Thursday, January 28, 2010

Dah lama x jenguk lab...

Fuh...
lama giler rasanya x masuk lab...
at the same time...xjaga lab la...xupdate blog...xbkak fb..
huhuhuhu...
sebab pe eh...
sebab dh seminggu saya demam
huhuhu
n badan saya naek gatal2 merah...
byk lak tu....

semuanya bermula pada....

26hb januari 2010

petang tu ntah macam mana...time2 bdn saya nek merah2 gatal...
mula2 kat tgn je...
tgk2 dh nek kat muka...
merah cam kena panggang....
tepun member...
member ajak p klinik...
nk p pku, dh petang sangat...
so pas maghrib tu p la poliklinik azhar kt changlun...ditemani oleh nana, zimah n member as a driver...
doctor check kejap je...
dia bg injection sebatang...
amik ubat...
kena la bayar RM22.00
huhuhu...duit lagi...
dh la bulan ni sengkek je...
pastu balik la uum...
tp b4 balik tu g mam dulu...

balik2 tu...
badan saya panas semacam je...
telan ubt demam yg doktor kasik...
tp x jadi apa...
badan jadik merah...
gatal makin byk...
alih2 malam tu langsung xdapat tidoq...
siap tukar baju 3 helai lg...
sebab panas...n badan x leh kena peluh...

27hb januari 2010

pagi2 lg saya dh siap...
nk g pku lak...
tak tahan dh...
dari semalam lagi...
p pku member yg tolong antarkan...
sampai sana dengan tragiknya saya terbaca nota...

''pku di tutup dr jam 8-11 pg..sebab doctor2 ada event kat dewan mas"

uuwwwaaaa...
camne ngan saya????

terus saya g kat bahagian emergency...
muka dh nk nangis...
ye la...dh pedih n gatal satu badan...
cane nk duk lam kelas nanti...

akhirnya...
saya dilayan dengan pembantu kat unit emergency tu..
n kena la inject lagi sebatang...
pastu nurse kat situ check la saya punya tekanan darah...

nak tau apa jadi??

tekanan darah saya rendah sangat..

punya la nurse tu tak caya...
sampai lebih dari 10 kali dia check balik..
pastu nurse tu panggil la kawan dia...
kawan dia pun tak caya...
bagai nk rak dia kata mesin tu rosak...
saya diam je la atas katil tu...
last2 kawan dia panggil la senior attendant kat situ...
senior diaowang tu pon mai check...
alih2 memang betul...
tekanan darah saya rendah yang amat...
heran diaowang...
first soalan senior attendant tu ialah..

"awak ada sesak nafas??"

saya jawab je la xde...

"ermmm..sakit-sakit lain? asma ke?"

"xde kot..tapi saya demam"

"owh..ok"

erm...saya pon duk termangu kt atas katil tu...tiba-tiba terdengar la perbualan2 nurse2 kat situ...

"heran btul...budak tu bkn men gemuk lagi...tp nape darah dia rendah?"
pastu bla2...malas nak dengar..wat sakit ati jerk...

ermm...tu lah manusia...nape?kalau budak gemuk kena darah tinggi ke??
dh ketentuan Tuhan saya ni xde darah tinggi...

maka pulanglah saya dengan berbekalkan ubat dan surat mc...nk je cari sape yg x puas ati dengan condition saya tu...

balik...terus tertido atas katil....
kelas x p pon....
dh dapat mc...
tp asimen saya x antar lagi....
tidak.....

28/1/2010

ari ni p claz cam besa...
p antaq asimen...
tp..
lect tu xdak...
huhuhu...

masuk claz takaful cam besa...
bla2...
last ustaz naim ckp..
sape nk 5 markah free
sila attend seminar...
takaful...
kena byr...
saya dh mencongak2 duit lam kepala...

semalam beli dettol...
beli susu...
beli oat...
dh abes rm33.50
beli semua tu sebab
  1. gatal2 satu badan
  2. darah rendah...so kena la jg pemakanan yg berkhasiat
ni nk kuar lg duit...

oh tidakk!!

lantas dengan selambanya sy angkat tgn....

"ustaz..wajib ke??"

"tak wajib...tp kalau nk markah tu you all pergi la"

tp x berbaloi la...

bayar rm20 untuk dpt 5 markah...

xkan nk dpt markah tu kena bayar kot...

ramai yg komplen...

pastu....

"oklah kalau mcm tu...sape yg x nk pergi kena buat kuiz..."

yes...akhirnya...ada gak kata ptus dari ustaz...

bukan saya x nk p...

tapi memandangkan duit dh xberapa nk ada lam bank...

ada lg balance rm238.00 je...

nk kena bertahan sampai ujung bulan 2 lak tu...

xnak la mintak kt family...
huhuhu..

aduyai...

chow dulu...





No comments:

Post a Comment