Monday, July 9, 2012

JULAI

Salam...harini 9 Julai...genap 3 tahun arwah abah pergi...semalam 8 Julai...genap 13 tahun arwah ma pergi...rasa macam baru semalam menatap wajah mereka...rindu sangat kat arwah berdua...menyesal pon ada...semasa hayat mereka, aku jarang bersembang dengan mereka...aku lebih suka menyendiri...buat hal sendiri...aku jarang membantu mereka...kadang-kadang aku membantah cakap mereka...betul la orang tua-tua kata, ibu bapa mestilah nak yang terbaik untuk anak2 mereka...

tipu kalau aku cakap aku xsedih...

tipu kalau aku cakap aku kuat...

Arwah abah...
walaupun kami x rapat, aku tau naluri seorang bapa...tp malangnya kenapa baru sekarang aku tau...kenapa baru sekarang aku sedar....aku bukan anak yang membanggakan kedua ibu-bapanya...

xredha kah aku dengan pemergian mereka???

sejak pemergian mereka....

semua dh berubah...

semua jadi asing...

kalau boleh aku nk putar balik alam semesta....

putar balik pusingan jam...

tp masa yang berlalu xkan kembali...

masa tu sangat berharga.....


aku cemburu...
cemburu dengan rakan-rakan sekeliling...
yg masih mempunyai ibu bapa
yg mempunyai adik beradik yang saling memahami..menyayangi...dan menghormati...

kenapa semua ni berlaku..
aku xkuat...
siapa x sedih...
ada saudara sedarah sedaging...
tp mcm bukan saudara...
sedangkan pertalian tu amat erat...
kalau diputuskan...darah yang mengalir tu tetap sama...
kenapa jadi macam ni...
aku xlayak bersuara...
aku hanyalah pemerhati...

dan aku sentiasa berdoa...

satu hari nanti...

kami akan jadi seperti dahulu....

penantian aku satu penyeksaan...

dan aku berharap....

aku sempat menyatukan semuanya...

sebelum aku menutup mata...

YA ALLAH...aku insan yang lemah...aku insan yang kerdil...ENGKAU bagilah aku kekuatan...ENGKAU bagilah aku ketabahan....untuk hadapi hari yang mendatang...
Engkau satukanlah keluarga kami...seperti dahulu...ENGKAU tempatkanlah kedua ibu-bapaku di kalangan orang-orang yang ENGKAU kasihi





MFM_CReaTeD

No comments:

Post a Comment