Friday, September 11, 2015

27 tahun

Assalamualaikum...

Esok..
Genap diri ini berumur 27 tahun...
Genap diri ini bernafas selama 27 tahun...
Aku x ingin apa...
Aku x ingin emas permata...
Aku x ingin pangkat dan darjat...

Cukuplah
Ingin rasa disayangi..
Ingin rasa dikasihi...
Ingin rasa dicintai...
Ingin rasa dihargai...

27 tahun...
Aku masih begini...
Bila mau berubah...

Allah...
Dipenghujung usiaku 26 tahun ini...
Engkau kurniakanlah hidayah kepadaku...
Petunjuk kepadaku...tunjukkanlah aku jalan yg lurus....
Berikan aku peluang untuk bernafas lagi...
Dalam mencari redha Mu...

Al-Fatihah...
Untuk Allahyarhamah Hajah Madziah bt Abas...
Yg bertarung nyawa melahirkan aku 27 tahun yg lalu...

Al-Fatihah..
Untuk Allahyarham Haji Mokhtar bin Muda..
Yg menjaga aku selama 21 tahun...

Tanpa mereka...
Aku xkn berada disini sekarang...

Madihah farhana binti haji mokhtar...
Lahirmu penyeri keluarga...
Setelah hampir 20 tahun menanti seorang puteri..
Penyambung warisan...
Zuriat terakhir bt arwah bersama..
Jadilah seorang hamba Nya...
Yang redha...
Yang tabah...
Yang kuat....
Yang penyayang...
Jadilah seorang anak yg solehah...
Jangan sesekali dikau putuskan doa kepada mereka...


No comments:

Post a Comment