmni la...xde perubahan...
Nk kata dh ok...rasanya belum ok lg...
Tp mcm tu la...

Dairy...
Betullah kata org...
Time kita sakit...
Kita akan kenal siapa kawan...
Kita akan tau siapa lawan...

Kenapa aku ckp macam tu?
Xkan ada org luar yg sanggup bersusah payah untuk kita...
Xkan ada org luar yg akan pinjamkan bahu untuk kita..

Dairy...
Aku baru sedar...yg selama ni aku dipergunakan...
Aku senang...dia akan berada disisi aku...
Aku mewah...dia akan terhengeh2 mendekati aku...

Tp...
Tatkala aku jatuh sakit...
Tatkala aku menangis terluka...
Tatkala aku buntu mencari jalan....
Rupa2nya selama ini dia mendekati aku atas kesenangan aku...
Its ok...
Terima kasih...
Cuma aku perlukan sedikit masa...
Untuk mengubati luka ini...

If u know what i mean...

Tuesday, November 17, 2015

6 hari

Assalamualaikum...

Dah 6 hari aku mc...nk habiskan 22 hari tu...
Macam2 dugaan...datang bertimpa2...
Kaki sakit...
Nk pindah lg...
+ kewangan yg makin meruncing...

Perkhabaran dr poh td bt aku terduduk...
Lemah...
Entah la...
Aku x kuat sebenarnya...
Pd siapa lg perlu aku mengadu...
Bahu siapa yg aku nk pinjam...
Huhuhu...

Madi...
Ko kuat...
Ko kne kuat...Kuatlah untuk kali ni...

Huhuhu...

Tp...
Bila sorang2...air mata ni merembes laju...
Kah3

Mana nk di cari kekuatan itu lg...

Saturday, November 14, 2015

Blog

Byk benda nk update...tp xdan...
Arini ari ke 3 kaki aku bersimen...
Dugaan paling hebat tahun ni...
X sangka...

Nanti sambung...
Aku sebenarnya x kuat..huhu

Sunday, November 1, 2015

November

Kejap je kan...
dah masuk november...

eh lupa...

Assalamualaikum...
Pe habaq??
Hahahaha...
Lama x update blog...bukan xnk update...tp xtau la...mood tu banyak ke laut...
Anyway....
Aku dah nk pindah....
tp x kemas2 lg...hahaha

x tau la....x de feel...+ aku x pernah pindah weh...xreti...


MFM_CReaTeD

Sunday, October 18, 2015

Impian 2016

Assalamualaikum...

Dh 2 ari...
Lek je...aku kan kuat...
Ngee...
Lupakannya...

Aku ada impian...
Impian utk tahun depan....
Aku nk bt kenduri tahlil untuk kedua org tua aku...
Nampak mcm kecik je kan...
Tp nk realisasikan impian ni...
Aku kne kumpul duit dr sekarang...

Aku...
Bukan ank yg dibanggakan...
Aku...
Bukan adik yg boleh diharapkan...
Aku...
Bukan kakak yg baik...

Tp aku...
Cuba untuk membahagiakan kesayangan aku....
Cuba untuk mengembirakan kesayangan aku...

Aku rindu belaian kasih seorang ibu...
Aku rindu belaian manja seorang ayah...
Aku rindu belaian sayang abg2 n kakak aku...

Korang nk tau x...
Aku teringin sgt dicium oleh adik beradik aku...
Macam mana aku selalu tgk keluarga ika...
Aku teringin sgt mencium ma...walaupun dia bkn mak kandung aku...
Tp...
Itu semua mustahil...
Hahahaha...

Ni gambar tabung aku...
Aku kumpul duit...
Sikit2...
Hahahaha....

Saturday, October 17, 2015

17/10/2015

Assalamualaikum...
Hye dairy..
Lama x update...
Busy katanya...
Byk benda nk citer...
Tp xtau nk mula cmne...

Dairy...
Aku bkl kehilangan kawan...
Dia akn pergi jauh...
Tp aku relax je...
Sbb dia nk berbakti pd org tua dia...
Walaupun dkt hati ni meronta xnk bg dia pulang ke sana..

Dairy...
Aku rasa aku makin jauh...
Abg dh x sama mcm dulu...
Perhatian untuk aku mcm dh xde...
Entahlah...
Betul kata ray...
Xpe dairy...
Aku kn kuat...

Kerja?
Rasa mcm nk carik kje baru...
Tp belum berpeluang lg...
Tmpt kje aku ni sunyi...
Aku xde kwn..
Hahaha..

K la...
Bye2

Sunday, October 4, 2015

TINDAKAN MELULU

Assalamualaikum

Errr...
Aku selalu bt keputusan melulu
Contohnya
Aku beli rumah dalama x bersedia...
Hahahaha...
dan sekarang aku yg merasa peritnya...

haila...

MFM_CReaTeD

Tuesday, September 29, 2015

29/9/2015

Assalamualaikum

Lama x update...
X berkesempatan katanya...
Cmne life?
Macam ni la...
Hahaha...

Hari makin busy...
Xsmpt nk pikir life...
Xde life pun ada gak ni...

Byk benda dlm fikiran...
sakit?
Bt2 biasa sudah...
Mls nk fikir pape dh...
Makin fikir...kepala makin sakit...
Hidup bersendiri lg best...

Just smile...
Move on...
Forget the past...
Struggle for future....

No more msg...
No more wassap...
No more call...

I'm ok...

Thursday, September 24, 2015

IMPIAN

Assalamualaikum

Salam aidil adha
Aku masih disini...
Bekerja katanya...
Entah la...org lain cuti, aku kerja...kah3...kalah bangla...
Kalau bayar double xpe la gak kan...

Anyway...
Hari ini aku nk bercerita mengenai impian...

Dulu masa aku kecik...
Aku berimpian memiliki rumah 4 @ 5 tingkat...
Masa aku kecik, aku selalu bercerita dengan arwah abah, arwah ma...
Yang aku nk buat rumah beringkat2...
Siap ada lift woo...
N ada 1 tingkat khas untuk mereka...
Ya itu impian/angan2 ketika aku kecil dahulu...
Dan alhamdulillah...sikit hari lg aku akan mempunyai rumah sendiri...
Walaupun tidak sama seperti impian masa kecil aku..
Sekurang2nya aku berjaya tunaikan impian itu...

Dulu masa kecik..
Selalu berangan nk jadi doktor..
Kuat berangan woo aku masa kecik...
Tapi sejak pemergian arwah ma....angan2 aku itu musnah...
Sebab aku bencikan doktor yg x berjaya mengubati arwah ma...
jadinya sekarang aku bukan seorang doktor...
Hahahaha....kecewa gak sebenarnya...tapi rezeki aku sebagai seorang logistics officer...

Dulu masa kecik..
Aku bercita-cita untuk memiliki sebijik ferari merah...
Hahahaha,,,giler impian masa kecik aku.,,
Tapi bersyukurlah..walaupun aku tidak memiliki ferrari merah...aku berjaya mempunyai bee...

Dan impian terbesar aku ketika dulu...
untuk membawa kedua orang tua aku ke Mekah...
Impian ini tak mungkin tercapai...
Impian ini tak mungkin berlaku...
kerana mereka pergi dahulu meninggalkanku...

Tapi..
InsyaAllah...
Aku tetap akan membawa mereka...
Dengan membuat upah haji untuk mereka...
dan impian terbaru aku...
ingin membawa bersama ma dan 2 adik ku ke mekah untuk menunaikan umrah...

doakan aku berjaya ya..

Al-Fatihah
untuk Allahhyarham Haji Mokhtar bin Muda & Hajjah Madziah bt Abas

salam aidil adha dari perantauan..

MFM_CReaTeD

Tuesday, September 15, 2015

Hadiah besday paling mahal


Aku dapat hadiah paling mahal tahun ni...
Kepercayaan aku dipermainkan...
Kasih sayang aku macam sampah...

Orang boleh maki aku
Orang boleh kutuk aku...
Katalah aku bodoh, sial ke, bangang ke, balaja u tp bodoh ke...
Aku x kesah semua tu...
Tapi sekali ko sentuh nama org tua aku...
Sekali ko kata org tua aku...
Aku xkn maafkan sampai bila2...
Aku akan ingat sampai aku mati...
Sape aku sekarang bkn salah orang tua aku...
Aku boleh maafkan benda lain...
Tp sekali ko sentuh pasal org tua aku...
Sampai bila2 aku xkn maafkan

Dont use me for your own sake!

Haila...

Hidup ni selalu dipergunakan...
Hidup ni selalu diperkotak katikkan...
Oleh orang yang rapat dengan diri ni lak tu...

Hati...
Kuat2....
Buang jauh2 semua ni...

U deserve better...

Sunday, September 13, 2015

Saturday, September 12, 2015

(-_-)

Happy birthday to you...
Happy birthday to you...
Happy birthday madihah farhana...
Happy birthday to you...

Yea.....
27 years old...
27 dh...
Dh tua...
X kawen2 lg...
Hahahaha....

Harapan kali ni...
Di panjangkan umur...
Di murahkan rezeki...
Di beri ketabahan dan kekuatan...
Di kurniakan hidayah dan petunjuk...

Dan

Aku x ingin kehilangan lagi....

Akak!!
Arini besday adik...
Adik igt dulu2 masa besday adik..
Akak org pertama wish...
Ngeee....
Rindu...
(?_?)

Friday, September 11, 2015

27 tahun

Assalamualaikum...

Esok..
Genap diri ini berumur 27 tahun...
Genap diri ini bernafas selama 27 tahun...
Aku x ingin apa...
Aku x ingin emas permata...
Aku x ingin pangkat dan darjat...

Cukuplah
Ingin rasa disayangi..
Ingin rasa dikasihi...
Ingin rasa dicintai...
Ingin rasa dihargai...

27 tahun...
Aku masih begini...
Bila mau berubah...

Allah...
Dipenghujung usiaku 26 tahun ini...
Engkau kurniakanlah hidayah kepadaku...
Petunjuk kepadaku...tunjukkanlah aku jalan yg lurus....
Berikan aku peluang untuk bernafas lagi...
Dalam mencari redha Mu...

Al-Fatihah...
Untuk Allahyarhamah Hajah Madziah bt Abas...
Yg bertarung nyawa melahirkan aku 27 tahun yg lalu...

Al-Fatihah..
Untuk Allahyarham Haji Mokhtar bin Muda..
Yg menjaga aku selama 21 tahun...

Tanpa mereka...
Aku xkn berada disini sekarang...

Madihah farhana binti haji mokhtar...
Lahirmu penyeri keluarga...
Setelah hampir 20 tahun menanti seorang puteri..
Penyambung warisan...
Zuriat terakhir bt arwah bersama..
Jadilah seorang hamba Nya...
Yang redha...
Yang tabah...
Yang kuat....
Yang penyayang...
Jadilah seorang anak yg solehah...
Jangan sesekali dikau putuskan doa kepada mereka...


Hadiah besday

Yea...
Akhirnya adiah untuk diri sendiri sempena birthday...
Dah sampai...
Sebijik novel...
Ya..hanya sebijik novel...
Tp novel ini mampu melembutkan hati sesape yg bacanya...
Mampu membantu seseorang untuk mencari jalan pulang...

Hak3...
Diri sendiri punya besday...
Kne beli sendiri ke..??

Wednesday, September 9, 2015

Sunyi

Sedih..
Keliru..
Sunyi...

9/9/2015

Assalamualaikum

Hye dairy
how are you?
pergh speaking tu...
Hahaha

Anyway
Aku akhir2 ni kelaut
Hahaha...
Rasa nk g jauh...
Bercuti...
Dari kesibukan kerja...

Jujur...
Aku rindukan family
Tapi aku x tau sejauh mana family rindukan aku..
Hahaha...
Ayat...

Orang kata, kalau rindu baliklah...
Tp kalau aku balik sama je macam x balik...
Hahaha...
Nanti aku gak yg kecewa...ecece...ayat...

Bukan xnk balik
Tapi kewangan aku x stabil...
Aku x mcm abg2 aku...
Gaji besar..
Gaji aku sikit je...
Kalau kira keja Gdex lg byk la gaji...sbb aku byk ot..
Keja sini mana ada ot...
Allowance pun takat seratus je sebulan..
Mmg ari ahad aku keja...
Tp....Keja je la...gaji nya hampeh...
Rasa nk cari kerja lain je...
Rasa dh putus asa...
Sekarang komitmen makin bertambah...
Stress weh...

Orang xkan faham
sebab orang lain x duk tempat aku...
semua orang ingat bila kerja dgn company oversea...
gaji masyuk...
hakikatnya...
aku yg telan sendiri...

aku agak kecewa bila orang yg kita harap untuk faham kita...rupanya x faham kita...
orang yg kita harap boleh ada untuk kita...selalunya xkan ada...
cukup lah sekali org kata aku ni menyusahkan...
cukup lah sekali org yg aku sayang kata aku ni menyusahkan..
selagi aku boleh telan...
aku telan...walaupun hakikatnya terlalu sakit untuk telan...

orang yg aku betul2 perlukan...
xpernah ada untuk aku...
xpernah sudi mendengar resah ati ini...

xpe la madi,,,
dr dulu...
ko kn boleh berdikari..


MFM_CReaTeD

Monday, September 7, 2015

Bercinta lg?

Hye dairy...

Aku takut utk bercinta lagi..
Aku takut utk serahkan hati ini...
Aku takut utk disayangi...
Aku takut utk membuka pintu hati ini...
Aku takut aku x mampu membalas cinta itu...
Boleh x kalau aku xnk kawen...
Aku nk bersendirian..

Saturday, September 5, 2015

Lelah

Assalamualaikum...

puisi indah...
Menutur dibibir...
Kadang buntu...
Apa harus diungkap...
Lelah mendatang...
Dalam mencari jalan pulang...
Menyusuri lorong yang sepi...
Mencari secebis kekuatan...
Lelah...

Thursday, September 3, 2015

3/9/2015

Assalamualaikum..

Hye dairy...
Pekabo??
Aku?
Demam...
Kaki sakit smpai demam...
Hahahaha...
Xtau apa punca kaki ley sakit...
K.wani kata kemungkinan salah urat...
Tp aku x jatuh pun...
Dh 2 malam kaki berbalut..
Mcm patah pun ada...
Hahaha...
Sakit beb...
Nk pijak pon x boleh...

Dairy...
Aku sedey...
Tp biarlah hati ni je yg tau...
Busy sgt kan...
Aku pun busy...
Tp masih ada masa...
Betul la...
Aku hanya diperlukan bila keadaan memaksa...
Jangan berjanji kalau tau xmampu nk tunaikan...
Manusia mudah lupa...
Xkn x boleh bls msg sepatah...
Time rehat xboleh msg jugak?
Ok2 phm...

Dairy...
Arwah slalu kata...
Aku suka buat ayat metafora...
Hiperbola aku tinggi...
Ayat aku xkn ada yg faham...
Betul lah tu...
Xde sape yg faham aku...
Org xkn faham...setiap kata2 yg terkeluar dr mulut ni ada maksud yg tersirat...
Kalau aku jwb sepatah2...ofkos ada yg x kena dgn aku...
Tp xde sape faham itu...
Hanya org2 yg terpilih je memahami diri ini...
So x perlu berharap ada org faham...
Berdikari beb...

Janji nk call..
Tp entah la..
Dah la...xyah layan...

Monday, August 31, 2015

Minggu yg sesak

Assalamualaikum...

Lama x menulis...
Busy katanya...
Hahaha....
Sebenarnya keadaan emosi kurang stabil...
Tambahan dengan bebanan kerja lg...

Minggu ni huru hara...
Kerja ke laut...
Barang sepatutnya ke bombay di hantar ke madraas..
Barang ke taipei di hantar ke doha...
Barang ke bkk bermasalah...
Salah org laen...
Tp aku yg kne menjawab...
N kerana aku...ada org bakal dibuang kerja...

Baik sangatkah aku???

Allah...
Aku bersalah sgt...
Ketika tgh busy2 kerja aku boleh plak ajak dia gaduh...
X pasal2 semua ni berlaku...
Tak perlu dicoretkan disini...
Cukup hanya diri ini yg tau...

Aku...
Bila stress...
Aku x boleh kawal emosi...
Bila marah+sedey...
Fikiran jauh melayang...
Menjadi bkn diri sendiri...
Akibatnya...
Org yg aku syg jugak terkena...

Sebut pasal sayang...
Aku ingin berhenti mencari cinta...
Aku ingin mencari cinta yg hakiki...
Yakni cinta kepada pencipta...
Aku ingin berubah...
Aku ingin tinggalkan masa silam...
Aku ingin ubah sejarah...

Cinta...
Sayang....
Tiada satu pon akan kekal...

Saturday, August 29, 2015

Jauh

hanya jasad
sahaja berada disini
fikiran...
jauh melayang...
hati..
tolong kuat
untuk kali ini


MFM_CReaTeD

Wednesday, August 26, 2015

Selfish

Assalamualaikum...

Ada org kata aku selfish...
Ermmm...
Aku selfish ke??
Ada org kata aku anti sosial...
Ada org kata aku sombong...

Entah la...
Aku jenis yg susah nk bergaul dgn orang2 sekeliling...
Aku hanya peramah dgn org yg aku kenal...
xtau nk ckp...

Sunday, August 23, 2015

D.I.A

Sedari tadi...dia berteleku di penjuru katil...pandangannya kosong...sekosong hatinya....suasana sepi...kalau manik jatuh ke lantai pun boleh dengar...
Matanya sekilas memandang nset kesayangan...sunyi....

Argh!! Jerit batinnya...manusia hanya pandai berjanji...
Manusia hanya pandai berkata2...

Dia tahu itu...
Sekian kali dikecewakan...
Sekian kali hancur perasaan ini...

Mana nk cari kekuatan?
Dia bingkas bangun...
Kudrat yg tinggal secebis cuma...
Perut berbunyi...tp selera dia mati...
Sebiji nasi pun xmampu ditelan...
Kecewa benar dia kali ni...
Tp atas dasar apa dia xtau...
Dia tau dia xmampu memiliki...
Tp dia degil...

Tiba2...
Pipinya terasa hangat...
Oh air mata...kenapa kau mengalir laju...
Apakah dia x tabah...
Apakah dia x kuat...

Kali ini...
Dia kalah...
Kali ini...
Dia terduduk...
Kali ini...
Dia bukan mcm dulu lg...

Tp...
Kali ini...
Walaupun dia kalah...
Tiada satu pun perkara jahil yg dia bt...
Hanya menangis dan bersendiri sahaja...
Adakah kerana dia takut??

Tak...
Dia x takut...
Tp dia dah jd seperti dulu...
Saat dia kehilangan insan yg tersayang...

Dia...
Nampak kuat...
Hakikatnya lemah...
Dia...
Nampak tabah...
Hakikatnya tak...

Tp dia perlu...
Perlu menjadi kuat...
Perlu menjadi tabah...
Kerna dia bersendiri sekarang....



Alpa

Hye dairy...

Aku baru habis berbicara dgn seseorang...
Mengenai masa depan...
Mengenai masa sekarang...
Mengenai kekecewaan di hati...
Jawapan dia mudah...
Dekatkan diri dengan pencipta..yakni Allah...
Segala kerunsingan akan terjawab...
Segala kesulitan akan hilang...
Jangn lupa sedekah dan amalan sunat...

Allah uji tanda sayang...
Allah uji kerana kita alpa...
Allah uji kerana Dia tahu kita mampu...

Merintih lah pada sang Pencipta...
Merayu lah pada Allah...
Dia maha mendengar lg maha mengasihani...

Allah...
Aku makin jauh...
Dari landasanMu...

Allah...
Bantulah aku...

Bebear

Bebear pengubat rindu...

Menyusahkan?

Assalamualaikum...

Hye dairy...
Pe kabo?
Aku?
Sihat kot...
Ngee...

Dairy...
Smlm aku dh merenung jauh...
Aku rasa kali ini aku perlu melangkah pergi...
Sebab aku ni hanya menyusahkan org je...
Menyusahkan org2 yg aku sayang...
Disebabkan aku....org2 yg aku syg xley fokus pd kerja...

Ckuplah caci maki yg aku dapat...
Hati ni x kuat nk hadam semua tu...
Ok dairy...
Nk smbung kemas umah...
Jadi mulai arini...
Nset campak jauh2...
Hahaha....

Hati kne kuat bro..
Oit...aku mmg r ganas...tp aku perempuan la...

Wek....
Bila lg nk happy utk diri sendiri...

Tua nk mampos?
Blaja u tp bodoh?bangang?
Menyusahkan?

Ok2...
I get it...
Tp 27 tu tua sgt ke?

Next2 week bru 27 la...
Xpe la....
Org dh xperlukan kita...
Btpe terhengeh2...

Kali ni betul2 nekad..
Demi kebahagiaan org2 yg aku syg...

Saturday, August 22, 2015

Hak


"Umur baru setahun jagung dh nk beli rumah, lepas tu mula la nyusahkan semua orang!"

Salah ke aku beli rumah?
Salah ke aku berdikari?
Aku menyusahkan ey...
Aku cuma bercakap hak aku je...
Atau aku memang xde hak keatas diri aku sendiri...
Kecewa...

Entah la...
Rasa memang aku akan pergi bawak diri...
Pergi jauh...
3 tahun je lg...

MFM_CReaTeD

22/8/2015

Assalamualaikum

Hye dairy...
Sejuk kn mlm ni...
Sesejuk hati yg dingin...
Kemana kaki ini akan melangkah pergi...
Biarlah aku sendiri..
X punya apa...
X punya siapa...
Aku ingin bersendiri...
Berdiam lebih baik dr berkata..
Kalau kata2 mengundang sengketa...

Madihah..
Dia x sama mcm org yg pernah wujud dlm hidup ko...
Dia x sama mcm org yg pernah menyayangi ko...
Lepaskanlah dia...
Dia x sama...
Dia x kan pujuk hati ko yg tgh kecewa...
Dia x kan muncul tatkala ko perlukan dia...
Senang kata..
Dia x kan ada untuk ko..

Dairy...
Kenapa hati ini mudah jatuh sayang?
Kenapa diri ini mudah simpati?
Kenapa diri ini mudah dipergunakan?
Kenapa diri ini mudah dikecewakan?

Dairy...
Aku nk ko selalu ada untuk aku...
Aku nk ko jd tulang belakang untuk aku...
Tolong aku dairy...

Kecewa dlm hubungan cinta x sama dengan Kecewa dlm hubungan persaudaraan...

Dairy..
Aku dah tau siapa dia...
Tp kenapa aku berdegil pertahankan hubungan persaudaraan ini...
Aku bodoh sebab menyayangi dia..
Aku bangang sebab percayakan dia...
Ya dia ungkapkan 2 perkataan tu dairy...
Dia x pernah mengaku salah dia...
Dia x pernah minta maaf...
Dia x pernah faham aku...
Dan dia x layak menjadi peganti penjaga ku...

Friday, August 21, 2015

21/8/2015

Yezza..
Keja byk lak arini...
Hahaha...
Bgus gak kje byk...

Apa nk ckp...
Xde apa pun...
Pendam selagi mampu...
Simpan selagi boleh...
Bersendiri bt aku makin kuat....
I know i can do this...
Chaiyok2!!!

I misz u abah..
I misz u ma...
I misz u ray...
I misz u zack...
I misz u a.adam...
I misz u k.diana...
N i misz my old family...
Semua dh x sama...

Nobody can replace ur place...
Nobody can take ur place...
Nobody can understand me like urs...
Nobody can love me like urs...

luka kt tgn leh balut...
luka kt kaki leh buh ubt gamat...
luka kt hati???

Makan ubt...
Pedih tgn....
Tdo2...
Kurang la saham pas ni...
Hahahaha...

Raya Haji

Assalamualaikum...

Hai dairy...
Raya aji dh dekat..xnk balik ke??
Hahahaha...

Ikot hati nk...
Tp....
Duit xde r...
Org selalu igt,bila kerja company besar...
Duit byk....
Hakikatnya...
X...
Lgpun duit yg ada ni utk kegunaan laen...

Bee n oyen mintak servis dh tu...
Lawyer dh mintak duit...
Semua2 lah...
Pening dh kepala..
Lambatnya hujung tahun...
Nk dpt asb...bg cover semua ni...
Mintak2 setel semua akhir tahun...
Umah...jgn setel awl ley...
Aku dh xde duit..
Huhuhu...

Lgpun kalau aku balik...
Aku gak yg kecewa...
Kepulangan aku x pernah dinanti...
Aku gak yg nangis nanti...

Xpe lah...
Pujuk ati sendiri...
Sabar2...
Nanti ada la sinar untuk aku tu..

Allah...
Permudahkanlah...
Aku dh x mampu nk hadapi semua ni...

Thursday, August 20, 2015

Huhuhuhu

Allah...

Aku rindu sangat2..
Pada kedua ibu bapaku...
Aku rindu sangat2...
Pada k.diana....
Aku rindu sangat2...
Pada mereka2 yg x mungkin aku dapat berjumpa lg...

Air mata mengalir laju...
Allah..
Sampaikanlah salam rindu ini pada mereka...
Tempatkanlah mereka dikalangan org2 yg beriman...

(?_?)

(?_?)



Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari Mu
Kupasrahkan semua pada Mu
Tuhan baru kusadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta Mu
Kata kata cinta terucap indah
Mengalir berdzikir di kidung do’a ku
Sakit yang kurasa biar
Jadi penawar dosaku
Butir butir cinta air mataku
Terlihat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi Muhasabat cintaku
Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan Mu

20/08/2015

Assalamualaikum

Giler ngantuk arini, sangap je nk wat keja..lebih2 lg skang shipment xport dh tak banyak. Next month lg la..bila keadaan macam ni, Val pun berkata2 sambil memandang aku...

U need to learn import shipment madihah..

Macam panahan beracun je...
Tertuju khas menusuk jantung..
Huhuhu

Why me...
Why...
Why...

Setau aku
Import lg mencabar dr export..
OMG

Yg export baru ni pon x hadam lg..
Mau tambah yg baru ka?
Gaji banyak tu jgk..

Ades...
ikhlaskan hati...
Baru Gaji tu berkat...




MFM_CReaTeD

Wednesday, August 19, 2015

19/8/2015

Assalamualaikm

Setahun dah berlalu...
Setahun dah aku tinggalkan GDex...
Tadi saje je la bukak portal E-leave GDex...
Ley masuk lg rupanya...
Hahahaha....
Tp xley apply cuti la...

GDex...
Kenapa aku tinggalkan GDex...
Ada 1001 kisah kenapa aku tinggalkan GDex
Antaranya...
Hati aku byk kecewa sepanjang kerja kt sana...
Mula2 igt nk bertahan...sbb ada seseorang yg bg aku terlalu penting...
Tp lama2...aku ni macam halimunan depan dia...
Sebab tu...
Aku nekad...melangkah keluar dr GDex
Aku nekad pergi tanpa berpaling....

Aku happy je kerja kt sana...tp dgn bdk2 operation la....
Bila dlm opis...
Hampeh...aku rasa macam dipergunakan je...
Hahaha,,,
Tp tu kisah dkt GDex la...

Bila aku ckp aku nekad...
Aku akan buat...
Tanpa pedulikan sekeliling....

Agility
Aku masih x dpt nk adept environment kt sini...
Kerja senang je...tp time shipment byk...n opismate aku cuti...
Mengelabah aku jadinya...
Dkt sini gak aku rasa aku jd terlalu hipokrit...
krik...krik...krik..krikk

Hipokrit ke aku?
Aku pun x tau aku jd apa bila kerja kt sini...
Tp senang kata,
Aku xde kawan weh...
Sunyi sepi...

Sebut pasal kawan...
Betul ke kptsn yg aku bt ni...
Tinggalkan kawan kerana family??

Monday, August 17, 2015

Jujur...

Assalamualaikum...

Jujur sejujur2nya..
Aku takut untuk bercinta lg...
Aku serik untuk jatuh cinta...
Aku takut untuk disayangi...
Dan aku takut untuk menyayangi...

Xtau apa yg ada dlm hati ni sekarang...
Aku ingin serah bulat2 hati ini pada Allah...

Sunday, August 16, 2015

Impian

Assalamualaikum...

Dear dairy..
How r u??
Hahaha...sje je tanya...
Aku??
Sehat kot...
Masih dlm proses recovery...
Dari segi hati dan perasaan...

Dairy...
2 hari ni busy giler...
Dr pg smpai malam...xlekat kt umah...
Sengaja membusykan diri...
Sebagai pengubat hati yg tgh luka parah ni...

Dairy...
Aku kalah lg...
Aku lepaskan sesuatu demi orang yg aku sayang...
Aku berikan dia peluang lagi...untuk sekian kali....
Sekiranya peluang ini disia2kan olehnya...
Sekiranya dia tidak berubah...
Aku akan pergi jauh dari hidup dia...
Tanpa berpaling lagi...
Kali ni aku betul2 nekad...
Bantu aku dairy...

Dairy...
Hari ni aku pergi berjumpa dengan jejaka misteri...
Yg nama fauzan tu...
Tp aku xnampak kesungguhan dia dlm perhubungan ini...
K.wani ckp...mungkin sbb dia baru kehilangan tunangnya...
Bagi dia masa...

Tapi...
Bagi aku...
Entahlah...
Aku xnampak hala tuju aku dgn dia..
Jangan menaruh harapan terlalu tinggi...

Dairy...
Aku mempunyai satu impian...
Kalau aku masih x kahwin pada umur 30 tahun...
Aku ingin membawa hati...membawa diri...
Merentas lautan...
Aku ingin mengembara ke luar negara...
Aku nekad...
Aku akan tinggalkan segala2nya disini....
Aku akan tinggalkan kesayangan di sini...

Aku nekad
Setel hal rumah...
Bila ekonomi aku dh stabil...
Aku akan menuntut ilmu kembali....
Sebagai persediaan aku ke dunia luar..

Aku nekad..
Mulai hari ini...
Bersaksikan dirimu dairy...
Aku tekad untuk berubah...
Akan aku tinggalkan semua kenangan lama...
Akan aku bina impian dan cuba gapai cita2...

Bantu aku dairy...

Friday, August 14, 2015

14/8/2015

Assalamualaikum..
Hye dairy...
Smlm hujan lbt giler...
Tetiba rasa semput...
Xdpt tdo...tp tertdo blik kul 5 lbey...n pg td 7.40 bru bgun...
Hahaha

Tp smlm dh tdo dlu...
Mimpi best giler...
Mimpi abg...hahaha..
Mimpi dia tolong servis keta aku...
Mimpi aku kawen...n abg dtg dgn akaj n
Hahahaha...
Sbnrnya aku kcik ati dgn dia...n berharap dia call n pjuk aku blik..
Tp dia makin bt aku sakit hati ada la...
Lgpun dia ok je aku makin jauh...
Aku je yg x ok..
Xpe la madihah...
Lama2 nti ok la..

Thursday, August 13, 2015

Cukuplah..

Dairy..
Dia masih mampu gelak walaupun aku menangis..
Bkn dia yg cari aku...hanya aku yg terhengeh2 bg dia peluang..
Betul org kata..
Jgn percaya sandiwara manusia mcm dia...

Hati..
Tutuplah sepenuhnya...
Buang jauh2 perasaan tu...
Apa yg dituturkan hanya dusta...
Zahirnya...dia dh buang aku...
Hakikatnya aku tiada makna dlm hidupnya...
Sekadar persinggahan....
Betul kata kawan2...
Lupakan dia...
Itu yg terbaik...

Thats me...

Assalamualaikum...
Hye dairy...btpe tu...
Ngee...bosan r dairy...
Fauzan hilang lg....rasa mcm dh putus asa mencari cinta...hahaha...

Akhir2 ni...
Aku byk menyendiri...
Kwn2 pun ramai kecewa dgn aku...
Hahahaha...
Akhir2 ni aku jd terlalu sensitif...
Ntah la....

Baek sangat kah aku?

Assalamualaikum..
Hye dairy..
Nk tanya...
Aku ni baek sangat ke...
Org dh bt mcm2 kt aku...
Tp still mcm ni...
Still maafkan...
Still bg peluang..
Kalau kira...hati ni dh remuk...
Xmampu nk pulih sedia kala...
Kalau kira...jiwa ni dah kosong...

Dalam semua benda...

Hal keja....val marah aku sbb aku terlalu ikut customer katanya...

Hal hati...Entahlah...

Sayang boleh btkan diri ni buta...

Hurmm...

Wednesday, August 12, 2015

Lupa

Dear dairy....
Tiba2 rasa nk nangis...
Hahaha...

Nangis la weh...
Kalau itu mampu melegakan...

Pd dairy je ley luah...
Dairy...
Aku lupa...yg aku bersendiri sekarang...
Aku lupa...yg aku x punya apa sekarang...
Aku lupa...yg aku perlu berjalan terus tanpa berpaling...
Hati ni x tegar untuk pergi...
Hati ni x keras untuk melupakan...

ALLAH...
Bagi aku kekuatan...
Untuk aku hilangkan kepedihan ini...

Kenapa mesti aku...
Kenapa mesti pisahkan jiwa ini...

Aku lupa yg aku tiada sesiapa disisi....

Its ok...
Lama2 ok la ni...
Sebulan pun belum sampai...
Nk lupa shah pun 2 tahun...
Nk lupa k.diana langsung x boleh...

Tp kali ni...
Aku kne kuat...
Shah dlu sbb aku berkawan dgn dia lama...
K.diana lg lama...bertahun2...
Ni setakat 8 bln je...
lek r...
Dia pun xde usaha nk pulihkan balik...
So...xperlu terhengeh2 pada org yg x sudi...
Apa ko dh lupa apa yg pernah dia bt kt ko???

Hati...tolong kuat...
Untuk kali ni je.....
Aku merayu...
Untuk kali ni je...

Dulu hati tegar...sbb k.diana langsung x hubungi aku....shah langsung sia2kan aku...
Tp kali ni...
Masih mengharap secebis perhatian darinya...
Perit perpisahan kali ini...

Happy birthday

Happy birthday...
Puan Norazlina binti Zameri...
Walaupun hanya sebulan...
Kenangan tu xkn hilang..
I know u will never read this..
terima kasih diatas perhatian n kasih sayang yg diberikan...
Walaupun hanya sebulan....

Madi x pnh lupa akak..n
Tp madi terpaksa bt2 lupa...
Untuk melupakan seseorang yg kita syg...
Xsemudah masak megi...

May Allah bless u sis..

12/8/2015

Hye dairy

Assalamualaikum
Apa citer arini??
Aku ok je...batuk la makin teruk...nk g klinik malas...hahahaha...apakah peristiwa bln 8 tahun lepas akan kembali berulang....
Batuk x teruk macam dlu...
Batuk2 manja je...hahaha

Anyway..
Arini pun mood nk g keja x berapa nk ada...
Pg td bangkit dh awal...
Sidai baju dlu...
Pusing2 dalam umah dlu...
Hahahaha...
Last2 masuk keja 8.40...opismate yg slalu lambat tu pun dh smpai...
Apa nk jadi ni madihah...
Mana pergi semangat workaholic ko....
Tp ati ni kuat mengatakan...aku perlu environment baru....
Aku nk berhijrah....
Kerja aku sekarang x kena dgn jiwa aku...
Aku x hepi...

Tp kebaikan keja sekarang...
Kalau xde keja...langsung xde keja...
Bos x strict mcm kt gdex
Balik awl

Tapi...
Aku sengsara bila byk shipment..
Weekend xde life
Bos aku mcm plih kasih skit...dia jrg tolong aku...kalau opismate,dia tolong la..
opismate sorang lak tu...aku xde kwn...kdg2 ok, kdg2 k.o...opismate sejak peknen ni asik moody je...
Dlm fkiran asik pk kerja2...

Entahlah...
Xtau nk bt kptsn...
Lgpun sekarang dh xsama mcm dlu...
Sekarang kena berdikari...

Entahlah...

MFM_CReaTeD

Tuesday, August 11, 2015

XDE MOOD DAH

Assalamualaikum

Dear dairy
Hampir tiap2 ari aku dh xde mud utk bekerja lagi
Hilang semuanya...
bila keadaan macam ni...
byk la salah n silap pada kerja
lebih2 lagi dlm keadaan sekarang...
asik kena marah je...

Allah uji
sebab dia sayang aku...
positif2


MFM_CReaTeD

Monday, August 10, 2015

Demam

Hye dairy...

Aku demam...
Demam yg x kebah2..
Hahaha...
Jumaat ritu busy yg amat..byk giler keja...
Opismate cuti...smpai ke tgh mlm pun duk ngadap laptop lg..

Sabtu pun aku busy...
Sangat...
Tp bgus gak busy...
Boleh pesongkan fikiran ni sekejap...
Tp arini...
Kerja x byk...
N biasa ada org teman ari2...
Bila dh xde org teman...
Jd kekok...

bila ckp dgn kakak ipar pun terselit nama abg..
Bila ckp dgn staff klia
Pun terselit nama abg...
Mcm mana nk buang semua ni...
Semua org xtau...
Yg aku dh xde pape...
Yg abg tu dh xde...
Sbb dia kecewakan aku untuk sekian kali...
Hanya menangis je aku mampu...
Boleh x aku nk resign...
Nk g jauh...
Sptmana aku pnh bt dkt gdex dlu...
Resign kerana seseorang yg aku pnh syg...

10/8/2015

Assalamulaikum...

Alhamdulillah...dh setel satu perkara...
Tinggal beberapa perkara lg...
Moga dipermudahkan...

Tp...
Dari hari ke hari....
Aku rasa makin pilu...
Hati betul2 dh kosong...
Pergi kerja pun dh x hepi...
Xde perasaan....
Atas rasa tanggujawab je aku pergi kerja...
Atas sbb hal rumah x setel lg...
Aku kuatkan kudrat kaki ni...

Allah...
Ikhlaskanlah hati ini...

Ya...
Aku tau...
Aku dh kembali seperti dahulu...
Totally aku dh out...
Jujur...aku dh xde hati nk teruskan kehidupan ni...
Celah mana nk cari kekuatan...
Aku x sekuat seperti dahulu...

Dah la madihah...
Semua org x sama...
Rambut je sama2 hitam...
Hati tetap lain...
Jgn berharap pd sesuatu yg x pasti...
Jgn menanti sesuatu yg x kan kunjung tiba...

Dh 27tahun ko hidup...
Dari dlu smpai la....
Ko dh biasa sorang...
Ko dh biasa dipergunakan...
Ko dh biasa ditipu...
Ko dh biasa sakit sorang2...
Xkan kali ni ko jd lemah terus...

Allah...
Lindungilah orang2 yg aku sayang...
Peliharalah mereka dan keluarga mereka...
Ambillah nyawa ini andai nyawa ini harga kebahagiaan mereka...
Kurniakan mereka rezeki dan kebahagiaan buat mereka di dunia dan di akhirat...
Pegangkanlah jiwa mereka..agar mereka berada di landasanMu ya Allah...

Allah...
Hilangkanlah bayangan aku dlm hidup mereka...
Andai rindu yg hadir dlm diri ini tiada ubatnya,
Engkau
Hapuskanlah perasaan rindu ini....
Hapuskanlah perasaan sayang ini...
Hapuskanlah air mata yg mengalir ini...
Hilangkanlah ingatan ini....
Hilangkanlah kenangan ini...
Hilangkanlah kepedihan dalam diri ini...
Agar aku bisa berdiri kembali...
Agar aku bisa melangkah dan tidak berpaling lagi...

Sunday, August 9, 2015

Ungkapan MAAF

Assalamualaikum...

Apa yg dimaksudkan dgn MAAF...
Mudah kita menuturkan perkataan itu...
Tapi untuk memaafkan tidak semudah berkata2...
Untuk memaafkan tidak semudah memasak megi...
Ya...susah nak memaafkan seseorang...lebih-lebih lagi dia dh selalu ulang benda yg sama...
Kita maafkan hari ni...tp esok???mungkin akan berlaku lg...

Org kata...
Nabi pun ampunkan umat...inikan kita manusia...
Sebab aku bukan nabi, aku x mampu memaafkan...
Sebab aku takut, benda yg sama akan berulang...
dan aku takut untuk meneruskan semua ini...

Hati ini memang rapuh...
Hati ini memang keras....
Tapi tidak sekeras batu di sungai...

Aku x mampu memaafkan sepenuh hati aku...
Maaf...
Hati ini dah tertutup...
Walaupun masih ada perasaan sayang...
Tp semua ni x mampu menghilangkan rasa amarah di hati...
Bukan amarah yg lebih...tapi lebih kepada kecewa...

MFM_CReaTeD

Saturday, August 8, 2015

Abah


Bila dengar lagu ni...teringat abah...wali ku...
Dulu
aku punya satu impian...sekirannya aku kahwin,
Aku nk abah yg menikahkan aku sendiri..
Aku nk abah yg berada disisi..
Aku nk abah yg menyeka tangisku...

Tapi
Impian hanya tinggal impian...
Aku tahu...
Semasa hayat abah..aku x rapat dengannya...
Semasa hayat abah..aku mengasingkan diri
Semasa hayat abah,.aku menyendiri

Tapi..
Jujur...aku tahu abah sangat sayangkan aku..
Al-Fatihah...


MFM_CReaTeD

Thursday, August 6, 2015

Doa


Allah...
Kurniakan aku seorang insan...
Mewarisi amanahMu...dlm menjagaku...
Seorang insan...dambaanku....
Seorang insan....menggantikan abah...dalam menjagaku hingga syurga

(-_-)....

Hye dairy...
Assalamualaikum..
Byk benda nk story...
Byk benda nk luah...
Tp xtau nk luah pada siapa..
Kalau pd kwn...konpem aku yg kne balik...
Jd luah kt sini je la...

Dairy...
Aku demam...
Sbb ngurut smlm kot....
Blakang pun sakit giler lg...nk baring sakit...cmne nk tdo kalau camni...
Huhuhuhu...

Dairy...
Kenapa jd lg tahun ni?
Igt dh xkn berlaku...
Igt dh abes citer..
Tp ttp berlaku....
2008 aku dipergunakan
2009 aku kehilangan arwah abah...adam...dan k.diana mula menjauh...
2010 aku kehilangan k.diana...shah
2011 aku kehilangan z
2012 aku dipergunakan...
2013 aku ditipu bulat2 dan hilang kepercayaan...maini
2014 aku kehilangan nora
2015 sekali lg aku kehilangan...aku kehilangan ray...dan sekarang...
Kalau kira...hampir sepanjang masa...
Tp aku x pernah serik kan...
Percaya bagai nk rak...last2 dipergunakan lg...
Sampai bila weh...

Hati tolonglah...
Untuk kali ini...
Tutup dari menerima permainan dunia...
Hati tolonglah...
Kuat untuk teruskan semuanya...

Kadang2 aku keliru...
Siapa aku yg sebenar...
Mana perginya aku yg dlu...
Acapkali kehilangan btkan diri ini lemah....

Entah lah...
Xbisa menulis lg...
Kerna manik jernih mengalir laju...

Hati...
Jgn percaya janji manis manusia...
Jgn percaya org sekelilingmu...
Kerna mereka bisa bt dirimu menangis...

Dont trust nobody...

6/8/2015

Assalamualaikum

Dear dairy,
Semalam pergi ngurut...pergh sakit x terkata bak hang...balik terus demam..
Menggigil tdo smlm...
Plus sejak incident/excident aritu...
Aku jd trauma...
Tido malam aku sering terganggu mimpi ngeri...
Sampai rasa xnk tdo...

Arini
Bangun pg...sakit giler badan
Rasa macam hape je....
Demam pun ada


Arini pergi KWSP
nk uruskan hal umah
tp bermasalah plak
aduh
sedey

terpaksa cal2 lawyer
minggu depan lak kena g KWSP

haila

Hati...
tolong kuat..

MFM_CReaTeD

Wednesday, August 5, 2015

5/8/2015

Assalamualaikum...
Hi dairy...
How do u feel??
Not feeling weel...
Keja byk...hahaha...
Jiwa kosong...
Rindu pun ada...
Tp biarlah...lama2 hilang la tu...

Cuma kena kuat...
and tabah...
Lek r...mcm x pernah sebelum ni...
dh byk kali kot...
bt bodoh je..
Xyah dilayan sgt perasaan tu..

Tuesday, August 4, 2015

Sakit

Hidung sakit..
Huhuhu...
Dh 2 kali hidung darah arini...
Nak sapu air kt muka pun sakit...
Huhuhu...
Nasib bengkak kt kepala dh surut...
kpla pening..
Nk cekau duit nk baiki spek...
Nk baiki motor...
Tdung kesayangan pun rosak...
Sedeynya...
Sampai hati...

Forget the past...struggle for future

How to forget some one who is very important in ur life....

Pergh tajuk...
Hahahaha...
Hidup kena diteruskan...
Move on...
Yeah aku mampu...walaupun hati menangis...
Bersendiri lebih baik

Monday, August 3, 2015

No more tears

Yes..siap packing...
Masuk dlm plastic hitam...
No more bebear...
Sorry bebear...i dun need u anymore...
Baju2 pun dh buh lam plastik...
Nset dh check..
Delete semua yg berkaitan...
Including picture...
Batang idung sakit lg...huhuhu...
Kple pun bengkak...
Telan ubat...
N tdo...

Rindu...

Assalamualaikum..

Hi dairy...pekabo?
Ngee....aku?
Kurang sehat sikit...
Fizikal dan mental...
Trauma sbb xcdnt dgn peristiwa smlm..
Kalau boleh aku dh xnk peristiwa smlm berlaku lg...

La ni...aku hanya ada dairy saje...
Tmpt luah segalanya2...
Kalau boleh aku nk undur 8 bln lalu...
Saat aku memulakan hidup baru di agility...
Saat aku baru bangkit dari kekecewaan...
Tp tika itu aku ada kwn yg sgt setia..
Pd dia aku luah segalanya...
Tp sekarang...aku sendiri...
Sendiri bt aku lemah...
Sendiri bt aku kalah...
Tp aku kne kuat...
Kalau bkn diri sendiri...siapa lg akan bantu...

Kepercayaan yg aku beri dipermainkan...
Kesetiaan yg aku beri dipergunakan...
Untuk kali ke berapa madihah..
Seringkali dipergunakan..
Oleh insan yg ko sayang...
Ko x serik kn...
Tp kali ni...
Biarlah ini yg terakhir...
Biarlah ini yg last...
Aku serik
Kasih sayang aku amat murah padanya...
Diri ini mungkin sampah semata...yg boleh dicampak sesuka hati..
Hari ini...aku tutup pintu hati ini..
Akan ku bawa diri mengubat luka...
Luka akan sembuh..
Tp parutnya itu tetap kekal...

Ray..
Aku patut dgr ckp ko dulu..
Aku patut hindari semua ini...
Tp aku degil...
Maafkn aku ray...

K.diana..
Adik rindu akak...
Kembalilah pd adik kak..
Hanya akak yg memahami adik...

Abg adam...
Xde siapa dpt menandingi mu..
Xde siapa yg dpt menyayangiku sepertimana dirimu...
Xde siapa mampu melindungiku sepertimana dirimu...
Adik rindu...
Al fatihah
Moga dirimu di tempat org2 yg dikasihi...

Rindu pada mereka kerana sayang ini masih wujud...

Lama2 ni akan hilang lah...
Camne ko ley lupakan org2 sebelum ni...
Cuma kena makan masa shj...

If i told to the world what u have done...
Confirm ramai yg cari...
To kerana masih bersisa rasa hormat dan sayang...
Sy anggap semua ini mimpi...
Dan sejarah yg harus dilupakan...

Nekad

Bila aku dah nekad...
Aku xkan berpatah balik...
Bila aku dah tekad...
Aku xkn berundur...
Orang boleh kecewakan aku berkali2...
Tp sekali hati ini terluka...
Jangan dicari lg...

Pergi

Assalamualaikum

Dear dairy....
Kali ini aku nekad...untuk pergi jauh...
Tinggalkan semua ini...
Aku dh x sanggup hadapi semua ini...
Aku dh x sanggup pertahankan semua ini..
Aku dh x sanggup di perlakukan mcm ni...
Walaupun perasaan ni masih ada...
Tp lama2 hilanglah tu...
Macam mana ko ajar hati ko keras melupakan maini...
Macam mana ko didik jiwa ko lupakan nora...
Biasa la...
Mula2....
Mmg susah....
Lama2 nanti ok la...
Tu la hati...ko mudah sgt jatuh sayang...
Tgk apa dh berlaku...
Xkn nk bertahan lg atas apa yg terjadi...
Dia bt ko macam hape je....
Ko je yg syg dia...
Dia x pnh pun anggap ko adik..
Kalau dia anggap ko adik...dia akan bimbing ko....
Ko x serik2 kn....
Hanya 2 je manusia yg betul2 boleh terima ko...
Hanya 2 je manusia yg ikhlas terima ko...
Dan dia bkn orgnya...
Ko sayang dia bagai nk rak pun x guna...
Dia sama mcm org2 laen yg pergunakan ko...
Cuma kali ni sukar untuk aku pergi dr dia...sbb dia ikat aku sptmana shad pnh ikat aku...

Ya Allah...
Aku mohon padaMu...
Lepaskanlah aku dari kesulitan ini...
Hilangkanlah perasaan sayang ini pd dia...
Berikan aku petunjuk...hidayah Mu...

Arini mc...
Ya mc sbb smlm...
Nasib x retak je hidung ni...
Tu pun ko nk setia lg?

Allah...lindungilah aku...

Ya Allah...
Lindungilah aku...
Peliharalah aku...
Kurniakan aku ketabahan...
Kurniakan aku kekuatan...
Berikanlah aku petunjuk dan hidayahMu...
Tetapkanlah imanku...

Andai kata dugaan Mu yg bertimpa2 ini kifarah pd dosa2ku....kifarah pd kekhilafanku...
Engkau ampunilah daku...
Keluarkanlah aku dari kesulitan ini....

Berikan aku ketenangan...
Tunjukkanlah jalanMu ya Allah...

Saturday, August 1, 2015

Down

Seriously...
Aku rasa down giler...
Xde sesape dgn aku...
Yeah...dlu xcdnt maini ada...
But now...
I am alone...
Sakit sorang2....
Alone...
Aku X kuat..
N now...nk g amik motor...
Bdn pun sakit2...
Tp aku kne kuat...
Smlm aku tipu mak aku...
Aku ckp kwn aku ada utk tmn..
Tp hakikatnya aku sorang2...
Cuma xnk bg dia risau...
Sbb aku tau xkn ada sesape dgn aku...
N aku hanya ada Allah...

Demam makin teruk...mlm ni nk g klinik la...
Thn lps mse sakit,aku ok je sensorang...
Xkan kali ni xley...

Hahahaha....
Sebiji nasi pun x msuk lg arini...xde selera...

Friday, July 31, 2015

Sakit

Salam...

Rasanya xcdnt kali ni paling teruk...
Sangat...
Bersendiri...
Sorang2 disini...
Walaupun sakit tu x nampak...
Tp peritnya amat mendalam...
Mampu berdarah kembali luka lama...
Badan dh lemau...
Huhuhu

3rd xcdnt

Alhamdulillah...

Masih dipanjangkan umur...
Masih diberi peluang untuk bernafas..

Syukur alhamdulillah..

Tp mcm x percaya je...
Masih lg bernyawa...
Melambung tu...
Xluka...
Cuma badan sakit2...
Terima kasih ya Allah...
Dan oren masih setia...

Thursday, July 30, 2015

30/7

Assalamualaikum...

Keja makin byk...
Mslhnya aku xdpt pick up apa yg aku baru belajar...susah nk hadam...
Ntah la...
Byk mslh akhir2 ni..

Tuesday, July 28, 2015

Am i important?

Assalamualaikum...

Kne terus kuat..
Kne terus tabah...
Belajar la...
Jadi mcm dlu...
Xpayah bergantung dengan sesiapa. 
N then aku xde hak ke atas sesiapa..
N xde sape2 pun ada hak ke atas aku..
Lagipun dr dulu smpai la ni...xdak sapa rasa aku ni penting...
Aku ada ke...aku xdak ka...sama ja aih...
Hahaha...dah biasa semua tu...
Kawan2 gak best...
Lama x jumpa diowang...
Ley la beraya sekali...
Hehehe...
Apa yg tersirat di hati...
Biarlah menjadi rahsia...
Bersendiri lebih baik...
Aku dari dlu smpai skang....
Ms. Lonely...
Hahahaha...
Ya aku x penting mana pun...

Susahkan nk bls msg...

Hahaha...


It's ok

Assalamualaikum

Jgn berharap pd sesuatu yg x pasti...
Jgn bergantung pd seseorang yg x sudi...

It's ok....
U know it...

Monday, July 27, 2015

Almost 1 year

Assalamualaikum

Almost 4 years merantau...
Almost 1 year duk sorang...
Xde sape amik tau...
Xde sape amik peduli...

Rasanya nk pergi lg jauh...
Mungkin seberang lautan..

Saturday, July 25, 2015

After Raya

Assalamualaikum...

Pergh lps raya kerja nimbun2...
Sabar je lah...
Byk benda baru yg aku x sempat nk hadam lg...
Stress sangat...
Giler x stress...
Banyak tu keja..

Raya?
Dh xde makna raya...
Kamus raya dh ttp...
Sekian..
Tp sebenarnya...
Aku teringin nk makan nasik lemak ikan aye,nasi minyak gulai ayam,pulut gaul nyor,nasi beriani,mee kari n nasi bukhari..
Huhuhuhu...
Xpe la madihah...ko kn ley masak sendiri...
Nanti ada masa free masak la k..tp x sama yg aku msk dgn ********* masak....nk jugak rasa disayangi...sebut je...terus dapat....
Hahaha...cemburu?
Entah lah...sape la aku ni pada mereka..
Tepuk2 bahu..pujuk ati sendiri...nanti kita msk k...rempah gulai ayam dh ada dlm peti tu...tunggu ada masa free je...

Anyway ..
Perlu ke aku jumpa fauzan...
Xtau nk ckp apa status sekarang...
Tp mcm aku je yg berusaha lebih...
Hahaha....
Aku yg kne g gombak...
Entahlah...

Oit kepala dr td ko duk berdenyut2...
Ilang la cepat

Wednesday, July 22, 2015

Erti raya??

Assalamualaikum...

Arini dh nk blik kl...
Xsabar nk balik...
Nk jumpa abg...
Nk ngadu mcm2 kt dia...
Esok dh keja...
Tp mud nk keja x kunjung tiba lg...

Raya tahun ni xbg pape erti kt aku...
Muka nampak gembira...tp hati ni sbnrnya menangis...
Sabar lah duhai hati...
Ko sendiri dah tau mana tempat ko di dalam hidup mereka...
Ko sendiri sedar yg diri ko ni tiada kepentingan..
Kepulangan aku x pernah dinanti...
Kepulangan aku x pernah di rai...
Its ok...
Dah biasa...
Sabar je lah hati...
Tp aku takut...satu hari nanti hati ni dah xmampu untuk bertahan...

Kekadang tertanya2...masih adakah tempat untuk diri ini di kalangan mereka...
Yang x pulang juga ditunggu2...
Yang x pulang juga nk dirai....

Tahun depan x payah cuti lama2....
Hahaha...
Ketawa dalam tangisan...

Abah...
Ma....
Adik rindu...

Pada siapa lg diri ini boleh mengadu...
Pada abang? walaupun dia abg...tp aku masih mengaharap family sendiri...

Sunday, July 19, 2015

3rd raya

Huhuhuhu...
No sms...
No call...
Semua xde...

(?_?)
Rindu..

Saturday, July 18, 2015

2nd day raya

Assalamualaikum..
Xde pape yg menarik...
Just pergi beraya umah mama mek n mek noriah...lps tu g chendering..
Xmeriah mcm dlu...
N then JALAN JEM!!!!
huhuhuu
Balik val dh wassap
Pasal keja..
Erm2....
Esok keja oi...
Tdo2...
Ada hipo...lena la mlm ni...
Hahahaha...
RINDU....sabar2...lg bpe hari je...

Friday, July 17, 2015

Raya 2015

Yea!!!
Raya...
Hahaha...
Gembira ke??
Xtau nk ckp...
Tp x rasa mcm raya pun...
Hahaha...
Aku jrg upload gambar kt fb...
Tp demi seseorang...
Aku upload jugak...
Hahaha...
Xtau sebenarnya apa perasaan ni...
Rindu...
Aku x pergi pun kubur arwah abah..arwah ma..dan arwah abg lan...
Xberkesempatan...
Nanti la pergi...
Anyway...bdn x berapa sehat sebenarnya...pepagi td dh pening...
Telan ubat ler...
Rindu!!!! Nk bercerita dgn abg...
Nak ngadu macam2 dgn abg..
Huhuhu

17 July

Assalamualaikum...

Eh...dh raya...hahahaha...tp mood raya aku x byk...ciput je...
Actually nk tulis 2 ari lps...tp xde kekuatan nk tulis...

Bersempena syawal yg mulia ini...
Aku nk wish selamat hari lahir kepada nur diana abd ghafar...sebenarnya dh berlalu 2 hari...besday beliau jatuh pd 15hb julai...

Sape dia ni??
Org yg amat penting pd diriku selepas family...
Org yg amat bermakna dlm hidup aku...
Selamat hari lahir yg ke 30 akak...
Adik doakan akak dikurniakan kesihatan,kebahagian di dunia dan di akhirat...semoga akak terus tabah...semoga akak dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur...akak...dh lama kita x bersua apatah lg berhubung...dan adik tau akak xkn bca ni semua...tp ni lah luahan hati adik...hanya disini saja yg mampu adik luahkan...xkan ada sesiapa yg bisa memahami...

Akak...
Adik rindukan akak...
Adik sayangkan akak...
Sepertimana adik menyayangi family adik...
Apabila teringatkan akak...air mata jernih mengalir laju...
Apa khabar akak disana?
Akak ingat x,macam mana perkenalan kita...
Kita kenal beberapa ari lg nk raya pada tahun 2006...ari tu,ari kita akan pulang ke kg halaman masing2...ptg tu...adik menemani akak menonton cerita korea wonderful life...akak igt x??kita sama2 gelak tgk citer tu....start dr aritu kita mula rapat....mlm tu hujan...adik menemani akak dkt bus stop tnb...akak nk balik muar...
Akak ingat x peristiwa tu semua?
Kisah ini xpernah luput dr ingatan adik...
Sejak hari tu kita mula rapat...
Sepanjang raya...akak x lekang dr sms dgn adik..
Dan kalau boleh adik nk putar masa supaya pulang ke masa lampau....
Huhuhuhu....

Raya tahun ni...
Mood aku kelaut...
Entah la....walaupun aku cuti pjg...
Tp jasad ni terbang jauh...
Rindu nk salam dan peluk cium abah...
Rindu nk cium pipi ma...
Tp....
Semua ni hanya dlm mimpi...
Semua ni xkan berlaku...

Madihah...
Redha lah...
Mereka dh pergi....sbb Allah sygkan mereka...
Sampai bila nk mcm ni...???

Aku rindu....
July xpernah berbaik dgn aku

Tuesday, July 14, 2015

14/7/2015

Assalamualaikum

Arini dah 14hb Julai...esok dh 15hb...tarikh yg dirindui....huhuhu
Kenapa?
Biarlah ianya menjadi satu rahsia...
Anyway esok dah balik kg...
Xtau nk ckp...seronok atau sebaliknya...
Byk yg menjadi rahsia...

Arini
dkt opis...valerie marah aku...sbb aku x garang....sbb aku slalu ikot je kata customer...
huhuhuhu
kalau kira...sbnrnya aku garang n panas baran...
tp bila masuk bab keja..
aku jd sopan camtu..
byk keja dkt opis...tp mud dah kelaut....
fikirkan masa depan....

Arini
pg td ujan...sejuk je...nk bgun tdo pon mls je...siap nk tarik selimut lg..
jumaat dah raya...
tp x rasa pape pon...mungkin sbb aku dh dewasa...


MFM_CReaTeD

Saturday, July 11, 2015

Fuhhh

Assalamualaikum...

Fuhhh...
Akhir2 ni keja makin bertambah kt opis...
Busy giler...smpaikan x sempat nk ngulor..
Kah3...
Tp seyes...sejak comp aku mng lane baru...
Aku rasa x sempat bernafas...
Opismate lak...ajar aku laju+time dia nk ajar tu...time tu la aku ada kje sendiri...
Walau dh 1 minggu...aku still xley nk hadam apa yg dia ajar...
Oh man...kne study lebih....
Huhuhu...
Lps tu...AM aku asik marah2 je...mungkin sbb manager aku mc pjg...n dia jd stress kot...OMG...sabor le...
Tp dlm duk marah2...smpat lg dtg swuh aku cinsider utk back up raya ke tiga...
Macam dh badi lak rasanya...asal raya ke 3 kne kje....ades...
Disebabkan aku ni mcm nk amik ati AM...kipas r skit...hahaha...ok la...aku setuju...leh la dpt duit lebih...walaupun x byk..huhuhu...

Lps tu...
Next week dh nk raya...
Next week dh balik kg...
Next week ramadhan akan pergi...
Apa yg aku dpt ramadhan kali ni???
Huhuhuhu....
Balik raya= duit byk terbang...
Huhuhuhu
Huhuhuhu
Huhuhuhu
Xpe la...demi family...
Huhuhuhuhuhu lagi...

N then julai...
Julai x pernah berbaik dgn aku...
Ada je peristiwa yg bt kan hati kecil ni menangis...hahaha...
Xpe la...
Nk bt cmne...
Takdir katanya...
Lps ni semua kena berdikari la...
Servis kereta...
Servis motor...
Hal umah...
Hal kewangan...
Semua2 kne bt sendiri...
Semua2 kne bt kptsn sendiri...
Cuma nanti xtau nk jwb mcm mana kalau ada org bertanya pasal dia...ermmm...
Tepuk bahu sendiri...relax2...ko boleh...
Simpan beb...pendam je...
Ko kuat...
Actually aku nantikan ari esok...
Tp skang kalau boleh aku nk langkah terus ke ari lusa...aci x camtu????

Next week 15hb...
Hari penting jgk dlm hidup aku...
Apa khabar akak kt sana?

(?_?) Aku x kuat sebenarnya...