Sunday, November 22, 2015

Mimpi

Assalamualaikum...

Semalam...lena malam ku terganggu dengan sebuah mimpi...
Aku bermimpi arwah abah...
Di rumah lama kami...
Dalam mimpi itu,arwah abah jatuh sakit..demam panas...
Saat itu hanya aku dengan arwah...
Dalam esak tangis, aku menjelum badan dan kepalanya dengan kain basah...
Dia hanya tersenyum...
Dan aku mencium dahinya...
Aku memeluk tubuhnya...
Aku menangis dalam pelukannya...

Allah...
Aku terjaga...
rupa2nya aku menangis dlm lenaku...
Sampaikan bantalku lencun basah...
Tersendu2 aku menangis...

Allah...
Aku rindu pada arwah...
Sepanjang hayatnya aku xpernah mencium pipinya...ego seorang anak terlalu tinggi...
Aku terlalu ego...
Aku terlalu bongkak....
Aku xpernah menuturkan kata2 sayang pada arwah....

Aku rindu pada arwah...terlalu rindu...
Tatkala aku menaip ni...air mata aku mengalir laju...

Aku bukan anak yg dibanggakan...
Aku bukan anak yg mendengar katanya...

Allah...
Hati ini merintih rindu...
Jiwa ini merintih sayu...
Saat aku celaru...
Saat aku berduka...
Saat aku gundah...
Saat aku keseorangan mencari secebis kekuatan...

Aku rindukan dakapan seorang ayah...
Aku rindukan belaian manja seorang ayah...

Allah...
Permudahkanlah segala urusanku...
Kurniakanlah kekuatan padaku...

***************************************

Setahun sahaja perhubungan kali ini...
Kurniakanlah aku kekuatan sepertimana aku mendapat kekuatan 5 tahun lalu...
Andai aku ditakdirkan bersendiri....
Engkau cabutlah nyawaku ketika aku dah bersedia dan seawal mungkin...agar aku x bisa menyusahkan kesayangan2ku....
Aku redha dgn ketetapan Mu...
Andai aku ditakdirkan berteman...Engkau hadirkanlah teman untukku seawal mungkin...agar aku x bisa menyusahkan kesayangan2ku..

No comments:

Post a Comment