Thursday, January 26, 2017

26/1/2017

assalamualaikum
hye dairy...
apa khabar??
hahaha....
akhir2 ni aku sibuk di ofis...
sangat sibuk...
sampaikan masa utk diri sendiri pun xde...

dairy..
arini bkn aku ingin ceritakan perihal kerja..
tp hari ini aku ingin ceritakan tentang SAYANG...

tapi sebelum tu...smlm aku mimpikan seseorang...seseorang yg aku sayang...
siapa dia??

dialah...
satu2nya insan yg menerima aku seadanya...
yg tau siapa aku...
yg tau aku macam mana...
yg memahami aku..
yg mendokong aku dr belakang saat aku terjatuh..

dimana dia sekarang?
aku hanya mampu berdoa...
dan dialah org luar pertama yg ikhlas menyayangi sebagai seorang kakak..
yes..
dia adalah nur diyana abd ghafar..
insan yg aku rindu..
insan yg bisa buatkan aku menangis...

aku mimpi dia msg aku je..
dia msg kerana rindu aku...
hahahaha...
hakikatnya aku rindu dia...
(?_?)

berbalik pada cerita asal...
akhir2 ni muncul seseorang dlm hidup aku..
seseorang yg menuturkan dia sayang aku..
apakah benar apa yg aku dengar..
seseorang yg tiba2 dtg amik berat pasal aku...
aku pun tidak mengerti kenapa aku rasa macam ada chemistry antara aku dgn dia..
hahaha...
kelakar bunyinya..

sedang kan dlu aku dh bertekad..
untuk menyimpan rapi perasaan ini...
untuk tidak jatuh sayang pada sesiapa lg...
untuk memulakan hidup baru...
bersendiri..

yes..
madihah farhana sudah mula jatuh sayang pada seseorang...
aku akui aku mudah jatuh sayang apabila seseorang itu ambil berat perihal aku..
aku akui aku mudah jatuh sayang apabila perasaan aku terhadapnya lain...
ini bukan perasaan cinta..
tp lebih kepada perasaan kasih dan sayang...
apabila dia menuturkan dia sayang aku seperti adiknya sendiri...
tiba2 aku jadi kelu...
kenapa...
kenapa perkara seperti ini sering berlaku..
aku takut..
takut apabila aku dah betul2 sayang...
n satu hari nanti aku akan kehilangannya...
sebab selama ini...
semua orang yg aku sayang tinggalkan aku.
semua orang yg aku sayang diambil pergi...

aku sebenarnya tidak kuat utk menghadapi kehilangan lg..
kali terakhir aku kehilangan awal november tahun lepas..
yg mana aku kehilangan seorang abang...seorang kawan..

bak kata seseorang...
xsemua dpt menerima aku..
xsemua akan dpt menerima aku setelah tahu siapa aku...

aku yg dulu x sama dgn aku yg sekarang...
aku yg sekarang masih lg dibayangi aku yg dulu..
aku pun x percaya aku masih mampu berdiri..

walaupun mulut menidakkan...
tapi hati ini terlalu berharap untuk menagih kasih sayangnya..
tapi aku kena sedar...
kalau tiba2 aku rapat dgn dia...
mungkin ada hati akan berdukacita..

No comments:

Post a Comment