Monday, April 28, 2014

I need sumone....

Assalamualaikum...

Malam ini terasa ingin menulis...meluahkan rasa hati....menutur kata bicara...

Pada siapa perlu diluahkan...pada siapa perlu diceritakan....

Bila duk sorang2...memandang siling....kisah2 lama terungkap satu persatu...bak projektor yg menayangkan slide2 lama...
Bak dvd player merewind balik cerita2 lama....

Projektor itu menayangkan kisah siapa aku yg dulu....kisah2 silamku yg seboleh2nya disimpan rapi di dalam kotak pusaka yg mana kuncinya di buang di lautan hindi...

Projektor itu juga bisa menayangkan siapa yg bersama aku ketika dulu....mereka2 yg pernah aku sayang....mereka2 yg pernah aku kehilangan...

Projektor itu juga bisa menceritakan...jatuh bangun aku suatu ketika dahulu....

Projektor itu bisa membuatkan hati kecilku menangis...

Projektor itu bisa membuatkan minda aku merembes ingatan lama..

Akhir2 ni aku byk menghabiskan masa aku dengan kerja...
Membusykan diri...untuk aku hanyut dlm dunia aku yg aku cipta sendiri..untuk melupakan apa yang berlaku sebenarnya...

Akhir2 ini aku byk keluar malam..lepak bersama adhwa...anak kecil yg tidak mengerti apa2 mengenai kehidupan...pada dia aku luahkan melalui kata hati...mohon adhwa tidak faham bicara aku...

Walaupun aku kecewa...sedih...tapi aku masih ingat janji2 aku padanya.....

No more balik lewat...
No more bad 'thing'..only she know what is/are bad things...

Cukuplah selama ini aku merasai kehilangan...cukuplah aku ditinggalkan...

Walaupun dia hanya hadir seketika....tp impaknya pada diriku amat besar....aku bersyukur dipertemukan dengannya...tp aku masih tidak mampu menerima hakikat yang aku dh kehilangannya..
Aku xmampu tersenyum selepas dia pergi...dia pergi dengan meninggalkan seribu pertanyaan di benak fikiranku...

Dia mengubah aku menjadi aku yang sekarang...yg kuat tapi tidak tabah...yg sakit tapi tidak lemah...yg menangis dalam ketawa....

Aku sayangkan dia...terlalu sayangkan dia....aku dah anggap dia sebagai family aku sendiri...dia ada di saat aku perlukannya...dia ada disaat aku jatuh...dan dia pembakar semangat aku...tp...itu cerita 2 bulan yg lalu...

2 bulan telah berlalu...aku cuba belajar menerima hakikat...namun hati aku menafikannya....

Aku sentiasa berdoa....berdoa memohon padaNya agar apa yg berlaku sekarang hanya satu mimpi....

Aku rindukannya sampai terbawa2 ke dalam lenaku...tidur malamku ditemani oleh air mata....lenaku ditemani oleh kenangan silam...pengubat rinduku hanyalah sekeping gambar dan cebisan mesej yg tinggal....aku tau dalam hatinya sudah tiada tempat untuk diriku....tapi aku tetap berdoa...suatu hari nanti...keajaiban akan berlaku...insyaAllah....

Memang aku perlukan seseorang...untuk menemani dikala aku kesedihan..dikala aku jatuh....dikala aku gembira...tapi siapakah orangnya???

No comments:

Post a Comment