Wednesday, March 18, 2015

Ajarkan aku erti redha

Assalamualaikum..

Di pagi yg hening ni...aku bersujud mencari sedikit ketenangan...
Sudah lama tidak bangun malam...
Tahajud kepada Sang Pencipta...yakni Dia yang satu...

Sedari td...mata ini sukar untuk dipejam...
Sedari td...fikiran ini kusut...serabut..
Kenapa perjalanan hidup kali ini terlalu sukar...apakah aku insan yg terpilih dikalangan hamba2Nya?terkadang aku tertanya2 kenapa aku yg dipilih..kenapa bukan orang laen...

Diuji berkali2 dengan ujian maha hebat...buatkan diri ini semakin jauh tersasar dr landasannya...
Buatkan fikiran ini x seperti dulu...

Ujian apakah kali ini?
Apakah aku tidak redha dengan ketentuanNya?
Kenapa hati ini di palit rindu?

Aku selalu berkata...kalaulah mereka masih ada..aku xkn jadi begini...
Salahkan takdir?sama seperti aku tidak percayakan qada dan qadar...
Jahilnya aku...
Mana hilangnya aku yg dlu...

Aku yg dulu...
Seorang yg taat...
Seorang yg tabah...
Seorang yg kuat...
Seorang yg berpegang pada janji2nya...

Mana hilangnya diri ini...
Aku ingin menjadi seperti dulu...
Disaat aku belum merasai apa2 kehilangan...
Disaat aku masih belum mengerti erti kehidupan....
Bisakah masa diputarkan kembali?

Ya Allah...
Tetapkanlah hatiku...
Tetapkanlah imanku...
Hadirkanlah seorang imam...yg mampu membimbing aku ke syurgaMu...
Bukakanlah pintu taubatMu untukku...dan bukakanlah pintu hatiku untuk bertaubat kepadaMu...
Pegangkanlah jiwaku...agar aku masih berada di landasanMu..
Berikan aku ketabahan dan kekuatan dalam menghadapi ujian2 Mu...berikanlah aku ketenangan...ajarkan aku erti redha....sembuhkanlah penyakitku ini....kurniakanlah kesihatan dan kebahagiaan hidup kepadaku...

...............................................................

Dalam meniti arus kehidupan...terkadang diri ini jatuh tersungkur..
Memang x dinafikan...diri ini perlukan sokongan...tp kenapa masih tidak mampu berdiri dengan sendiri...

Ya Allah...
Andai sampai waktu aku pergi dulu...Engkau jagakan mereka untukku..Engkau peliharakanlah kesayangan2ku...sesungguhnya aku menyayangi mereka dengan seluruh jiwaku....

Aku sayangkan mereka...
Family...
Abang...
Akak...
Kawan2...

Andai kata dengan ketiadaan aku membahagiakan mereka...hilangkanlah aku dari hidup mereka...
Kurniakanlah mereka pengantiku...
Agar kekosongan itu tidak di tangisi..

No comments:

Post a Comment