Wednesday, December 17, 2014

Impian

Assalamualaikum...

Akhir tahun 2011 aku mula melangkah keluar dr tgnu...membawa diri ke Kuala Lumpur...kotaraya yg penuh mencabar....sebulan menganggur....mencari kerja dgn berbekalkan result yg x seberapa...

Dan....aku mulakan hidup yg mencabar ini dgn bekerja di 7 Eleven...sebagai management trainee....

Tp x tahan lama....asik kne buli je...ckup sebulan aku antar notis 24 jam...giler nekad..hahaha...

Balik tgnu sehari dua kononnya nk tenangkan fikiran...tp jwpnnya tidak...pulang semula ke KL...

Dan...aku amat berterima kasih kepada maliza....kerana dia...aku dpt memulakan carier aku sbg gdex girl...hahaha...seminggu je menganggur...alhamdulillah...rezeki...

2013....impian untuk memiliki kereta sendiri tercapai...alhamdulillah...rezeki lagi...

2 tahun 8 bulan...bekerja di gdex...hilang life...diperkotak katikkan...dipergunakan...sabar je yg mampu aku lakukan....byk duka dari suka....dan akhirnya...aku xmampu bertahan lagi....aku perlu keluar dr kepompong ini...

Nekad mencari kerja lain...penghujung ogos 2014....alhamdulillah....rezeki aku...aku bertukar kerja ke tempat kerja sekarang....walaupun dugaan lg hebat....harap aku mampu bertahan lg....dan insyaAllah....penghujung tahun ni...impian kedua aku...untuk memiliki rumah sendiri tercapai...

No comments:

Post a Comment