Monday, January 19, 2015

Mengungkit?

Assalamualaikum..

Tema malam ni ialah mengungkit...hahaha...aku x mengungkit...tp aku luahkan rasa hati sahaja...

Aku xtujukan pada dia...tp dia yg terasa...hahaha...igt dgn dia ke aku kawan...please la....ramai lagi kot manusia yg bermasalah dengan aku...dunia2....salah percaturan gamaknya..

N then dia balas...aku tau pon sbb org yg bgtau...sbb aku mmg dh x follow dia..

X kesah pon sebenarnya...mls nk pjgkan citer...sbb bnda ni mmg xde kait dgn dia...tp aku heran nape dia lak nk terasa...Hahahaha...atau mmg dia mcm tu...hahaha...

Apa yg aku bt sblm ni mmg atas dasar membantu dan ikhlas...tp apa salahnya bantuan yg aku bg itu dihadiahkan dengan ucapan terima kasih? Susah sgt ke nk berterima kasih? Susah kan? Ni dihadiahkan dengan benda laen...aku tetap sabar...be profesional...tp ada org kata aku x profesional..aku x pernah campur adukkan kerja dgn peribadi...xpernah langsung...tp bila lama2...singa yg tdo pasti akan mengamuk kalau di ganggu...aku tnye pasal kerja kot...mintak tolong pasal kerja..bkn pasal peribadi...tu pun xdpt nk bg bantuan...kdg2 aku xfaham...kenapa perempuan sukar sangat utk difahami...aku akui aku perempuan...tp aku xde la mcm dia...dia..n dia...pasal kerja mmg la aku serius...dh kalau xley terima cara aku bekerja...masalah tu bkn masalah aku...

Kiranya aku agak baek dh ni mengundur diri...membawa diri...

Igtkan bila aku dh xde...abes citer mcm tu je....rupanya tidak....mcm2 citer dh aku dengar...buruk2kan aku la..its ok...sbb aku xkn jejak dh kt sana....cuma satu je la...aku xpernah mengungkit....cuma aku nk jawapan...reason...sbb apa...tu je...

Entah la....

Berhenti la pikir...mls dh pikir...bt baik mcm mana sekalipun...still lagi org nk bls tuba dkt aku...

Its ok...tinggalkan yg lalu...lupakan kisah lama...

Sekarang fokus pada masa depan...

Lupakan cinta...
Lupakan kasih sayang...
Lupakan mereka...
Lupakan kesedihan....

Mulakan idup baru...
Gapai impian....
Moga dipermudahkan....

Sekarang aku bersyukur...

Walaupun sekarang lg mencabar...
Tp aku lg bersyukur dari dulu....
InsyaAllah...mulut lepas lg bagus dr mulut belakang...jujur dalam persahabatan...jujur dalam perhubungan....

Neway...aku bersyukur...sbb disekeliling aku masih ada nyawa yg akan membantu aku bangkit bila aku jatuh...moga ianya kekal...aku dh penat kehilangan...huhu

No comments:

Post a Comment