Friday, June 19, 2015

19/6/2015

Assalamualaikum...

Alhamdulillah....masuk ari kedua berpuasa...
Masa berlalu dengan pantas...
Kejap je rasanya...

Allah...
Permudahkanlah ibadahku kali ini...
Berikanlah aku hidayahMu...

Kali ni,seperti tahun sudah...
Berpuasa di temerloh...
Membawa diri...
Mengubat hati yg luka..

Kecik ati ni xkn hilang...
Diri ini nekad...
Biarlah waktu menentukannya...

_____________________

Kerja?
Alhamdulillah...
Semua berjalan dgn biasa...
Cuma kemungkinan besar kerja akan bertambah penghujung bulan ni...
Company aku mng bid untuk lane baru...
Moga dipermudahkan segalanya...

Rumah?
Alhamdulillah...
Syukur...dlm proses akhir...
Skit je lagi...
InsyaAllah...penghujung bulan 9 aku akan masuk rumah tu...
Walaupun bkn rumah baru...sekurang2nya aku mempunyai ruang untuk berteduh..hasil penat lelahku...
Ya...sangkar kecil sahaja....
Xpelah...ok la untuk diri sendiri...
Alhamdulillah....alhamdulillah....
Syukur...

Kewangan??
Masih x stabil...
Kdg2 terpikir apakah betul gaji yg aku dapat?
Duduk termenung...berfikir sejenak...
Apakah gaji aku x berkat?
Allah....
Tunjukkan jalan padaku...
Ikhlaskan hati ini...
Agar rezeki yg aku dapat ini diredhaiMu...
Amin...Amin....Amin...

Hubungan?
Masih mencari...dan terus mencari
Tp dalam pencarian kali ini...terlalu sukar...
Susah untuk mentafsirkan segala2nya...
Kadang2 rasa takut...
Kadang2 rasa penat...
Kadang2 sampai satu tahap...putus asa...
Allah...
Kurniakan aku seorang imam...
Kurniakan aku seorang teman hidup...
Agar aku bisa mencari jalan pulang...

Allah...
Pegangkanlah hati ini...
Tetapkanlah jiwa ini...
Jangan pesongkan diri ini jauh dari jalanMu...

Allah...
Lindungilah aku..
Dari hasutan syaitan...
Peliharakanlah diri ini...

Aku ingin lupa..
Peristiwa semalam...
Aku ingin buang jauh...
Sejarah lalu...
Permudahkanlah urusanku kali ini...

Allah...
Lindungilah mereka2 yg aku sayang...

No comments:

Post a Comment