Saturday, July 21, 2012

Ramadhan

hari ni first ramadhan dh..kejap je rasa...pejam celik, pejam celik dah masuk ramadhan...ni first time kot aku berpuasa jauh di perantuan...dulu laen..tu zaman study...ni dh kije...hahaha...

actually ni sepatutnya posting smlm, tp xsmpat nk posting..huhuhu...bz skit smlm...smlm gak aku kije...aku bt stock check utk brg2 yg aku jaga...balik lwt gak..dlm kul 1.30...

alhamdulillah..dah abes sehari puasa, puasa di perantauan mengajar aku erti berdikari...hahahaha...smlm aku masak ayam masak pedas dan beehun rebus dgn syur kangkung dan nasik putih...kuih?xde hanya ada biskut coklat chips..

aku pandai masak ke?hahaha...bley la sikit2...akhir2 ni aku slalu msk kari ayam utk mkn dgn roti paratha segera, tom yam, sup, gulai cili padi...alhamdulillah...aku dh reti msk benda tu sume...belajar sendiri...kadang2 tu aku reka masakan aku..tp xde lah sesedap mana pon...ckup lah untuk mengeyangkan perut...igt ari ni nk bt serawa makan dgn roti jala...nyum3

apa lg eh nk di ceritakan?

ramai yg tnye aku...nape duk KLANG and keja dekat PETALING JAYA, xjauh ke? xpenat ke?
nk seribu daya xnk seribu dalih

aku akui, aku menempuh hampir 70km sehari (pergi balik keja), minyak kena isi hari2 (camne nanti kalau dh pakai keta)...penat??mmg penat, tp aku kena lah tabah..ni jalan yang aku pilih...bkn xnk pindah, pernah gak terdetik di ati nk pindah untuk duduk lebih dekat dgn tmpt kerja, tp memandangkan aku duduk dengan k.maini...nti kesian lak dia...lgpon dh byk pelaburan aku bt untuk duduk sini...sbb tu biasa mlm aku tdo awl...perjalanan ke tempat keja amik masa setengah jam...naek mtor lak tu..pnt dowh..
hakikat nya ni jalan yang aku pilih..so jgn la mengeluh...

aku bkn suka2 nk kuar dr tgnu, tp aku nk buktikan aku mampu berdikari...aku xnk bergantung dengan org laen...sebelum aku dapat kerja aku sekarang, dh mcm2 kerja aku buat..pekakkan telinga je...sbb kerja sebelum2 ni org kata xsesuai dgn kelayakan aku ada..tp aku xkesah..janji rezeki dan hasil yg aku dpt tu halal...usaha penat lelah aku sndiri

aku xpernah membangkang sesapa...tp aku nk sgt diberi peluang..

hampir 7 bulan aku kerja di tempat sekarang...walaupun gajinya x se gah gaji org lain tp ckup lah untuk aku...rezeki aku disini..kerja pon ok2 je...dan alhamdulillah, opismate aku dh ok skit dgn aku...kalau dlu ya aku sorang2...sekarang x lg...tp aku masih baru lagi disini...

kerja skang ok je la...hahahah


skarang cuaca di sini x menentu..kejap ujan, kejap panas...and badan aku pon x menentu gak...kejap2 demam...sbb cuaca kot...lgpon ari2 aku balik dalam ujan...alah tegal biasa...

anyway...nti r cter g...nk g masak lak...heheheh





MFM_CReaTeD

No comments:

Post a Comment