Thursday, September 24, 2015

IMPIAN

Assalamualaikum

Salam aidil adha
Aku masih disini...
Bekerja katanya...
Entah la...org lain cuti, aku kerja...kah3...kalah bangla...
Kalau bayar double xpe la gak kan...

Anyway...
Hari ini aku nk bercerita mengenai impian...

Dulu masa aku kecik...
Aku berimpian memiliki rumah 4 @ 5 tingkat...
Masa aku kecik, aku selalu bercerita dengan arwah abah, arwah ma...
Yang aku nk buat rumah beringkat2...
Siap ada lift woo...
N ada 1 tingkat khas untuk mereka...
Ya itu impian/angan2 ketika aku kecil dahulu...
Dan alhamdulillah...sikit hari lg aku akan mempunyai rumah sendiri...
Walaupun tidak sama seperti impian masa kecil aku..
Sekurang2nya aku berjaya tunaikan impian itu...

Dulu masa kecik..
Selalu berangan nk jadi doktor..
Kuat berangan woo aku masa kecik...
Tapi sejak pemergian arwah ma....angan2 aku itu musnah...
Sebab aku bencikan doktor yg x berjaya mengubati arwah ma...
jadinya sekarang aku bukan seorang doktor...
Hahahaha....kecewa gak sebenarnya...tapi rezeki aku sebagai seorang logistics officer...

Dulu masa kecik..
Aku bercita-cita untuk memiliki sebijik ferari merah...
Hahahaha,,,giler impian masa kecik aku.,,
Tapi bersyukurlah..walaupun aku tidak memiliki ferrari merah...aku berjaya mempunyai bee...

Dan impian terbesar aku ketika dulu...
untuk membawa kedua orang tua aku ke Mekah...
Impian ini tak mungkin tercapai...
Impian ini tak mungkin berlaku...
kerana mereka pergi dahulu meninggalkanku...

Tapi..
InsyaAllah...
Aku tetap akan membawa mereka...
Dengan membuat upah haji untuk mereka...
dan impian terbaru aku...
ingin membawa bersama ma dan 2 adik ku ke mekah untuk menunaikan umrah...

doakan aku berjaya ya..

Al-Fatihah
untuk Allahhyarham Haji Mokhtar bin Muda & Hajjah Madziah bt Abas

salam aidil adha dari perantauan..

MFM_CReaTeD

No comments:

Post a Comment