Friday, February 24, 2017

Kenapa

Hi dairy...
Assalamualaikum...

Dairy...
kenapa perasaan sayang tu datang...
kenapa Allah hadirkan dia dalam hidup aku...
kenapa weh...
kenapa????

malam ini aku menangis...
melepaskan sesuatu yg ko syg bukan mudah...

patutlah akhir2 ni aku kerap mimpi dia...

dear kak azzura..
terima kasih untuk 2 bulan ni...
terima kasih untuk kasih sayang ni...
terima kasih sebab hadir dan pergi..
madi doakan akak bahagia...

pilih

Hi dairy...
sebenarnya aku kecewa...
kecewa sangat....
its ok...
lgpun aku dh biasa..
ni bkn kali pertama beb...
ni kali ke berapa ntah...
and now she ask me to choose..

aku tau dia dah dingin...
aku tau yg lain2 pun sama...
cuma yg aku xtau is apa punca dia...
ya..aku tau dia boleh bt org bergaduh...
tp aku x sangka kali ni aku yg kena...

n now...
aku pilih untuk pergi...
sbb dia desak aku untuk pergi...
sbb aku rasa dia dh x perlukan aku...
thanks kak ainul azzura...untuk 2 bulan ni..

menangis?
air mata ni dh xde...
aku doakan dia bahagia...
cuma akhir2 ni aku kerap bermimpi akan dia..
kalaulah hati ni sekeras batu...

so dlm 2,3 hari ni or 2,3 minggu ni aku akan jd lain...thats me...
kehilangan ajar aku jd semakin degil..

tp
aku x sangka kali ni terlalu cepat aku kehilangan...
dia yg muncul dulu...dan dia yg pergi...
bukan aku...
dia yg zahirkan rasa sayang itu...
bukan aku...
dia yg mulakan dulu..
tp kan...dia dtg dan pergi sama mcm kisah nora dtg dan pergi dlm hidup aku..

hahahaha......

Thursday, February 23, 2017

23/2/2017

Hai dairy...
Assalamualaikum...
pe kabo???

keh2...
dairy...
byk benda berlaku 2,3 arini...
pasal kerja...
pasal personal...

mula2 kita sentuh pasal keja...
aku gaduh dgn bos aku...
sampai aku nk resign...
hahaha...
gaduh pasal cuti...bkn pasal kerja..
sengal x...
n kerana sbb ni aku kne marah dgn kak azura..
hahaha...
dia kata aku berfikiran pendek...
x matang...
beb...aku gaduh dgn bos aku sbb cuti...
aku cuti sebab family...
org x boleh pertikaikan yg tu...
aku jenis family man...
aku akan bt apa saja utk family...
apa saja...

berbalik hal personal...
kak azurra..
yes..dia dh dingin dgn aku..
bkn dia sje...aku rasa kak ros..mas..pun dingin dgn aku...
aku xtau apa yg berlaku sebenarnya..
tp hati aku kuat mengatakan sesuatu sedang berlaku...

aku x matang?
aku x matang bila berkait dgn hati dan perasaan...
its ok...
aku akan pergi jauh...
kalau itu yg dia nak...
kalau itu yg terbaik...

cuma akhir2 ni..
aku mimpi kak azurra..
berturut2 lak tu...
org kata kalau kita fikir sgt...benda tu akan masuk dlm mimpi...
org kata kalau org tu rindu kita..kita akan mimpi dia...
hahaha...
aku x percaya teori ini...

aku mimpi kak azurra baik sgt dgn aku..
aku mimpi dia amik berat sgt perihal aku...
tp dalam dunia nyata...xde pun...
hahaha...
mungkin dia hanya wujud dalam dunia mimpi...
dunia nyata sebaliknya...

hahaha...
cukuplah aku menyayanginya dari jauh...
dan aku rasa...masanya dah smpai...
sebulan je..
sama seperti nora..eh lama x sebut nama ni..

😞😞😞😞😞😞😞

Saturday, February 18, 2017

tahu

akal : bro kau tau kan dia pergunakan ko
hati : tau
akal : kalau dah tau kenapa ko masih lagi menunggu?
hati : aku x tunggu...tp dia yg datang..
akal : ko tau kan bro..ni dh kali ke berapa?xkan selama2nya macam ni...sampai bila..
hati : yes aku tau...dan aku dah bersedia untuk segala kemungkinan..
akal : ko kenapa bro?dah x ley fikir ke apa?
hati : bukan x boleh fikir...tp aku..entah lah..
akal : ko kenapa bro...
hati : bro..aku tau dia pergunakan aku...tp aku x tau sejauh mana dia akan pergunakan aku...dalam masa yg sama aku x tau apa yg dia rasa...tp aku rasa dia sama macam aku...dia perlukan aku bro..dan aku perlukan dia...Allah hadirkan perasaan tu kat aku mesti bersebab...Allah hadirkan dia dalam hidup aku sebab Allah tau aku mampu..dan aku x boleh menolak perasaan itu...tipu kalau kata aku x menangis kerana dia...tipu kalau kata aku sebenarnya kuat...dan tipu kalau kata aku x takut...
sebenarnya kali ini aku benar2 takut...
takut yg peristiwa lama akan berulang...
takut yg aku akan kehilangan...
takut yg perasaan yg hadir itu tidak ikhlas..
takut aku sama seperti mereka...permainkan perasaan org...
tp Allah telah hadirkan perasaan itu kat aku bro...
Allah hadirkan perasaan kasih dan sayang itu kat aku pada dia...
Allah hadirkan dia dalam hidup aku mesti bersebab...sama ada doa aku sebelum ini dimakbulkan atau Allah ingin aku membantu dia...
aku ikhlas berkawan dgn dia...apatah lg menjadi adik dia...perasaan kasih sayang aku ini pada dia ikhlas...aku perlukan dia dan dalam masa yg sama aku rasa dia perlukan aku...tp aku masih belum nampak keikhlasan hati dia...dan memang aku nampak dari segi zahirnya dia pergunakan aku sepertimana org2 yg pernah hadir sebelum ni...aku x boleh samakan dia dgn kak diana...sbb dia bukan kak diana...
ya...aku terlalu baik...baik pada org yg aku sayang sampaikan aku dah x nampak keburukan seseorang itu...dan aku xkn cari keburukan dia...selagi mana dia belum melukakan hati aku dengan teruk..selagi mana rasa sayang ini masih wujud...selagi mana aku boleh pendam segala resah dan kecewa ini mahupun rasa cemburu ini..aku akan ikut rentak perjalanan kisah ini...cukup dari jauh aku memerhatikannya..cukup dari jauh aku menyayanginya...tp andai kata...satu hari nanti dia dah x perlukan aku..satu hari nanti perasaan kasihnya padaku hilang...aku akan pergi jauh...sejauh mungkin sehingga dia x mampu mencapai tanganku lagi...
so buat masa sekarang...aku akan menyendiri...
akal : bro..ko bermadah lg...
hati : ko kenal aku macam mana bro...ko kenal aku...
akal : ya aku kenal ko...sangat kenal dgn ko..sbb tu aku takut ko akan kembali seperti dulu sekiranya ko kehilangan lg...aku x mampu mengawal ko hati...apatah lg bila nafsu muncul mengatasi aku tatkala ko jd mcm dulu..
hati : jgn risau...kali ni aku mampu berdiri tanpa nafsu...aku dah berjanji dgn dia bro..untuk berubah...
akal : kalau dia permainkan ko...bkn ke ko akan memungkiri janji seperti dulu..
hati : akal..aku sebenarnya sudah penat dgn sandiwara dunia...dan aku berharap sgt kisah ini akan tamat...yakni biarlah dia org luar terakhir yg muncul dlm jalan cerita hidup aku..sbb aku dah penat kehilangan..
akal : bro...walau apa pun berlaku...aku harap ko kuat..
hati : ya bro..betul tu...aku pun berharap aku akan kuat...untuk kali ini...
akal : bro...simpan sikit rasa sayang tu untuk diri sendiri...please...
hati : insyaAllah bro...kali ini aku akan berdiam diri..

--------------

Sunday, February 12, 2017

Who's care??

Hi Dairy..


Assalamualaikum


Apa cer?
cenggini la...
tiba2 kaki sakit...
hahahaha...
ni kali ketiga sakit..mcm nk mc..tp xtau la..kerja kt opis menimbun n xde sape yg boleh back up aku 100%


Dairy...
Abg apa khabar agaknya...
Dah 4 bulan dia pergi meninggalkan aku..
Tanpa sebab...
Aku pun xtau apa puncanya..


Actually dia tau macam mana nk hubungi aku..
Tapi dia x akan hubungi aku...


Dulu masa aku mula2 dpt kerja baru...
Yes aku happy tp dalam masa yg sama aku dapat rasa aku akan kehilangan lg...
Kenapa?


Kerana dari pengalaman2 lalu...tiada siapa dpt bertahan dengan jarak dan masa...
yes kerja baru aku sangat berbeza dgn kerja lama...
kalau dulu aku ada masa juga untuk msg..tp sekarang masa amat mencemburui aku..


Dairy
bukan aku nk bt perbandingan...
tp pemikiran org yg x belajar tinggi dgn org yg belajar tinggi amat berbeza..
dari segi menangani permasalahan juga berbeza..
apa maksud aku?
biarlah hanya aku yg tahu...


Dairy
Kenapa manusia berjanji tapi mereka tahu mereka tidak mampu tunaikan..
Kenapa manusia berjanji sedangkan mereka tahu mereka tidak mampu memegang...


Prinsip hidup aku amat mudah
selagi mereka memegang janji...
aku akan pegang janji aku...
sekali mereka memungkiri janji..
seribu kali aku memungkiri janji ku...


Hidup aku hanyalah untuk kebahagiaan orang lain..
andai kata mereka bahagia tanpa aku disisi..
dengan rela hati aku akan pergi...
walaupun hati ini terluka..
asalkan mereka mengukir senyuman paling manis untuk ku...


______________________________________________________


Berbalik pada kisah utama


Who's care...


Tiada siapa kisah akan perihal aku disini...
kah2...
kenapa aku berkata begitu?
Sebab entahlah..
Memang jarang ada manusia yg peduli akan aku...


Actually...
aku sebenarnya ingin menamatkan kisah ini...
kisah apa?
kisah kasih sayang yg baru bermula..
kerana apa?
kerana aku sebenarnya penat untuk kehilangan lg...


Aku tau..
hakikatnya...
tiada siapa yg faham akan diriku...


____________________________________________________


Terkadang aku rasa diri aku ni seperti lelaki?
kenapa aku cakap macam tu?
Kerana aku byk pendam dari bicara...
Kerana aku byk tawa dari tangis..
aku hanya luahkan kepada dairy...
sebab aku tau x semua boleh menerima aku...


aku sakit...
aku tanggung sendiri...
aku sedih...
aku menangis sendiri..tapi kadang2 kalah juga dgn orang yg aku sayang.. u know who you are
aku marah..
aku pendam selagi boleh..aku tak mampu luahkan kemarahan itu kerana aku tau nanti akan ada yg berduaka...
aku kecewa...
aku simpan jauh dalam sudut hatiku...dan berdoa agar kekecewaan itu segera hilang..
semua aku luahkan disini...
sebab aku tau x siapa akan singgah sini...


Sekarang muncul seseorang disisi...
dan aku tau kemunculan seseorang kali ini tidak sama seperti dahulu..
aku harus matang..
sebab dia bukan milik ku..
aku harus berdikari..
kerna dia pasti hanya hadir untuk seketika..
aku harus bersedia..
untuk kehilangan yg sekian kali...


Ya..dia tuturkan sayang..
tapi sejauh mana keikhlasannya itu aku tidak tahu...
dia ambil berat...
tapi selama mana dia ada untuk aku..itu aku tidak tahu...
tapi yg pasti dia bukan milikku...
dia bukan hak aku...
dan dia tidak sama dengan mereka yg terdahulu...


ini boleh dikatakan bermain dengan api...
aku tau..kisah ini dia yg mulakan dulu..
tapi orang kata kalau bertepuk sebelah tangan x akan berbunyi...
oh lupa... ini bukan kisah cinta si uda dan dara...
ini satu kisah kasih sayang yg hadir tanpa dipaksa..
perasaan sayang itu hadir tanpa diduga...


aku tidak boleh samakan dia dgn mereka yg terdahulu...
rambut manusia memang sama2 hitam...
tp hakikatnya...hati manusia kita x dapat baca..
walaupun hati ini selalu membandingkan..tp aku perlu sedar...manusia itu berbeza..


____________________________________________________


Dear Abg Hisam
Adik tau abg xkan baca dh luahan adik disini..
tapi yg adik tau...kasih sayang adik pada abg x pernah hilang..
abg pernah hadir seketika...
dan abg pergi tanpa berkata2...
Adik hanya doakan abg dimurahkan rezeki, bahagia bersama family tersayang..
Adik maafkan segala kesalahan abg dan adik harap abg pun sama...
terima kasih sebab pernah menjadi abg adik walaupun seketika


__________________________________________________________


Dear Kak Azzura
Madi tau akak x kan baca blog ni..hahaha..sebab tu madi begitu berani menulis disini...
Madi teringin sangat untuk akak memanggil madi dgn panggilan adik, tp memandangkan cita2 madi itu terlalu tinggi..jd madi simpan je la..hahaha
Akak muncul tatkala madi terumbang ambing katanya...bak kata orang kemunculan akak tepat pada waktunya...
sedangkan hakikatnya madi sebenarnya takut untuk menerima kasih sayang akak..sebab madi takut buah pisang berbuah untuk kali ke enam..Akak bukan orang luar yg pertama muncul dalam hidup madi tapi biarlah akak menjadi org luar terakhir yg ada disisi madi. Bilamana akak mengatakan akak syg madi...madi terdiam seribu bahasa...sebab madi begitu pasti yg madi dah xnk mulakan apa2 lg..
tp bilamana akak mengulanginya untuk sekian kali...pintu hati madi terbuka untuk menerima akak..
Ya madi x tau pun siapa akak yg sebenar...dan madi xtau apa niat akak rapat dgn madi..
cuma madi pegang pada sesuatu...semua nya madi serah bulat2 kpd Allah...Allah hadirkan perasaan kasih sayang tu, dan Allah juga yg membuka hati ini untuk menerima secebis perhatian dr akak..
pada mulanya madi berkeras untuk tidak menerima mana2 org luar lg...tp hari demi hari madi merasakan satu kelainan...Allah gerakkan hati madi untuk semua ini...
Madi ada terdengar beberapa cerita mengenai akak..tp bg madi..biarlah siapa akak pada pandangan org..selagi itu tidak berlaku di depan mata madi...madi percaya akak bkn macam tu...
Siapa akak pada masa dahulu...dan siapa akak pada masa sekarang...bukan itu yg perlu dititikberatkan...cuma madi harap akak ikhlas berkawan dgn madi...dan madi berdoa agar keikhlasan akak itu dibalas dgn kebaikan...
Andaikata yg sebaliknya berlaku...madi bersedia dr segi segala aspek...mental dan emosi...supaya madi bersedia untuk kehilangan lg...tp madi sangat berharapap untuk kali terakhir ini tidak akan berlaku mana2 kehilangan...


Kak Azzura..
Sebenarnya madi sangat cemburu...bertuah kwn baik akak..hahaha..yes....madi seorang yg kuat cemburu...tutup la kisah cemburu...kenapa perlu cemburu sedangkan madi baru saja muncul dalam jalan cerita akak...hahaha
Madi tau akak xkan selalu ada untuk madi...
Madi tau akak xkan selalu disisi madi..
sebab tu kalau boleh madi x nk perasaan sayang madi pd akak 100% sebab madi tau apa akibatnya nanti...
tp madi berharap cukuplah akak ada tatkala madi perlukan akak..
mungkin madi akan menjauhkan diri dari akak...
sebab madi x sanggup untuk rasa kehilangan...


Madi berdoa akak dan keluarga berbahagia ke syurga..


_______________________________________________________


Dear Akak
Adik xtau dimana akak sekarang..
adik xde kekuatan untuk mencari akak...
dan adik tau akak sudah lupa akan kewujudan adik..
adik rindukan akak....
sangat...
tiada dalam satu saat pun adik lupakan akak..
adik selalu berdoa...agar akak dilindungi oleh Allah
Walau di mana pun akak berada...
sayang adik pada akak x pernah berkurang....
Moga Allah jagakan akak...


(?_?)




















MFM_CReaTeD

Saturday, February 11, 2017

Andaikata

Andai kata satu hari nanti aku pergi dulu..
adakah mereka akan merindui ku?
adakah terselit ingatan mereka terhadapku...

tuhan...
ambil lah nyawaku tatkala aku bersedia..
sekarang aku masih mencari jalan pulang..

Wednesday, February 8, 2017

8/2/2017

Hye dairy...
assalamualaikum..
lama x menulis...

dairy...
dh 4 ari aku xley tdo...
tdo je bgun awal...
tdo aku terganggu...
byk benda bermain difikiran..

1. perihal family...terutama abg aku..aku sayang dia...tp kalau dia dh x anggap aku adik...apa aku perlu buat..lps tu pasal adik aku...mcm2 lg...x tertanggung rasanya...
2. perihal org2 luar yg aku sayang...aku x dpt buang perasaan sayang ini...sedangkan mereka x ikhlas dgn aku...
3. perihal kerja...stress weh..

sampaikan aku rasa nk jd macam dulu...depression sgt...
n arini aku terpaksa g klinik...
dan akhirnya aku dpt ubt yg x disangka2..
ubat tido.

Tuesday, February 7, 2017

7/2/2017

Hai dairy..
2 mlm berturut2 x ley tdo...
mcm nk telan ubat tdo je.
huhuhu..
byk bnda nk story...
tp nanti la..
kepala pening.

Sunday, February 5, 2017

5/2/2017

Hye dairy...
xtau npe arini sedey dia lain macam..
rasa mcm nk mati..
hahahaha...

kalau boleh..
aku ingin pejam mata selama2nya..
aku x kuat...
sungguh aku x kuat...

😢😢😢😢😢

Saturday, February 4, 2017

Dairy...
aku menangis lg malam ni...
kenapa?

sungguh aku x kuat..
aku x mampu...
makin lama makin lemah...
bersendiri btkan hati ini menangis..
pada siapa aku ingin luahkan..

cemburu sering bersarang..
mencari kebahagiaan tu terlalu sukar

Wednesday, February 1, 2017

Waiting

Assalamualaikum
hye dairy...
apa khabar?
aku?
sehat kot..
cuma hati je x sihat..

setiap hari aku menunggu satu panggilan..panggilan yg x kunjung tiba..
setiap hari aku menunggu...
menunggu dengan tabah..

tp sudah 3 bln berlalu...
tiada khabar berita...
ibarat hilangnya MH370..

hati..
aku mohon untuk terus tabah..
moga hilang rasa sayang yg bertamu...
moga aku mampu berdiri kembali...

andai saat itu tiba..
lepaskan semua...
lepaskan segalanya...

Tuesday, January 31, 2017

Apa itu sayang?

ikhlaskah kasih sayang itu???
MFM_CReaTeD






Apa khabar

Hi dairy..
aku ingin tanya apa khabar..
siapa?
ala dia...
yg dulunya pernah jd abg..
yg dulunya pernah jd kawan...
aku ada belikan hadiah besday utknya..
smpai hari ini masih berada di pangkuan ku..
dairy..
dia x rindukan aku??

------------

Tuhan...
buangkanlah perasaan sayang..
yg bersarang dijiwa ini...
buangkanlah perasaan rindu..
yg bertakuk dihati ini...

apa itu sayang?
adakah hanya tutur kata?

dairy..
aku takut...
aku akan menangis lagi.

31/1/2017

Satu saat..
satu ketika..
aku kne lepaskan semua..
seperti mana aku pernah lepaskan org yg aku syg...
aku perlu pergi jauh...
kerna..aku tau...
aku xkn mampu hadapi hari2 yg mendatang...
buangkan perasaan sayang itu..
kerna sekali sayang itu datang..
kau mungkin xdpt tepis...

jujur...
aku tau aku x mampu...
aku tau perasaan cemburu itu akan merosakkan aku...
kerna itu...
aku harus pergi...
sebelum hati ini betul2 sayang...

ko tau ke?
entah2 kisah ko diceritakan pada org lain...
ko tau ke?
entah2 dia mmg berniat nk permainkan ati dan perasaan...

cukup untuk kali ini..

Monday, January 30, 2017

30/1/2017

Assalamualaikum
Hai dairy...
Apa khabar?
sehat?
aku sejak period ni sakit dia lain macam..sakit pinggang..semalam lak xley tdo..kerana sakit datang...hahaha

actually..
apa topik kita hari ni?
semalam..
aku berbicara dengan adik bujang ku..satu2nya adik lelakiku..mengenai masa depannya..
ya..
aku bukan lah pandai sgt nk tackle jiwa remaja kerana aku dulu tiada siapa peduli..
tp bila aku memandang wajah adikku...
aku tau...
dia kurang sesuatu...
yakni kasih sayang..
aku sedar..kami yg sudah dewasa ini jarang ada untuknya...
sebab itu jiwa remaja dia memberontak..
tapi aku dulu relax je...
still boleh survive apa...
hahaha...
masa sekarang x sama dengan dahulu..
dan aku x boleh samakan dia dgn aku...
aku cuba menasihatinya...
dengan menceritakan semula beberapa kisah contoh yg terjadi padaku...
aku x pasti sama ada dia boleh menerima nasihat aku bulat2...tp aku berharap dia dpt terima walau petak2...
hahaha...
aku cuba jd yg terbaik walaupun aku tau aku x mampu...

adik aku yg sorang lg apa citer plak??
hahaha..dia hanyut dgn dunia dia sendiri...
dan aku tau dia sebenarnya sedang sembunyikan sesuatu...
aku x reti weh nk memahami jiwa remaja...
tp aku cuba...
aku cuba untuk ada...
aku cuba untuk selalu ada..

-----------------------
semalam...
aku xtau kenapa...
byk benda bermain difikiran..
aku sebenarnya ingin berhenti dalam jalan cerita ini...
sebab aku takut...
takut sangat yg aku bakal bersendiri lg..
ya..
aku mula bersendiri sejak nov lepas..
aku mula berdiri walaupun banyak kali jatuh..
aku ingin simpan jauh2 perasaan sayang ini kedalam sudut hati paling dalam...
kerna apa?
kerna aku takut kehilangan lg...
terkadang aku tidak percaya apa itu kasih sayang...

apa maksud aku sebenarnya?
7 tahun yg lalu aku kehilangan k.diana..
dan sampai sekarang aku masih belum boleh lupakannya...
kerna kasih sayang aku padanya ikhlas..
kerna kasih sayabg aku padanya kerana Allah..
Dia satu2nya insan yg membuka mataku..
Dia satu2nya insan yg menunjukkan aku jalan...
Kerna dia aku jd kuat...
tanpa dia aku xkn berdiri...
tp itu kisah 7 tahun yg lalu...
sejak dia pergi...sejak dia hilang...
aku bukan bersendiri...
dalam tempoh 7 tahun tu...ada yg datang bersilih ganti...
tp kebanyakan yg datang ada niat tersendiri...
aku tersedar lambat...
ibarat nasi telah menjadi bubur..
aku tidak ingin ceritakan kisah lama..
cukup hanya aku shj yg tau...
cukuplah air mata yg gugur...
dipergunakan..
dipermainkan...
ini bukan kisah cinta..
ini kisah kasih sayang...
dan org terakhir yg ada disamping aku ialah seorang lelaki yg aku anggap sebagai abang...
aku xtau mana silapnya...
sebab aku x topupkan fon dia..
dia jadikan itu satu isu...
apakah dia hampiri aku kerana duit?
aku rasa dia tidak ikhlas menganggap aku sebagai adiknya..
aku xnk bercerita panjang tentang dia..
sebab aku rasa perasaan sayang aku pada dia makin lama makin hilang..
tidak seperti perasaan sayang aku pada k.diana..yg mana bisa membuatkan hati ini menangis lg...

dan semalam juga aku berfikir...banyak sangat berfikir..fikirkan seseorang yg baru muncul dalam hidupku..iaitu k.azura..
kenapa k.azura begitu mudah menuturkan perasaan syg dia padaku...
aku takut..
aku risau...
aku takut perasaan sayang yg dizahirkannya itu hanyalah satu perkataan sahaja..
aku takut perasaan sayang dia padaku itu sama seperti org2 yg pernah singgah dalam hidup aku...
bila berlaku byk sangat peristiwa berkait dengan hati dan perasaan..
aku jadi mcm takut...

semalam berkali2 aku membaca balik msg dia..
aku ingin mencari secebis kejujuran dlm msg tersebut..
dan sekarang hati ini mula terbuka utk menerima tp dalam masa yg sama...
aku takut..
aku takut perasaan sayang dan kasih aku ini dipermainkan lg...
aku sebenarnya penat..penat untuk menyayangi dan disayangi..
dan aku juga takut..
takut untuk kehilangan...

secara jujur...
memang aku selama ini mencari peganti k.diana...
tp.itu x bermakna aku lupakan k.diana
tp.itu x bermakna aku akan permainkan perasaan org lain...

kak azura..madi sebenarnya takut dengan kasih sayang yg akak tuturkan itu..madi takut perasaan sayang madi pada akak di permainkan seperti mana org2 sebelum ini permainkan perasaan madi..peristiwa lama bermain difikiran..madi x dapat selami hati akak kerana akak xbenarkan itu berlaku..madi xtau apakah akak ikhlas menyayangi madi...madi x tau itu semua..
sebenarnya madi xnk zahirkan perasaan sayang madi pada akak..madi x nk luahkan pape pun..cukup hanya menyayangi akak dr jauh...lgpun disisi akak ada org lain..madi cemburu...hahaha..tp madi sedar diri, madi xde hak untuk cemburu..

tp malam tu..tatkala akak kata kalau akak pergi jauh..perkara pertama dlm fikiran madi ialah..

-kenapa Allah hadirkan akak dlm hidup madi sedangkan itu hanyalah sementara..
-kenapa Allah hadirkan rasa sayang madi pada akak sedangkan itu hanyalah sementara..

dan kalau akak nk tau..tiba2 je madi terus menangis malam tu..hahaha..

k.azura..
kasih sayang madi pada akak ikhlas..
x lebih dr seorang adik pada seorang kakak...andai kata kehadiran madi di Damco menyesakkan nafas akak..
madi harap sgt akak tarik balik perasaan sayang akak pada madi..
sebab madi x rasa madi layak untuk disayangi oleh akak..mahupun sesiapa..
lagipun...
madi takut satu hari nanti..
akak pun akan pergi tinggalkan madi sepertimana org lain tinggalkan madi..
madi takut satu hari nanti...
madi dah x mampu berdiri disebabkan kehilangan yg sekian kali..

Saturday, January 28, 2017

28/1/2017

Assalamualaikum..
hye dairy...
hari ini...
aku rasa...
aku gagal menjadi seorang kakak...
aku gagal menjadi seorang adik...
aku gagal menjadi seorang anak..

28/1/2017

Hai Dairy
Assalamualaikum
Hari ini aku terkejut dengar adik aku nk tukar sekolah
kalau result dia ok, perangai dia ok..
aku x kisah..
tapi dia..
aku risaukan masa depan dia
argh..
aku x nk dia jadi seperti aku
aku x nk satu hari nanti dia akan menyesal sepertimana aku menyesal
dan mak aku mintak tolong aku menasihatkan dia
how???
aku bukan reti pun
nk nasihat
huhuhuhu


MFM_CReaTeD

Friday, January 27, 2017

27/1/2017

Assalamualaikum
hye dairy..
aku dalam bas..balik kg...
tp aku xlena...
sakit pinggang..period pain katanya..
eh lupa nk bgtau..period aku dtg..huhuhu..last bln 5 thn lepas...normalkah itu???
hahahaha..

Dairy...
aku kalah lg...
kalah dgn perasaan..
smlm aku baru je ckp...
yg aku akan menidakkan perasaan ini...
tp hari ni..
aku terluahkannya..
kenapa dairy?
kenapa kali ini berlaku lg?

sayang itu hadir secara tiba2...
kerana Dia hadirkan rasa itu dalam setiap jiwa hambanya...

Dairy..
mlm ni...
aku menangis lg...
hahaha...
hilang macho..

tiba2..
kenangan 10 tahun yg lalu bermain lg difikiran...
saat k.diana menuturkan kata2 dia syg aku...
dan malam ni...kak azura..yakni senior aku diopis...menuturkan untuk kali kedua yg dia sayang aku...
secara jujurnya aku hanya ingin menyimpan rasa sayang ini...
tapi tatkala dia berkata kalau dia pergi dulu...
terus aku terluahkan segala2nya...
dan aku menangis kerana aku takut untuk kehilangan lagi..
ya..perasaan sayang yg hadir ni ikhlas..
mungkin kerana peristiwa silam membuatkan perasaan ini masih ada...masih berharap...

bilamana aku dh mula sayangkan seseorang..
aku akan mengambil berat tentangnya..
aku akan selalu teringat tentangnya...
adakah terlalu ketara perubahan itu?

entah lah...
dr dulu aku mmg mcm ni..
aku susah untuk menzahirkan sesuatu melalui kata2...
aku selalu menzahirkan sesuatu melalui perbuatan...

kenapa kali ini aku nk menyimpan perasaan itu??
kerana disampingnya ada seseorang yg dh lama dgn dia...
cemburu?
ya aku cemburu..tp kenapa harus cemburu..
aku yg hadir secara tiba2...
aku rasa aku tiada hak cemburu...
adakah ini rasanya sepertimana cemburu k.diana dgn org2 sekeliling aku?
cemburu itu tanda sayang...

Allah mengambil org yg aku sayang..dan dia gantikan dgn seseorang...



Thursday, January 26, 2017

26/1/2017

assalamualaikum
hye dairy...
apa khabar??
hahaha....
akhir2 ni aku sibuk di ofis...
sangat sibuk...
sampaikan masa utk diri sendiri pun xde...

dairy..
arini bkn aku ingin ceritakan perihal kerja..
tp hari ini aku ingin ceritakan tentang SAYANG...

tapi sebelum tu...smlm aku mimpikan seseorang...seseorang yg aku sayang...
siapa dia??

dialah...
satu2nya insan yg menerima aku seadanya...
yg tau siapa aku...
yg tau aku macam mana...
yg memahami aku..
yg mendokong aku dr belakang saat aku terjatuh..

dimana dia sekarang?
aku hanya mampu berdoa...
dan dialah org luar pertama yg ikhlas menyayangi sebagai seorang kakak..
yes..
dia adalah nur diyana abd ghafar..
insan yg aku rindu..
insan yg bisa buatkan aku menangis...

aku mimpi dia msg aku je..
dia msg kerana rindu aku...
hahahaha...
hakikatnya aku rindu dia...
(?_?)

berbalik pada cerita asal...
akhir2 ni muncul seseorang dlm hidup aku..
seseorang yg menuturkan dia sayang aku..
apakah benar apa yg aku dengar..
seseorang yg tiba2 dtg amik berat pasal aku...
aku pun tidak mengerti kenapa aku rasa macam ada chemistry antara aku dgn dia..
hahaha...
kelakar bunyinya..

sedang kan dlu aku dh bertekad..
untuk menyimpan rapi perasaan ini...
untuk tidak jatuh sayang pada sesiapa lg...
untuk memulakan hidup baru...
bersendiri..

yes..
madihah farhana sudah mula jatuh sayang pada seseorang...
aku akui aku mudah jatuh sayang apabila seseorang itu ambil berat perihal aku..
aku akui aku mudah jatuh sayang apabila perasaan aku terhadapnya lain...
ini bukan perasaan cinta..
tp lebih kepada perasaan kasih dan sayang...
apabila dia menuturkan dia sayang aku seperti adiknya sendiri...
tiba2 aku jadi kelu...
kenapa...
kenapa perkara seperti ini sering berlaku..
aku takut..
takut apabila aku dah betul2 sayang...
n satu hari nanti aku akan kehilangannya...
sebab selama ini...
semua orang yg aku sayang tinggalkan aku.
semua orang yg aku sayang diambil pergi...

aku sebenarnya tidak kuat utk menghadapi kehilangan lg..
kali terakhir aku kehilangan awal november tahun lepas..
yg mana aku kehilangan seorang abang...seorang kawan..

bak kata seseorang...
xsemua dpt menerima aku..
xsemua akan dpt menerima aku setelah tahu siapa aku...

aku yg dulu x sama dgn aku yg sekarang...
aku yg sekarang masih lg dibayangi aku yg dulu..
aku pun x percaya aku masih mampu berdiri..

walaupun mulut menidakkan...
tapi hati ini terlalu berharap untuk menagih kasih sayangnya..
tapi aku kena sedar...
kalau tiba2 aku rapat dgn dia...
mungkin ada hati akan berdukacita..

Sunday, January 22, 2017

akhirnya

hye dairy...
melepaskan sesuatu yg dulunya memberi seribu erti bukan mudah...
tatkala tangan ini menurunkan tandatangan...
air mata bergenang...
tp aku harus...
harus kuat...

jujur...
kalau aku mampu...
aku akan mengambilnya...
kalau aku mampu...
aku akan menyimpannya...

disitulah aku lahir...
disitulah bonda dan ayahandaku di kafankan...
disitulah tersemat segala memori...
tp aku perlu redha...

😭

Update facebook

Assalamualaikum..
hye dairy..
apa khabar??

arini nk g sign...
xtau apa perasaan aku sekarang...
sebab sukar nk tafsir...

dairy..
ko perasan x akhir2 ni...
kerap aku update status dlm fb mahupun instagram..
kenapa ya?
kerna aku nk  dia tau yg sbnrnya aku o.k bila dia tinggalkan aku...
walaupun hakikatnya aku k.o..
hahaha...
permainan semua ni....

dairy..
hanya disini luahan rasa..
hanya disini rintihan jiwa..
hanya disini sahaja....
kerna aku tau dairy...
tiada siapa pun baca dairy...

oit madihah..
ayat ko kejap mcm cerita p.ramlee..
berpuitis dgn bahasa lama...
hahaha...

dairy...
sudah lama aku tidak gelak dengan jujur..
kerna tawaku selama ni hanyalah ingin melindungi tangis di jiwa..

Hye dairy...

malu weh arini...
aku menangis dgn org yg aku bru kenal..
org asing tu...
serius malu..
ilang macho aku beb..
orang luar kenal aku as a tough person
orang yg aci redah je dlm semua hal..
aku jarang menangis dgn org yg aku baru kenal...
apa ke gila ko menangis...
tp x tau npe...
hari ni...
aku dh mcm bukan aku...

jujur...aku rindu kan abg hisam..
dlu kalau ada mslh..aku slalu story kt dia..
tp sekarang dia dh tinggalkan aku...
dulu dia janji untuk ada dgn aku..
tp janji hanya tinggal janji...

tutup la pasal dia...

hari ni
mmg itu bukan aku..
aku lost...
n x tau nape tgn ni laju je msg opismate aku..dgn niat aku boleh lupakan apa yg berlaku sebenarnya...
tp lain yg jd...
n aku terkejut..
cara dia x ubah macam seseorang.
dan dia tau aku yg sebenarnya...
apa dia baca dairy ni ke?

hati...
tolonglah...
utk kali ini...
jangan mulakan semula apa yg pernah berlaku dulu...

esok jumpe mereka...
aku bukan dendam...
tp aku lebih pada kecewa...

Saturday, January 21, 2017

Sign

Assalamualaikum...

hye dairy..
aku di terengganu sekarang..
dah kenapa ko balik terengganu????
hahahah
kerana sign...
bukan sign tanda tu...
tp signature...
yes..
aku balik kerana sign..
dan kerana sign tu jugak hati ini menangis..
kenapa?
biarlah hanya aku yg tau...
tika aku menulis ni pun hati tgh menangis...
kerana sign ini memisahkan kami..

aku nampak kuat...
tapi hakikatnya x...
aku nampak tabah...
tapi hakikatnya aku lemah...

di saat ini aku jadi rindu...
rindu pada kesayangan..
bukan tidak redha...
tp kesunyian ini membuatkan hati kosong...

pernah satu tika..
saat itu datang...
lupa akan Tuhan...
dek kerana buntu mencari jalan...
aku cuba tamatkan perjalanan ini...

pernah satu tika..
saat itu datang...
lupa akan Tuhan...
dek kerana terlalu kecewa...
aku cuba tamatkan kisah ini...

pernah satu tika...
saat itu datang..
lupa akan Tuhan..
dek kerana ujian yg mendatang...
aku cuba tamatkan hidup ini...

aku perlukan bantuan...
hulurkan tanganmu...
ajak ku pulang...
hulurkan tanganmu..
tunjukkan aku jalan..

Tuesday, January 17, 2017

Berubah

Aku ingin berubah...
tp tiap kali perasaan itu datang...
nafsu mengakali fikiranku...

berubah macam mana?
menjadi lebih baik...
tapi aku perlukan seseorang..
sebagai pembakar semangatku untuk berubah...

dulu aku ada k.diana...
dulu aku ada a.adam..
dulu aku ada z..
dulu aku ada ray..
dulu aku ada anip...
dan dulu aku ada a.sham..

tp sekarang..
aku sendiri lg...
Tuhan..
kenapa Engkau merampas mereka dariku...
x layakkah untuk aku merasai hangatnya kasih dan sayang?

Menangis?

Assalamualaikum...

Hi dairy...
Aku menangis lg..
xtau kenapa air mata ni laju sangat malam ni...
ibarat mutiara yg jatuh dek kerana karangannya terputus...
wah bermadah lg nampaknya..

Dairy..
aku rindu..
rindu sangat...
sampai x terucap dengan kata2...
rindu pada siapa?
pada mereka yg aku sayang..

Dairy...
kenapa berjanji...
kalau x mampu menunaikan..
kenapa berkata sayang...
kalau x faham apa itu kasih...
kenapa berikan harapan...
kalau tau ia mengecawakan...

kenapa ya akhir2 ni aku tidak sekuat dulu..
mungkin kerna faktor umur...
sudah tua barangkali...
terlalu sensitif..
hahaha...

Dairy
aku ingin disayangi
aku ingin dikasihi
aku ingin dimanjai

oleh siapa?
oleh mereka yg aku sayang....
siapa mereka itu?
cukuplah hanya aku yg tau...

terkadang aku cemburu..
cemburu sangat...
cemburu pada siapa?
kenapa aku tidak sama seperti orang lain..
apa aku x layak kah mengecapi sedikit rasa bahagia?
ahh..
apa yg kau melalut dairy...
bukankah kau sudah biasa..

aku x betah hidup sendiri..
kerna aku rasa sudah lama aku menyendiri..

Friday, January 13, 2017

Pinjam bahu

Menangislah kalau ia mampu melegakan..
Ketawalah kalau ia mampu melekakan...

pinjam bahu...
untuk kali ini...
capailah tanganku..
untuk kali ini..

Thursday, January 12, 2017

MC

Akhirnya...
kecundang jugak...
mc arini...
bila time sakit ni aku teringat seseorang...
entah la..hati ini merindu...
tp aku tau rindu ini xkn disambut...
kenapa masih ada rindu?
kerana sayang itu masih wujud...
kenapa masih sayang?
apa kau gila nk lupakan seseorang mcm campak batu dalam laut???

yes...sebulan sudah...dia mendiamkan diri...
aku xtau apa puncanya...tp dia memilih untuk pergi...
apa aku boleh buat...
xkan aku nk tahan dia dr pergi...
itu pilihan dia...

kenapa manusia berjanji...
tapi x berpegang pada janji...
kenapa ya??

tolonglah...
jangan berjanji kalau tau tidak mampu menunaikannya...
jangan berjanji kalau tau tidak mampu untuk memegangnya...

Wednesday, January 11, 2017

Dari luaran...
kau nampak kuat...
Dari dalaman...
sebenarnya ko menangis...

Jujur...
Aku rindu...
Rindu pada kesayangan2...
Rindu untuk bergurau senda...
Rindu ini tiada ubatnya...

Friday, January 6, 2017

Assalamualaikum...

hye dairy...
apa khabar?
keh2...

saje je singgah..

dairy...
akhir2 ni air mata kerap mengalir...
x tau kenpa...
aku x tau kenapa kali ini aku kalah...
aku x tau kenapa kali ini aku lemah...
sedangkan sebelum ini...
aku mampu....

dairy...
kadang2 terpikir untuk jadi seperti dulu...
lena malamku selalu terganggu...

entah la...

Thursday, January 5, 2017

luahan lg malam ni

Assalamualaikum..

akhir2 ni...lena malam ku asik terganggu...
kerna apa?
biarlah hanya aku yg tau...

dairy...
kenapa begitu sukar untuk aku lepaskan sesuatu yg pasti bukan milikku?

dairy...
jgn salah anggap...
ini bukan perihal cinta...
ini hanyalah tentang perasaan sayang...

ya...aku mudah jatuh sayang..
tidak kira siapa dia...
janji hati ini bahagia...

oh...jgn salah anggap...
ini bukan kisah uda dan dara...
kerna hati ini telah tertutup untuk bercinta...

kerana apa tertutup?
aku telah kunci serapatnya hati ini..
kerana aku tau...
cinta aku x bisa membahagiakan orang lain...
kerana aku tau...
cinta aku x bisa membuahkan zuriat...

sudah lama kupendam kisah ini...
ingin ku kongsi pada along...
tp aku x tau apa silapnya...
along x pernah sudi mendengarnya...

biarlah aku cerita...
aku memang dilahirkan perempuan..
tp hati aku...
jiwa aku lebih cenderung ke arah sebaliknya...
perilaku aku ganas...
aku x minat apa2 saja yg perempuan minat..
sebab tu kot dlu ada kakak senior jatuh ati kt aku...

hahaha...

selama ni aku x pernah amik tau...
sedangkan aku perasan ketidakstabilan hormon aku dr zaman sekolah lagi..

ya...aku mempunyai hormon yg pelik..
aku x normal..
period aku lg lah x normal...
aku mula menjejakkan kaki ke hospital pada tahun 2007...
dan keputusannya amat mengejutkan...

hahaha...
time tu x tau nk kata apa...
lps tu aku mula bergantung pd pil hormon..
konon2 nk bg stabil...
tp kerana ubat2 tu menyebabkan fizikal aku berubah...tp bila aku stop...aku kembali tidak normal...
kadang2 kerana terlebih ubat...aku mudah sakit...dan aku pun tau kenapa..
hahaha...

mungkin terlebih ubat...
aku jd gemuk...kah2...
camna nk kurus weh...
mkn skit pun x kurus...

tp aku x kesah pun..
biarlah org nk kata apa..
sbb org x tau apa yg aku rasa...

berbalik pada cinta...
aku takut untuk bercinta...
kerana aku tau aku bukan seperti perempuan lain...
kerana aku tau fizikal aku dah berubah...
kerana aku tau aku x mampu mengandung...

kadang2 bila fikir...
aku menangis...memikirkan masa depan ku...
kadang2 aku letih dengan persekitaran...
tapi biarlah...
mungkin ini takdirku...

sejak aku berhenti makan ubat...
aku x datang2 dh period...
hahaha...

weh korang nak tau x...aku ada misai dgn janggut...
hahahaha...

jujur...
sebenarnya aku rindukan abg angkat aku...
lama x bercerita dgn dia...
apa khabar dia agaknya..

bg aku kasih sayang aku sbg seorang adik xde nilainya...x boleh terbeli dgn wang ringgit
tp bg dia...
kalau aku perlukan dia...
aku perlu membayar dahulu untuk kasih sayang itu...

kenapa ya org nilai kasih sayang dgn wang ringgit?
bukan ke kasih sayang itu x boleh dibeli...??
entah la..

azam 2017

hye dairy...

orang dh masuk ari keempat..ko bru sembang pasal azam???

hahaha..
tahun ni azam aku nk lupakan 2016...

chaiyok2!...

aku rindu mereka..
org yg aku sayang...
apa khabar agaknya mereka2 yg aku sayang...

keep fighting...

Monday, January 2, 2017

Luahkan?

Assalamualaikum

hye dairy...
mcm mana hari kedua di tahun baru?

biasa saja...sebenarnya hati ini dipagut rindu...
pd siapa?
pd mereka....
mereka yg aku sayang...

ko ingat mudah ke nk buang perasaan sayang ni?
ko ingat mudah ke nk lupa orang2 yg ko sayang?

hahaha....

akhir2 ni aku kerap bermimpi...
mungkin kerana rindu...
sebab itu mereka hadir dalam mimpi...

memang...
dari kecil aku x pernah rapat dgn along...
tp itu x bermakna aku x sayang dia...
memang...
dari dulu dia langsung x pedulikan aku...
tp itu x bermakna aku x pedulikan dia..
memang...
aku banyak kecewa...makan hati...memendam rasa...
tp itu x bermakna aku benci dia...

tatkala aku menulis ni...
air mata aku deras mengalir...

ya aku sayang dia...
siapa x sayangkan saudara sendiri...
darah daging sendiri...

sama juga dengan acit...
siapa x sayang abg kandung...
walaupun aku banyak makan hati dgn dia..
tp saat dia perlukan aku...aku cuba untuk ada...

kadang2 diri ini penat menahan rasa...
kadang2 diri ini letih berselindung...
terkadang terluah butir bicara kecewa mahupun perasaan...

tapi aku x pernah berhenti..
x pernah sesekali pun berhenti dari berdoa dan berharap...
berharap family aku jd seperti dulu...

siapa x cemburu pada family org lain...
kadang2 aku cemburu sangat...
melihat rakan2 punya family yg bahagia...

jujur...
aku x pernah rasa disayangi oleh kakak kandung...sampaikan aku terpaksa mengemis kasih sayang kakak orang lain..
biarpun dituduh bukan2...

terkadang aku rasa kasih sayang x pernah wujud..
tatkala aku baru rasa bahagia disayangi....Dia membawa bahagia itu pergi...
mungkin ini ujian...
mungkin ini dugaan...

Pada bahu mana ingin kupinjam...
bukan x bersujud pada lantai...
bukan x percaya pada DIA yg maha mendengar...
cuma hati kecil ini perlukan seseorang untuk membalas kata...



2017

Assalamualaikum...

hye dairy...
dah masuk tahun baru..
ko pekabo??
keh3...

2016
dah melabuh tirainya semalam...
berlabuh dengan luka di hati..
parut yg lama belum hilang...muncul pula luka yg baru...

2016
tahun yg mana aku ingin lupakan..
tahun yg byk ajar aku erti kehidupan..
terkadang aku keliru...
terkadang aku tersadung jatuh...
terkadang aku terduduk lemah...

2016...
berakhir dengan tangisan duka...
entah lah dairy...
aku masih mencari mana silapnya...
masih mencari mana calarnya...
terkadang air mata sudah kering...

adik mana x sayang kekandanya...
adik mana yg x rindu pada saudaranya...

dairy...
aku hanya mampu pendam...
biarlah apa yg berlaku pd 2016 tersimpan rapi...
biarlah peristiwa semalam menjadi titik tolak mulanya satu perjalanan..

Dairy...
2016 aku ingin tinggal jauh...
aku ingin buang memori lama kedalam jurang mariana...
aku ingin campak sejauh air terjun niagara...

aku ingin buang perasaan kasih dan sayang
aku ingin buang perasaan rindu dan simpati
aku ingin buang segala2nya...

moga 2017 baik2 saja...