Sunday, February 8, 2015

Coretan...

Assalamualaikum...

Banyak perkara berlaku sejak akhir2 ni..
Berlaku secara tiba2...

Semalam aku x tdo lg...
Sejak akhir2 ni mmg aku kekurangan tdo...
Pergi keja pun ckup syarat je...arap2 performance aku x merosot..
Kerunsingan katanya...
Semua ini datang secara tiba2...

Apa yg aku runsingkan?
Byk benda yg aku runsingkan...
Antaranya...

Kehilangan dokumen2 penting...
Buatkan aku x senang duduk...macam mana la aku boleh tercicir dokumen2 tu...cuainya aku..abg pun dh bising sbb kecuaian aku...
Wisau sgt2...moga tiada apa yg buruk akan berlaku...huhuhu..

Rumah..
Dah masuk pertengahan bulan 2..tp urusan rumah aku masih belum setel...loan x lulus lg...btkan diri ini terduduk lemah...Adus...bilakah perkara ini akan selesai...igtkan bln 4 ni dh boleh pindah masuk...igtkan sebelum acit kawen semua boleh setel...tp macam makin jauh je...harap2 sebelum puasa semuanya setel...insyaAllah...moga dipermudahkan urusanku kali ini...

Duit...
Hahaha...lama x sebut pasal duit...tp bln ni mmg rabak poket aku...tinggal berapa ringgit je untuk bertahan next gaji...gaji lmbat lg lak tu...xkn nk meminjam dgn org laen...hahaha...semua benda kne setel bulan ni jgk...moga semuanya dipermudahkan...makan nasik dgn kicap la jawabnya..hahaha...

Kawan...
Kawan masa senang ramai...tp masa aku susah...semua hilang...bkn aku sengaja untuk memutuskan persahabatan...tp kerana satu janji...aku perlu jauhkan diri dari kalian.. aku bkn manusia yg lupa diri...yg lupa kawan...tp aku ingin berubah..kenapa perubahan aku kali ini tidak disukai??aku bukan jenis yg suka2 ati memutuskan persahabatan...aku bkn mcm tu...tp apa yg aku buat ni ada sebabnya...
Aku pun rindukan kwn2 lama...
Rindu sgt pd mereka...tp mereka yg pergi...bila susah mereka akan cari aku balik...hahaha...sudah biasa dipergunakan...biarlah masa yg menentukan..
Tapi ari ni...aku betul2 kecewa dgn mereka...sgt kecewa...itukah kawan namanya???

March...
Tinggal beberapa hari saja lg akan masuk bulan march...aku ada appointment hospital penghujung march...itu yg amat merunsingkan aku...sangat...dan aku takut untuk mengetahui sebarang keputusan...hahaha...muka ganas...hati kering..tp hakikatnya..ini bukan aku...aku kuat tapi x tabah..aku ketawa dalam tangis...

Janji...
Ya aku dh berjanji...berjanji untuk berubah...menjadi yg terbaik untuknya...menjadi yg terbaik untuk family...tp terkadang janji hanya tinggal janji...itu yg merisaukan aku...sangat merisaukan..aku xnk kehilangan lagi....

Kahwin...
Soalan feveret setiap manusia di sekeliling aku...bila nk kawen...aku bukan Tuhan...yg tau hala tuju hidupku...aku bukan malaikat..yg boleh meramal masa depan...
Aku hanya manusia biasa...yg x lari dari melakukan kesilapan...
Aku manusia yg hina...yg selalu membuat dosa...
Xperlu mengguris hati kecil ini...xperlu lukakan diri yg kerdil ini..doalah...doa untuk diri ini...bukan xnk kawen...tp masa itu belum tiba...usaha lah mcm mana sekalipun..kalau DIA tidak izinkan diri ini berkahwin lg...maka x kawen lg lah...jodoh dan pertemuan itu rahsia Allah...doakanlah yg terbaik untuk diri ini...

Family..
Adik sayangkan anda semua...
Bg lah adik masa dan peluang...
Untuk buktikan yg adik mampu berdiri dengan kaki sendiri...
Doakan adik...berikan adik peluang..

Abg...
Terima kasih kerana muncul disisi ini disaat diri ini jatuh ke dalam jurang yg dlm..ibarat jurang mariana katanya...
Terima kasih kerana setia disisi disaat diri ini terkapai lemas di dalam lautan luas...
Terima kasih kerana sentiasa ada disisi ini..sebagai teman bergaduh...sebagai pendokong semangat...sebagai pendengar setia...sebagai hakim yg bijaksana dalam setiap kes yg berlaku...sebagai tempat luahan amarah diri ini...dirimu tidak pernah mengeluh malah dirimu terus bersabar dan tabah melayan kerenah budak ni...yg sentiasa ntah pape...terima kasih sbb menjadi sumber inspirasi untuk diri ini berubah menjadi yg terbaik...terima kasih kerana selalu membebel n marah pd budak ini semasa budak ini tersasar jauh dr landasan...terima kasih sgt2 kerana masih sudi menjadi abg...walaupun abg tau siapa adik...
adik doakan abg menjadi nakhoda kapal yg terbaik untuk family abg..

Abg...
Adik akui adik bknlah yg terbaik...
Adik bknlah dr golongan cerdik pandai..
Tapi adik berjanji akan berubah menjadi yg terbaik...untuk abg n family adik..
Terima kasih kerana sudi menjadi abg kepada madihah farhana...terima kasih kerana sentiasa ada...
Terima kasih sbb x pernah mengeluh...
Terima kasih en.castello..x terbalas budi yg abg curahkan itu...moga ati ini xkn berubah...anda tetap abg madihah farhana..

No comments:

Post a Comment