Sunday, February 1, 2015

Assalamualaikum..

Di pagi yg hening ini...aku mencari...sedikit kekuatan dalam menghadapi kehidupan yg makin hari...makin mencabar....

Aku x betah keseorangan lg...
Aku x betah untuk hadapi ini semua...terkadang diri ini sukar utk dikawal...terkadang nafsu mengatasi akal...

Aku yg sekarang...bukan aku yg seperti dulu...
Aku yg sekarang...tidak setabah aku yg dulu...

Dalam menjalani liku2 hidup..diri ini tersadung jatuh...lalu terluka....luka yg mana tidak bisa diubati dengan segera...puitis sekali bahasa aku di pg yg kelam ini...

Mencari diri terlalu sukar...ibarat mencari seurat rambut di dalam timbunan se tan tepung gandum...
Kenapa diri ini x bisa berubah?

Sejak akhir2 ni byk sgt benda yg menggangu fikiran...

Antara janji dan kenyataan...mana bisa aku pilih?

Cemburu...
Cemburu terhadap kebahagiaan org laen...
Cemburu terhadap kejayaan org laen...
Sepatutnya tidak perlu wujud perasaan ini...kerna cemburu bisa menghancurkan sesuatu perhubungan...

Ya..aku akui...aku cemburu..dalam masa yg sama aku tamak dalam memiliki sesuatu..mungkin kerana aku takut akan kehilangan...

Tapi aku lupa...
Dia milik org...bkn milik aku...aku hanya menumpang kasih sahaja...menagih simpati barangkali...

Duhai hati...
Tabahlah...berikan aku sedikit masa untuk berubah...berikan aku kepercayaan itu...

Duhai akal dan nafsu...
Berhentilah...sudah sampai masanya melakukan perubahan...jgn di ikutkan sgt rasa hati itu...fikir lah baek buruk sebelum melakukan sesuatu...

Duhai iman...
Ku mohon engkau kuat..
Ku mohon engkau setia...
Dan ku mohon engkau untuk sentiasa ada dgn diri ini...agar aku tidak terpesong jauh dr landasanNya...

Perasaan yg ada ini xpnh lebih dr perasaan syg seorang adik pd abgnya....aku hormatkn nya...

Ya Allah...pegangkanlah hatiku...agar aku x tersasar dr jalanMu...tetapkanlah imanku...agar aku pun bisa bahagia dlm mencari jln pulang...

Ya Allah...
Aku berterima kasih padaMu kerna hadirkan perasaan syg dlm diri ini...
Kerna hadirkan dia dalam hidupku ini...yg masih tabah sabar dlm melayan kerenah adik spt aku...

Ya Allah..
Engkau jagakan dia untukku...
Engkau kurniakan kebahagiaan kepadanya...
Engkau tetapkanlah imannya...
Engkau jadikanlah dia nakhoda kapal yg terbaik untuk anak2 kapalnya...
Engkau peliharakanlah hatinya...agar dia sentiasa di dalam lindunganMu..
Engkau murahkanlah rezekinya..
Agar dia bisa membina keluarga yg tidak terpesong dr jalanMu...

Aku akui aku menyayanginya...tp sayang aku ini hanyalah sayang seorang adik kpd abgnya...perasaan ini tidak pernah berubah...dan aku pasti ianya xkan berubah....

Aku dah berjanji pd nya untuk berubah...tp aku risau...aku takut..xdpt berpegang pada janji...
Aku takut untuk kehilangan lg...


No comments:

Post a Comment