Friday, November 2, 2012

TIADA NOKTAHKAH KISAH INI

semalam...got 1 mms from sumone...ati terdetik nk cal..tp biarkan saja..bimbang makin merumitkan keadaan..kerana aku takut aku xmampu menahan diri.. tiada noktahkah kisah ini? orang kata air yang dicincang takkan putus..tapi kalau cincang air batu..berkecai jugak kan? aku xlayak untuk berkata-kata..sebab status aku sbg yang paling muda... aku hanya mampu berkata-kata dalam hati.. aku hanya mampu memerhati... sbb aku xde kekuatan untuk menoktahkan kisah ini... sbb aku x berhak bersuara... tapi kenapa masih tiada noktah dlm kisah ini..sampai bila???xkesian ke kat org yang paling kita syg kat alam sana?memerhati kita dr alam sana...kalau mereka mampu berkata-kata...dah lama mereka berkata-kata.. kita seksa mereka tanpa kita sedar..kita kata kita dh doakan mereka..kita bt amal jariah untuk mereka..tp dengan perbuatan kita ni?mampukah mereka tersenyum, entah2 mereka menerima azab disana kerana perbuatan kita disini...fikirkanlah... apa yang aku mampu lakukan?? aku xde kekuatan... kita dididik dengan penuh kasih sayang... diberi didikan agama... kita belajar tinggi2... kita ada jawatan yang best2... tp kenapa kisah ni masih xmampu dinoktahkan?sampai bila? adakah sebab masing2 ego? salahkah kalau kita mengalah..tanpa mengira pangkat,mengira darjat.. kenapa perlu dikira harta dunia... kenapa kita xkejar akhirat sana... dulu kita selalu bersama2... kita selalu bergembira... tp kenapa selepas orang yang kita sayang pergi... kita berubah??? alasan sangat x logik lak tu masing2 dah besar masing2 ada komitmen.. salah ke kita luangkan sedikit masa untuk mencari nostalgia lama? salah ke kita duduk berbincang... salahkah kita mencari jalan penyelesaian.. jangan dikejar pangkat.. jangan dikejar nama... sedangkan diri kita terpalit lumpur... andai kata "kita" baca nukilan hati ini... inilah luahan hati adikmu... persoalannya..sampai bila.. hati ini xpernah berhenti menangis.. hati ini xpernah berhenti berdoa... saya rindukan kenangan lama...........
MFM_CReaTeD

No comments:

Post a Comment