Tuesday, June 24, 2014

Mungkin itu yang terbaik

Assalamualaikum...

Kejap je masa berlalu..minggu depan dh start puasa...cepat kan...tup2 nanti abes dh tahun 2014....

2013 ditinggalkan dengan seribu satu kenangan pahit...yg perlu dilupakan...

Aku jatuh terduduk...namun alhamdulillah...aku dpt bangkit...dgn bantuan seseorang..

Ingatkan seseorang itu akan bertahan denganku...tp hakikatnya tidak...dia hadir hanya seketika...

Allah hadirkan dia hanya sekejap....
Sekejap sangat...sampai rasa xsempat nk bernafas...

Mungkin orang nampak aku kuat...
Mungkin orang nampak aku tabah...
Tapi kenyataannya aku x sekuat n setabah seperti mana orang sangka...

Tapi kerana satu janji...
Aku perlu kuat...

Sebelum ni aku x pernah pegang pada janji..membuatkan org kesayangan aku tinggalkan aku...

Tapi kali ini aku berpegang pd janji.

Tapi...dia tetap tinggalkan aku....

Xtau mana silapnya percaturan kali ini...ingin saja aku memungkiri janji...tp atas rasa sayang dan kasih...aku tetap pegang pd janji...

Walaupun hati ini terlalu sakit....
Jiwa selalu menangis...tp aku tetap bertahan...

Sampai bila?

Itulah soalan yg sering diajukan oleh kawan2....

Aku percaya pada keajaiban...dan aku berharap keajaiban berlaku...

Orang kata aku gila...
Gila kerana terlalu sayangkan dia

Sedangkan dia dh pergi berlalu...jauh dari aku...

Orang kata aku bodoh...
Sebab sanggup menunggu sedangkan dia bahagia tanpa aku...

Biarlah apa org nk kata...
Biarlah org sekitar benci aku...
Biarlah dia benci aku....

Perasaan syg ini hadir tanpa diduga...
Hadir tanpa dipinta...
Kurniaan dr Ilahi..
Tak dapat disangkal...

Mungkin ini yang terbaik...
Terbaik daripadaNya...

Memang hati ini xdpt tipu...
Memang hati ini masih sayang...

Tapi kalau itu yang terbaik...
Kita x dapat ubahnya lg...

No comments:

Post a Comment