Monday, January 30, 2017

30/1/2017

Assalamualaikum
Hai dairy...
Apa khabar?
sehat?
aku sejak period ni sakit dia lain macam..sakit pinggang..semalam lak xley tdo..kerana sakit datang...hahaha

actually..
apa topik kita hari ni?
semalam..
aku berbicara dengan adik bujang ku..satu2nya adik lelakiku..mengenai masa depannya..
ya..
aku bukan lah pandai sgt nk tackle jiwa remaja kerana aku dulu tiada siapa peduli..
tp bila aku memandang wajah adikku...
aku tau...
dia kurang sesuatu...
yakni kasih sayang..
aku sedar..kami yg sudah dewasa ini jarang ada untuknya...
sebab itu jiwa remaja dia memberontak..
tapi aku dulu relax je...
still boleh survive apa...
hahaha...
masa sekarang x sama dengan dahulu..
dan aku x boleh samakan dia dgn aku...
aku cuba menasihatinya...
dengan menceritakan semula beberapa kisah contoh yg terjadi padaku...
aku x pasti sama ada dia boleh menerima nasihat aku bulat2...tp aku berharap dia dpt terima walau petak2...
hahaha...
aku cuba jd yg terbaik walaupun aku tau aku x mampu...

adik aku yg sorang lg apa citer plak??
hahaha..dia hanyut dgn dunia dia sendiri...
dan aku tau dia sebenarnya sedang sembunyikan sesuatu...
aku x reti weh nk memahami jiwa remaja...
tp aku cuba...
aku cuba untuk ada...
aku cuba untuk selalu ada..

-----------------------
semalam...
aku xtau kenapa...
byk benda bermain difikiran..
aku sebenarnya ingin berhenti dalam jalan cerita ini...
sebab aku takut...
takut sangat yg aku bakal bersendiri lg..
ya..
aku mula bersendiri sejak nov lepas..
aku mula berdiri walaupun banyak kali jatuh..
aku ingin simpan jauh2 perasaan sayang ini kedalam sudut hati paling dalam...
kerna apa?
kerna aku takut kehilangan lg...
terkadang aku tidak percaya apa itu kasih sayang...

apa maksud aku sebenarnya?
7 tahun yg lalu aku kehilangan k.diana..
dan sampai sekarang aku masih belum boleh lupakannya...
kerna kasih sayang aku padanya ikhlas..
kerna kasih sayabg aku padanya kerana Allah..
Dia satu2nya insan yg membuka mataku..
Dia satu2nya insan yg menunjukkan aku jalan...
Kerna dia aku jd kuat...
tanpa dia aku xkn berdiri...
tp itu kisah 7 tahun yg lalu...
sejak dia pergi...sejak dia hilang...
aku bukan bersendiri...
dalam tempoh 7 tahun tu...ada yg datang bersilih ganti...
tp kebanyakan yg datang ada niat tersendiri...
aku tersedar lambat...
ibarat nasi telah menjadi bubur..
aku tidak ingin ceritakan kisah lama..
cukup hanya aku shj yg tau...
cukuplah air mata yg gugur...
dipergunakan..
dipermainkan...
ini bukan kisah cinta..
ini kisah kasih sayang...
dan org terakhir yg ada disamping aku ialah seorang lelaki yg aku anggap sebagai abang...
aku xtau mana silapnya...
sebab aku x topupkan fon dia..
dia jadikan itu satu isu...
apakah dia hampiri aku kerana duit?
aku rasa dia tidak ikhlas menganggap aku sebagai adiknya..
aku xnk bercerita panjang tentang dia..
sebab aku rasa perasaan sayang aku pada dia makin lama makin hilang..
tidak seperti perasaan sayang aku pada k.diana..yg mana bisa membuatkan hati ini menangis lg...

dan semalam juga aku berfikir...banyak sangat berfikir..fikirkan seseorang yg baru muncul dalam hidupku..iaitu k.azura..
kenapa k.azura begitu mudah menuturkan perasaan syg dia padaku...
aku takut..
aku risau...
aku takut perasaan sayang yg dizahirkannya itu hanyalah satu perkataan sahaja..
aku takut perasaan sayang dia padaku itu sama seperti org2 yg pernah singgah dalam hidup aku...
bila berlaku byk sangat peristiwa berkait dengan hati dan perasaan..
aku jadi mcm takut...

semalam berkali2 aku membaca balik msg dia..
aku ingin mencari secebis kejujuran dlm msg tersebut..
dan sekarang hati ini mula terbuka utk menerima tp dalam masa yg sama...
aku takut..
aku takut perasaan sayang dan kasih aku ini dipermainkan lg...
aku sebenarnya penat..penat untuk menyayangi dan disayangi..
dan aku juga takut..
takut untuk kehilangan...

secara jujur...
memang aku selama ini mencari peganti k.diana...
tp.itu x bermakna aku lupakan k.diana
tp.itu x bermakna aku akan permainkan perasaan org lain...

kak azura..madi sebenarnya takut dengan kasih sayang yg akak tuturkan itu..madi takut perasaan sayang madi pada akak di permainkan seperti mana org2 sebelum ini permainkan perasaan madi..peristiwa lama bermain difikiran..madi x dapat selami hati akak kerana akak xbenarkan itu berlaku..madi xtau apakah akak ikhlas menyayangi madi...madi x tau itu semua..
sebenarnya madi xnk zahirkan perasaan sayang madi pada akak..madi x nk luahkan pape pun..cukup hanya menyayangi akak dr jauh...lgpun disisi akak ada org lain..madi cemburu...hahaha..tp madi sedar diri, madi xde hak untuk cemburu..

tp malam tu..tatkala akak kata kalau akak pergi jauh..perkara pertama dlm fikiran madi ialah..

-kenapa Allah hadirkan akak dlm hidup madi sedangkan itu hanyalah sementara..
-kenapa Allah hadirkan rasa sayang madi pada akak sedangkan itu hanyalah sementara..

dan kalau akak nk tau..tiba2 je madi terus menangis malam tu..hahaha..

k.azura..
kasih sayang madi pada akak ikhlas..
x lebih dr seorang adik pada seorang kakak...andai kata kehadiran madi di Damco menyesakkan nafas akak..
madi harap sgt akak tarik balik perasaan sayang akak pada madi..
sebab madi x rasa madi layak untuk disayangi oleh akak..mahupun sesiapa..
lagipun...
madi takut satu hari nanti..
akak pun akan pergi tinggalkan madi sepertimana org lain tinggalkan madi..
madi takut satu hari nanti...
madi dah x mampu berdiri disebabkan kehilangan yg sekian kali..

No comments:

Post a Comment