Saturday, February 7, 2015

(?_?)

Assalamualaikum

Hati ini terguris...tersinggung...
Bukan x cuba...bukan x mencari...
Tapi mencari benda alah itu tidak semudah membeli ikan dipasar...
Tidak semudah menukar baju bila rasa nk tukar...

Diri ini memang nampak kuat..
Diri ini memang nampak tabah...
Tapi di sebalik semua ini...hanya ada sekeping hati kecil yg rapuh seperti biskut...tersilap langkah...hancur berkecai...

Dalam mencari diri sendiri...
Diri ini seringkali terjatuh...tatkala terkapai2 untuk berdiri...tiada tangan yg dihulur untuk membantu diri ini untuk berdiri kembali...

Tapi...akhir2 ni muncul seorang insan yg bagi aku dia muncul secara tiba2...
Xtau datang dari mana...tapi dia selalu ada untuk aku...menerima aku seadanya...tp dia bkn benda yg aku cari...dia bukan untuk aku...

Ya Allah...
Aku mohon padaMu...kurniakanlah kebahagiaan yg hakiki kepada dia yg selalu ada denganku ini...Engkau jagakan dia andai kata aku pergi dulu...peliharakanlah hatinya...tetapkanlah imannya....jadikan dia seorang nakhoda yg cekal dan tabah dalam mengemudi kapalnya menongkah arus samudera liku2 kehidupan...

Ya Allah...kurniakanlah aku seorang teman hidup...yg mampu memimpin aku kejalan syurgaMu...yg mampu menjadi imamku...yg mampu menerima aku seadanya...

Aku pun ingin gembira...
Aku pun ingin bahagia...
X bisakah aku kecapi ini semua...

No comments:

Post a Comment