Tuesday, August 31, 2010

Sukarnya menghadapi hari-hari seterusnya



Hari ini sy masih mengingati dia...ya Allah..sukarnya untuk melupakan dia...adakah ini dinamakan cinta sejati???

kawan2 sy pesan...cuba busy kan diri..baru leh lupa dia..hakikatnya, time sy busy, lagilah sy akan teringatkan dia...sebusy mana sy selama ini, sy tetap sediakan ruang untuk dia...huhuhu...sukarnya hari-hari yang sy tempuhi..sy dpt tipu org yg sy okey je...tp sy x dapat tipu diri sy sendiri yang sy sayangkan dia...

sy masih igt...dia pernah berjanji...dia cakap kalau sy curang, dia akan cari lelaki yg rampas sy dr dia..dia sanggup bunuh lelaki tersebut...dia sanggup menghabiskan masa dlm penjara...agar tiada sesiapa yg dpt memiliki sy..melainkan dia...jnji manis...tapi walaupun seribu org tuduh dia jahat pada sy...walaupun 1000 lelaki muncul depan sy...sy tetap syg dia...huhuhu

dulu sy kuat...sy selalu jadi tempat org bergantung...tp sekarang...sy benar2 lemah...lemah kerana cinta...

sy cinta kan dia kerana ALLAH

sy sayangkan dia kerana ALLAH

tp sy punca dia melepaskan sy....

sekarang ni sy selalu berdoa...

berdoa agar ALLAH menyatukan hati kami kembali....

kawan2...walaupun dia selalu buat sy menangis

dia xpernah pujuk saya

dia selalu buat sy marah

tapi dia lah satu2nya cinta sy

insyaAllah,,,

cinta sy pada dia...

adalah cinta terakhir.....

hingga saya tutup mata....

perginya ibu bapa sy dengan meninggalkan pusara untuk dikunjungi...

perginya dia tanpa apa2 yg boleh dikunjungi...dia pergi dengan membawa hati sy ini...dia telah curi hati sy...tapi dia x pulangkannya...

tatkala sy menulis entry ini....

hati sy menangis lg...

ingin saja sy mengutuskan sekeping surat...

surat terakhir bt tatapan dia...

tapi sy masih tak kuat...

ya Allah...Engkau berikanlah aku kekuatan....Engkau kuatkanlah jodoh antara kami...

wahai precious....hanya kau pengubat hatiku yang luka...





MFM_CReaTeD

Ya Allah...Engkau satukan lah hati kami kembali

huhuhu...sy amat2 merindui dia...awak...walaupun buruk macam mana pon awak..saya terima awak kembali...akan sy berikan awak peluang...walaupun buruk mana pun sy...sy arap awak terima sy kembali...marilah kita buang yang keruh, amik yg jernih..huhuhu



MFM_CReaTeD

Sunday, August 29, 2010

Peluang...

hari ni 19 ramadhan dh...dlm erti kata laen dh 19 hari aku menempuh ramadhan dengan perasaan yg sukar...tiap kali ujung minggu..aku x lekat dirumah..bkn aku xnk duk kt umah...tp kat umah tu byk sgt kenangan....manakan tidak, tiap kali ujung minggu aku akan abeskan masa menatap gambar2 dia...itulah rutin mingguan aku...tp akhir2 ni aku cuba untuk tukar rutin ku itu...tapi tidak berjaya...huhuhu..
sebut pasal peluang...ada org tnye, n ati aku sendiri tanya..adakah akan ada peluang untuk dia lg?? sekiranya dia datang pada aku balik???
secara eklas....jujur dr ati aku...pintu atiku ditutup oleh dia...dan dia shj ada kuncinya...maka jawapan dia...ya...aku akan bukakan peluang untuk dia...meskipun ramai yg akan mencerci nanti...tp aku dh bersedia untuk itu semua
.
walaupun dia pernah kata kt aku...jgn menaruh harapan pada dia lg...tp aku tetap akan tunggu....
bkn xde org yg mintak kapel ngan aku...n aku pon ada gak mencari2...tp sekadar untuk mengisi kesunyian hati...ati aku tetap beku lg untuk bercinta dgn lelaki laen..kerana masih terdapat ruang untuk dia...ruang ati ku dipenuhi olehnya...dia dah bawak lari hati ku.,.huhuhu
gila bayang kah aku??
secara jujurnya...secara ikhlasnya...sy sygkan dia...sygkan dia kerana Allah...sy nak membantu dia ke arah jalan yang lurus...walaupun siapa dia pada asalnya...dan siapa dia pada masa sekarang...sy x pernah kesah hal tu semua...sy terima dia seadanya...
tp...disebabkan dia dan sy masih muda
masih tak matang
kami selalu bertelingkah
malahan sy selalu xnk mengalah
memang salah sy
salah sy kerana x cuba memahami dia
kerana sy...kami x sefahaman lagi
perbezaan cara didikan kami
menyebabkan kami jadi x sefahaman
jauh...adakah itu faktor perpisahan kami???
ya kami jauh
jauh sgt
sejak sy balik ke kg halaman
sy jadi takut untuk kehilangan dia
tp walaupun sy takut
sy x pertahankan hubungan kami..
dan akhirnya...
dia dh dapat peganti sy...
dan dia meninggalkan sy disini...
bersama2 janji2 dia...
yg sy pasti
hanya tinggal janji.....
huhuhuhu
kenapa kita sukar sangat untuk hilangkan kenangan lama...???
Ya Allah, andai dia Engkau tetapkan untukku, Engkau tetapkan lah hatinya padaku..
andai dia Engkau takdirkan bukan untuk ku...maka jauhkanlah bayangan aku pada hidupnya..
Aku memohon pada MU Ya Allah...Engkau bahagiakanlah dia...jangan Engkau pesongkan hatinya jauh daripadaMU...
Ya Allah...aku benar2 menyayangi dia, sebagaimana sayangnya aku pada kedua ibu bapaku...sygnya aku padaMU dalam mencari keredhaanMU Ya Allah...
Andai aku pergi dulu daripadanya.
Engkau hilangkan terus bayangan aku dr hidupnya
Engkau kurniakanlah kebahagian kpdnya bersama2 org yang dia syg..
Terima Kasih Ya Allah..kerana Engkau memberi aku peluang untuk merasai kasih sayang dari dia..sesungguhnya, aku merinduinya..sebagaimana aku merindui syurgaMu...
MFM_CReaTeD

Thursday, August 26, 2010

Hati ku masih berdukacita

Kenapa hati ini masih lg mengingati dia...??

huhuhu....Ya Allah...tabahkan lah aku....

cekalkan hati ku....

"awak, kalau awak curang...lupakan sy...sy janji yg sy akan cari awak sampai terengganu"

pesanan dia sblm aku balik ke terengganu....

tapi.......


MFM_CReaTeD

Monday, August 16, 2010

Alhamdulillah..

ari ni dah masuk 6 ramadhan...sy menempuh hari2 yang mendatang dengan tabah..
ALHAMDULILLAH...
bersyukur ke hadrat Ilahi, coz Dia memberikan sy kekuatan. sy berpegang teguh pd pendirian. selepas ni mungkin ada lg sidia yg lg baik untuk sy. Baik Allah putuskan nya sekarang dr masa akan datang..
Allah lagi MAHA Mengetahui..
alhamdulillah...
kalau org tnye...syg lg ke?
apa sy nk jawab eh...ada la cikit2..tp lama kelamaan ilang la tu...
benci dia?
x..sy sikit pon xde perasaan benci kt dia...mungkin kehendakNya pada sy ni adalah terbaik..mungkin sy bukan yg terbaik untuknya
marah?
dh ilang dah perasaan tu..bt pe sy marah dia...sy redha+pasrah...walaupun kami berkawan lama...tp xsemestinya kami akan bersatu...redha pada takdir
terkilan?
ada la sikit, coz sy xdpt penjelasan sepenuhnya...
sy arap...semua ni hanyalah mimpi2 je...
wassalam

Thursday, August 12, 2010

permulaan yang baru

sy xdapat pertahankan hubungan kita..

Dengan lafaz Bismillah...ari ni...sy ingin memulakan idup baru...perjuangan mesti diteruskan...
2,3 menjak ni banyak berlaku perkara2 yg menyebabkan kerap kali mutiara jernih mengalir di pipi sy...

sy x nak bercerita panjang...sebab ini mengundang kesedihan pada diri sendiri..meremukkan hati yg sememangnya dah remuk...sy xnk burukkan sesiapa...cuma sy berdoa...moga dia bahagia dengan pilihan hati...

"awak, kalau awak baca entry sy ni...sy doakan awak bahagia...dan terima kasih kerana gtau sy sekarang sebelum semuanya dh terlambat...walaupun perit bg sy..tp sy akan belajar untuk terima hakikat..yang antara kita ni dah xde jodoh...tp sy agak terkilan dengan cara awak bgtau sy...kenapa bukan dulu?? kenapa selepas kita bincang masa depan???camne sy nk gtau family sy???sy xkuat untuk semua ni..tp sy akan tetap berusaha untuk menghadapinya...tp eklas sy katakan...di hati sy masih ada ruang untuk awak"

sy pasrah...mungkin ada silap saya dalam perhubungan kita...sy akui...sy x sensitif dengan hati awak...sy cuba...tp akhirnya...

hidup mesti diteruskan...mmg 2, 3 hari ni hidup sy x keruan...memikirkan masa depan sy...memikirkan mcm mana sy nak cakap dengan mereka2 yg dh tau hal ini...
impian sy hancur
seremuk hati sy
tp sy x berdendam dgn sesape...
sy x salahkan sesape
mungkin salah sy
ego...

tp hakikatnya
MR. S.....
sy tetap sygkan awak..
sy akan bg peluang kt awak nanti...
huhuhu


video

lagu ni memang sesuai untuk sy..huhuhu


Ya Allah...
tabahkan atiku...
kalau dia Engkau tetapkan untuk ku...
aku akan terimanya kembali dengan seadanya..
dan Engkau tetapkan lah hatinya untuk ku
kalau memang Engkau tetapkan dia bukan untukku
Engkau hapuskanlah bayangan dan fikiran aku terhadapnya...
sesungguhnya aku berlindung padaMu Ya Allah...
dari syaitan2 yang Engkau rejam.....