Saturday, April 23, 2016

R.I.N.D.U

Assalamualaikum...

Hye dairy..
Apa khabar?
Rindu kamu dairy..

Dairy...
Aku ingin luahkan sesuatu...
Aku ingin zahirkan perasaan ini...
Aku rindu dairy...

Pada siapa?

Pada insan yg aku hanya sempat bertemu 11 tahun sahaja dalam hidupku...
Pada insan yg telah meninggalkan aku 17 tahun yang lalu...
Ya..
Pada dia...
Insan yg melahirkanku...
Insan yg menyusukan ku...
Insan yg memiliki syurga ku...

Dairy...
Aku xtau nk luahkan pada siapa..
Dr luaran aku nampak tabah...
Dr luaran aku nampak cekal...
Zahirnya begitu...
Tp hakikatnya...
Dalam tabah aku menangis...
Dalam cekal aku rebah...

Bukan tidak redha...
Tp hati ini terlalu rindu...
Perasaan cemburu yg hadir ni bt hati ni di robek sayu...

Dairy...
Sejak dia pergi aku bukan shj kehilangan seorang ibu...
Tp aku kehilangan semua orang yg aku sayang...
Ya dairy..
Semua kesayangan aku berubah sekelip mata...
Semua dairy...
Kesemuanya...
Saat itu aku masih kecil...
Sejak itu aku x percaya pada kasih sayang...
Saat itu aku juga mati....
Hati aku mati...

Lepas satu2 kesayangan aku berubah...
Bukan aku salahkan takdir...
Tp hati ini pilu...

Dairy..
Aku ada seorang kakak...
Kakak yg sulung..
Dulu aku selalu merasakan aku ada tempat untuk mengadu...
Tp rupanya x...
Panjang kisah kami...
Seakan2 ada satu tembok yg memisahkan kami...
Sampai sekarang dairy...
Sampai sekarang kami begini..
Dia x rindukah padaku...
Satu2nya adik perempuan kandung yg dia ada...seibu..sebapa...

Aku xnk bercerita panjang tentang dia dairy...
Kerana bisa merobekkan lagi perasaan ini..

Aku dikelilingi ramai lelaki dlm hidupku..
Ya...
Aku ramai abg...
4 org semuanya....
Saat aku kecil aku sgt bahagia...
Dimanjai mereka...
Keakraban kami bukan dusta..
Tp...
Semua tu 17 tahun yg dulu...
17 tahun dh berlalu...

Dairy...
Kalau ibu masih ada...
Adakah kami mcm ni?
Kalau abah masih ada...
Adakah kami mcm ni?

Aku rindu...

No comments:

Post a Comment