Saturday, April 5, 2014

Rindu

Rindu itu satu perasaan yg dikurniakan oleh Allah...kepada hamba2Nya...begitu juga dgn sayang....2 perasaan ini hadir tanpa diduga...

Aku mengikut kata hati...mengikut naluri....

Mungkin silap aku kerana terlalu mudah jatuh sayang...tp perasaan sayang itu hadir tanpa diduga...

Kekurangan kasih sayang dan perhatian membuatkan diri ini mendambakan kasih sayang dari orang laen...

Rindu pada kenangan silam...membuatkan diri ini berubah...

Aku....

Aku x nafi aku seorang yg panas baran...kurang sabar...terlalu serius..

Tp aku pegang pd satu prinsip...aku serius pd kerja...dan perhubungan...

Aku x nafi aku cpt naik angin...tp aku cuba berubah...kalau kerana sikap aku ini buatkan org2 sekeliling aku kecik ati...aku mintak maaf...

Walaupun dr segi luaran aku nampak kuat...nampak tabah...tp dr segi dalamannya aku berbeza....aku bukan lg seperti dahulu...

Air mata ini mudah mengalir...
Hati ini mudah menangis...tp menangis tanpa air mata lg perit dr menangis dgn air mata...

Aku cuba mencari jawapan...di mana silap aku...kalau ya aku ada melakukan kesalahan...please let me know....

Aku rindukan kenangan lalu....bila teringat...air mata mengalir lagi...kalau lah masa boleh diundur...kalau lah waktu berputar kembali...aku akn undur dan putarkan kembali...dan aku akan hentikan waktu dan masa pd saat yg aku nk shj...

Kenapa hati ini sukar untuk menerima hakikat....
Kenapa terlalu berat ujian kali ini...
Disaat aku kehilangan...aku ditimpa ujian laen...
Ya Allah...
Kalau ini yg terbaik untukku...aku redha...
Kalau ini takdir untukku...aku pasrah...
Aku berdoa pd Mu YA Allah...Engkau tetapkanlah imanku...Engkau tabahkanlah hatiku...Engkau berikanlah kekuatan padaku...agar aku mampu menempuhi ujian2 Mu ini...

Dear Allah...please give me back what I have lost....

Aku xkan berhenti berdoa....
Aku xkan putus asa....
Aku mengharap keajaiban berlaku...

No comments:

Post a Comment