Sunday, May 3, 2015

Kenapa orang luar lg memahami??

Salam...

Dah lama gila x menulis....
Busy kerja..
Busy dengan kehidupan seharian...
Senang kata sengaja membusykan diri...
Menyembunyikan resah dihati...
Pikirkan duit...
Dh terguna duit lawyer 2k...
Mana nk cekau lagi??

Aku kt kg sekarang...
Bercuti katanya...
Tp x rasa mcm bercuti pon...hahaha....
Ke hulu ke hilir...menemani ma...n adik2...
Kepulanganku x dinanti pon...
Hahahah...

Balik kali ni...
Aku bertekad...
Untuk tidak bermalam dirumah along...
Ya...rajuk ku sejak raya dlu...masih bersisa..
Memang aku jarang tunjuk...
Memang aku selalu pendam...
Tp semalam...
Aku terluah segala apa yg selama ni aku pendam...

Aku dan along sahaja anak perempuan hj mokhtar dgn hjh madziah...xsedarkah dia?
Tp kenapa kami x macam org laen..
Ya aku tau...jarak umur antara kami mungkin punca ketidakrapatan antara kami...
Tapi aku cemburu...
Iri hati pd org laen...
Yg mempunyai kakak...yg mampu berkongsi suka dan duka...
Yg mampu mententeramkan hati ini...

Kami x pernah rapat...
Kami x pernah berkongsi cerita...
Kami x pernah berkongsi rahsia...

Antara along dan kakak2 ipar aku..
Kakak2 ipar aku lebih memahami...
Kakak2 ipar aku selalu ada untuk aku...
Tp along??
Mana pergi dia?
Kalau aku balik...dia x pernah raikan aku...
aku x suwuh dia hamparkan karpet merah..tp cukuplah perhatian dr seorang kakak...
Depan2 aku dia wassap dgn kwn2 dia...
Depan2 aku dia bergayut dgn kwn2 dia..
Dia xpernah nk wassap aku tnye khabar...
Dia xpernah cal aku bertukar cerita...
Setiap kali aku call dia..
dia x pernah ada masa untuk aku..
Bila cal...mest kata busy...nk mandi..sakit perut...semua2 lah...btkan aku dh xde hati nk call lg...

Aku xpernah ungkit pasal umah...
Aku diam..x berkata2 bila dia bgtau rafiqi duk bilik aku...
Tp bila brg2 yg aku kumpul sejak dlu...
Brg2 kesayangan...hati ini sedih...
Mana x sedih...medal taekwondo aku ntah kemana...buku2 kesayangan aku ibarat sampah...sedih sgt...apa aku xde hak ke atas brg2 aku sendiri?
Brg acit dia x usik...
Tp brg2 aku???

Aku diam...
Pendam...
Tp bila dia ungkit sesuatu yg aku x suka...
Tahap sabar aku ada batas...

Dia x pernah amik tau pasal aku...
Dia x pernah msg aku...
Dan aku pasti dia x pernah pkir apa yg aku alami...apa yg berlaku kt aku...
Memang aku sorang2 kt klang...
Walaupun aku slalu kongsi cerita pd k.wani...
Tp hati kecil ni selalu berharap...
secebis perhatian dr dia...
Entah la...

Dan aku rasa...
Orang luar lagi memahami...
Orang luar selalu ada...

No comments:

Post a Comment