Thursday, January 21, 2010

Hidupku kembali sepi....

Pagi td dgn jayanya aku bangun awal...coz nape ntah...hahaha

6.30 a.m celik mata...p solat subuh..

6.40 a.m g mandi...basuh baju...

7.00 a.m baring dan...tertido balik...

7.40 a.m bangun...g sidai baju...

7.50 a.m bersiap2...

8.10 a.m mam roti sekeping...

8.15 a.m tunggu bus...duk tunggu2....

akhirnya 8.30 a.m bus muncul...naek bus...

"pak cik..nk g pku eh.." aju ku pd pak cik driver...

yup aku nk g pku...apa tu pku?? adakah paku??...hahaha...pku ialah pusat kesihatan universiti...aku g coz bdn aku panas lg...demam...dh masuk ari ke empat aku demam..xde la panas sgt...tp batuk yg agak teruk la....

8.45 a.m sampai kt pku...uih kaunter pesakit luar dh pindah kt bgunan baru...sesat la jugak kejap...tp akhirnya jumpa gak...

8.50 a.m amik no giliran...xde manusia pun kt pku ni...heran gak aku...budak2 uum ni sehat2 upernye...

8.55 a.m masuk bilik doctor...doctor baru kot...xpernah tgk...muda lak tu..mcm tua 2,3 thun dr aku jerk..siap bhsekan diri dia akak lg...beborak2 pendek...doctor tu check kesihatan aku...bla2...

"nk mc x?" tanya doctor tu a.k.a akak

"erm xyah la doctor.."

"ok..nanti amik ubt kt farmasi k"

"mekasih doctor" ucapku sambil tersengih..

lalu aku pon mencari2 la farmasi kt mana...fuh jumpa gak akhirnya...pas amik ubt terus aku blah...menunggu bas untuk ke dkg...

9.05 a.m aku tiba d dkg...menonong je jalan ke kelas...dgn harapan ada notis mengatakan kelas cancel...(td jual mahal...doktor nk bg mc xnak...nk tunjuk bek konon)..pastu g beli paper..coz dh boring nunggu kt depan pintu claz..

9.30 a.m claz start cam besa....ustaz naim duk potpet2 kt depan...tp aku?? aku ngah kepeningan kat blakang...

tiba2...

"disebabkan mud sy baik hari ni..n kawan kamu dpt jwb soalan td...maka kita balik awal hari ni k..."

eh ustaz naim nk abes claz awal?? bestnya...aku melirik jam kt tgn...eh silap..aku mana ada jam tgn..jam nset..baru 10.30..alhamdulillah...bleh balik awl...

___________________________________________________

kt bilik...

duk baring2 ats katil sambil m'baca news paper

keboringan....

kesunyian...

kesepian....


actually apa topic aku ari ni eh...

aku pon xtau...hahaha...

semalam aku xleh tdo...

sebab pikir sesuatu..

ntah la...

bila pikir byk kali..

aku jd sedih...

macam nk ngadu...

tp...

aku xtau nk ngadu kt sape...

byk benar masalah aku...

kalau dulu...

aku selalu ngadu kt kakak angkat aku...

tp...

dia dh xde...

dia dh meninggal...

kalau dulu..

aku selalu ngadu kt abg angkat aku..

tp...

dia pun dh xde...

dia dah kembali pulang ke pangkuanNya...

kalau dulu

aku ngadu kt 'kawan'

tp...

sekarang...

dia pon dh xde...

nk ngadu kt adin...tp adin punya ayat xpernah bt aku gembira...mcm aku dipersalahkan dlm semua hal...ntah la...salah aku kot...

nk ngadu kt kakak...

kakak aku x paham situasi aku yg masih berjiwa muda remaja...nanti dipertikaikan balik...

nk ngadu kt mak ayah...

mereka dh xde...tp aku memang x pernah mengadu pada arwah pun...

tp...

sekarang...

aku perlukan seseorang...
yg sudi...
mendengar luahan ati dan perasaan aku...

yg sudi pinjamkan masa mereka untuk mendengar rintihan aku...

yg sudi mendengar tangisku...


kadang2 aku pikir...

aku sering dipergunakan...

dalam semua hal...

termasuk la dalam hal


C.I.N.T.A

adakah aku terlampau bodoh?

tapi...

bukan aku yg mulakan dulu...

bukan aku yg tergila2kan dia...

bukan aku yg menjadi


Timba mencari Perigi...

bukan aku yg menjadi

Bulan yang rindukan Pungguk...

Adin...kalau adin terbaca entry ini...adik mintak maaf...betul la kata adin...

Lelaki semua sama....

Lelaki hanya tau permainkan ati perempuan...

Terutama ati perempuan macam aku...


aku akui... aku sedar... aku tahu... siapa diri ku... keadaan diriku... aku x macam perempuan2 lain... yg didambakan oleh semua lelaki... yg cantik.. yg cerdik... yg kaya...

yg perfect dr segala segi...
tapi...

aku masih ada ati dan perasaan...

aku xpernah menagih kasih sesiapa...

dan aku xkan menagih...

walaupun aku kekurangan segala2nya

tapi...

aku masih berada di sini...

aku akan cuba mencari...

siapa diri aku...

aku x perlukan sesiapa...

aku memang selalu keseorangan...

aku x minta sesiapa pun hadir dalam hidup aku...

aku masih ada impian...

aku masih ada keluarga...

aku ingin menjadi diriku yg lalu...

menjadi seorang yng pendiam...

yg buta pada kasih sayang...

yg langsung x pedulikan hal2 sekeliling...

menjadi LoNeLY kembali.....

Menjadi Madihah Farhana Bt Haji Mokhtar yg Sebenar


Masa Yang Berlalu....

xkan dapat diputarkan kembali....

Masa Yang Pergi...

Ibarat Pasir Yang Ditiup Angin...

Yang Pasti tak kan kembali lagi...


1 comment: