Saturday, June 20, 2015

Andai ini takdirnya

Assalamualaikum..

Bkn tajuk novel...tp itulah hakikatnya..
Aku yg minta...
Aku yg tagih...
Sedangkan jiwa meronta xnk...
Antara ego...
Nafsu yg menguasai akal...
Tutur yg terkeluar...bkn kalimat yg tertulis di hati...

Menangis pun x guna...
Semua dh berlaku...
Hati merintih sayu...
Manik jernih xberhenti mengalir...
Topeng segera dipakai...
Bg menutup wajah yg berduka..
Ya..
X nafi perasaan ini ikhlas...
Tp kerana emosi...
Semua dh berlaku...
Nasi menjadi bubur...

Allah...
Andai setakat ni saja dia hadir dalam hidup ni...
Andai dirinya xbisa berpaling...
Andai tiada lg ruang untukku...
Aku bisa melangkah pergi...
Pergi jauh tanpa berpaling...

Allah...
Kurniakanlah dia kebahagiaan hakiki...di dunia dan akhirat...
Kurniakanlah dia kesihatan...agar dia bisa menjadi seorang nakhoda kapal yg beriman...yang mampu menjadi imam pd ank2 kapalnya..
Pegangkanlah hatinya..tetapkanlah iman dia...agar dia tidak terpesong jauh...agar dia tetap di landasannya...

Aku syg dia...sptmana aku syg keluargaku...
Aku x bisa kehilangan dia...kerana aku x mampu hidup sendiri...
Aku rindu dia...
Terima kasih kerana pernah memberi ruang untuk diri ini merasai kasih dan sayang...

No comments:

Post a Comment