Sunday, August 9, 2015

Ungkapan MAAF

Assalamualaikum...

Apa yg dimaksudkan dgn MAAF...
Mudah kita menuturkan perkataan itu...
Tapi untuk memaafkan tidak semudah berkata2...
Untuk memaafkan tidak semudah memasak megi...
Ya...susah nak memaafkan seseorang...lebih-lebih lagi dia dh selalu ulang benda yg sama...
Kita maafkan hari ni...tp esok???mungkin akan berlaku lg...

Org kata...
Nabi pun ampunkan umat...inikan kita manusia...
Sebab aku bukan nabi, aku x mampu memaafkan...
Sebab aku takut, benda yg sama akan berulang...
dan aku takut untuk meneruskan semua ini...

Hati ini memang rapuh...
Hati ini memang keras....
Tapi tidak sekeras batu di sungai...

Aku x mampu memaafkan sepenuh hati aku...
Maaf...
Hati ini dah tertutup...
Walaupun masih ada perasaan sayang...
Tp semua ni x mampu menghilangkan rasa amarah di hati...
Bukan amarah yg lebih...tapi lebih kepada kecewa...

MFM_CReaTeD

1 comment: