Wednesday, October 26, 2016

Taksub

Assalamualaikum..

Harini hari ke 3 aku bekerja di tempat baru..
Kali ini terlalu sukar...
Environment dia terlalu berbeza..
berbeza sangat dengan yg sebelum2 ni...

Aku
Hampir berputus asa..

Aku
Hampir menyerah kalah...

Kenapa kali ini tidak kuat?
jauh benar berbeza dengan dulu...
apakah madihah sekarang tidak sama dengan yg dlu?

Aku terduduk lemah dengan cabaran kali ini...
x pernah2 menangis..aku menangis weh..

Rasanya mau aku u turn balik...
Lagipun ada seseorang yg membuatkan hati ini terlalu keras untuk tidak meninggalkan agility...

Siapa?

biarlah rahsia..
hahaha...
tp kalau dia suruh aku berpatah balik..
aku rasa aku akan berpatah balik..
demi dia...

kah3...

jujur...
kenapa diri ini terlalu taksub pada dia..
kenapa diri ini terlalu menagih perhatian dia..
kenapa diri ini mendambakan kasih sayang dia...

Kakak..
hanya satu perkataan..
tp pemahaman semua org berbeza..

memang aku mempunyai seorang kakak kandung...
tp itu hanyalah dari zahirnya sahaja..
hakikatnya aku macam tidak pernah merasai apakah hubungan adik dan kakak...

jujur...segenap alam semesta tidak kenal siapa aku...
siapa aku di sebalik wajah yg kadang2 x reti senyum ni..

aku kadang2 cemburu dengan kakak2 iparku...yg mempunyai saudara perempuan untuk berkongsi rasa..
aku kadang2 cemburu dengan rakan2 ku..yg mempunyai saudara perempuan untuk bergurau senda...

aku hanya pernah merasai perasaan ada kakak 9 tahun yg lalu...iaitu k.diana...
memang aku mencari peganti dia...
tp xde satu manusia pun yg sudi..
hahahah...

dah2 tutup kes..

actually yes...mmg aku ada mintak seseorang menjadi kakak aku...tp aku rasa jawapan dia no...kenapa dia??aku ikut kata hati...aku ikut naluri...hati ini kuat mengatakan dia..

hahaha

dh la...bila sembang pasal kakak...bt hati ini menangis...

Ya Allah...Engkau lindungilah insan2 kesayanganku...peliharakanlah mereka sebaik2nya..

No comments:

Post a Comment