Tuesday, March 29, 2016

Madihah

Salam...

Hye dairy...

Lama x jumpa..keh2...

Dairy...
Aku x pernah terpikir pun dulu nk kerja di kl...
X pernah terpikir pun nk stay dkt kl...
X pernah terpikir pun nk beli umah...kereta...
X pernah langsung...

Dulu masa study...
Pikir nak habiskan study cepat2...
Nak kawen dgn shah...
Nak carik keja kt utara...

Hahaha...
Tapi...
Tu dulu...
7 tahun yg dulu....

Aku berubah...
Sejak abah pergi...
Aku berubah...
Sejak family aku semua berubah...
Aku berubah...
Sejak aku kehilangan....

Sejak 2009...
Sejak Allah amik org kesayangan aku...
100% dunia aku berubah...
Dulu aku amik bisnes study...
Sebab abah...
Tahun terakhir aku di universiti...
Abah pergi dulu...
Sebelum sempat aku berbakti...

Sejak itu...
Aku jd org laen...
Sejak itu...
Aku berlakon...

Sejak abah pergi...
Family aku retak...
X nafi aku kecewa...
Tp siapa aku??
Pangkat aku sebagai yg paling bongsu...
Apa lah sangat hak aku..

Saat itu...
Aku hilang k.diana...
Aku putus dgn shah...
Aku rasa dunia dh terbalik...
Org yg aku sayang satu2 pergi...
Pada siapa aku ingin menumpang tangis...
Hanya hati sje yg tau...
Aku bersendiri...

Penghujung 2011..
Aku buat satu keputusan yg drastik...
Aku merantau...
X pernah terpikir pun amik keputusan tu...
Tapi...
Sebenarnya aku membawa diri...
Mengubat hati yg terluka...
Bkn pada org luar...
Tp pada darah daging sendiri...
Akur dgn rentak hidup...
Aku perlu buktikan siapa aku...
Cuba berdiri dengan kaki sendiri...

Ya...
Kali pertama aku gagal...
Percubaan pertama aku hancur...
Ditohmah macam2...
Diungkit...

Aku cuba berdiri lg...
Alhamdulillah...

Percubaan kali kedua aku walaupun tidak berjaya sepenuhnya...tp tidak gagal...
Bangkit berdiri...

2012
Tahun yg mencabar...
Tahun yg banyak dugaan...
Ditipu..
Dipermainkan...
Diperkotak katikkan...

Nekad untuk teruskan...

2013
Aku nekad untuk memiliki bee..
Dugaan makin bertambah...
Persahabatan dan persaudaraan...
Kecewa...
Hati remuk...
Tapi tetap diteruskan...

2014
Perjuangan mesti diteruskan...
Kekecewaan makin parah...
Kadang2 pernah terlintas untuk menamatkan segala2nya...
Nafsu mengatasi akal ketika itu..

Kecewa bila org yg aku harap ada untuk aku x pernah ada...
Tp hati kecil selalu memujuk...

2015
Bila hati ini terlalu kecewa...
Keputusan di luar akal fikiran akan berlaku...
Ya...
Aku beli rumah...
Rumah sub sales...
Kenapa aku beli...
Sebab hati aku dh terlalu remuk...
Hancur...
Ko tampal dgn simen pun xkn jd balik bentuk hati...

2015 tahun paling byk dugaan...
Sangat...
Dari segi kewangan..
Kesihatan...
Kasih sayang...
Semuanya...

Kawan aku ckp...
Aku insan yg terpilih...diuji berkali2 sbb Allah masih sayang aku...

........






No comments:

Post a Comment