Tuesday, February 10, 2015

This entry special dedicated to u

Assalamualaikum..

Entry kali ini memang di dedikasikan kepada seorang hamba Allah yg pada aku agak penting jugak la dlm idup ni...

Alhamdulillah...dh nk masuk 2 bulan mengenali en. Castello..as my superior,brother n frenz...terima kasih ya Allah...kerana hadirkan dia dlm hidup ni...

Perkenalan yg x disangka..
Hahaha..bak kata pepatah...berkawan biar beribu....
Knowing him end of year 2014...
Perkenalan yg x disengajakan...
Time tu aku frust dgn fauzwan...tiba2 dia muncul...hahaha...

Bila ingat2 balik...kelakar pun ada...mlm tu frust dgn fauzwan...tp still lg meneruskan kerja..workaholic katanya..cuba melupakan peristiwa itu dgn bekerja..
Aku contact en. Castello disebabkan urusan kerja...mula2 aku im dia je...bertanyakan report..last2 boleh plak im benda2 laen...as usual..aku layankan je la...+ time tu aku ngah bersedih...kiranya ada jugak la bnda yg boleh kurangkan kesedihan ini...

Tup2 en. Castello call...call nset opis aku pakai no opis...Ofkos aku akan angkat bila no opis naek....wisau pasal keja kot...rupa2nya en.castello yg call...ades...alasan dia saje nk call...hahaha..dh la time tu ngah sedey...n then secara x sengaja..aku tercerita pasal fauzwan kt dia...Adus...en.castello add fb aku..aku relax je la..n approve...langsung xde perasaan nk stalk fb dia...

Sejak dr aritu...kami selalu berhubung...atas urusan kerja dan kekadang perihal laen..aku biasa2 je...org nk berkawan...lgpun bg aku dia jujur la skit berbanding lelaki laen...sbb mengaku dh kawen..n aku pun time tu hanya anggap dia superior aku shj...x lebih dr tu...

Lama kelamaan aku dgn en.castello jd rapat...n dia selalu ajak jumpa..dan aku hanya gelak...hahaha..

Sampai la satu ari...aku bersetuju untuk berjumpa dengannya...dengan ditemani oleh ali...aku ke tmpt dia bekerja jumpa dia...

Serius masa first time jumpa..aku x dpt agak itu dia...sbb aku mmg x tgk mana pon fb dia..bg aku x penting nk stalk bagai...terkejut...sbb muka dia saling x tumpah dgn muka asben k.mala..hahaha...hanya mampu gelak...tp mlm first time jumpa tu dia agak pendiam berbanding dlm fon call...segan pd ali katanya..

Perkenalan yg x disangka...
Aku mengikut naluri hati...
Dgn dia aku rasa selesa untuk bercerita...sptmana aku dgn ali..
Byk benda yg aku luahkan pada dia...berkisar tentang kerja,peribadi...dan macam2 lg...

Dia...
Aku dh anggap sebagai seorang abg..
Aku dh anggap sebagai seorang sahabat...
Aku dh anggap sebagai seorang senior...
Tempat aku bertanya soalan....
Tempat untuk aku meluahkan rasa...
Sebagai sumber rujukan..
Sebagai teman gaduh...
Sebagai segala2nya...

Dia selalu komplen perihal diri aku...
Dia kata lagak aku mcm lelaki...
Dia kata gaya aku tiada kesopanan..
Dia kata aku ni ganas...
Hahaha...dan dia...nk aku berubah jd perempuan melayu terakhir katanya...OMG...bermulalah peraturan2 baru dalam hidup aku...n aku mcm x kesah dgn rules dia...bg aku...ntah la..selagi tidak bertentangan dgn agama...aku ok je...

Dia..
Seorang lelaki yg bg aku sgt memahami aku...yg boleh menerima perempuan yg panas baran,degil,sensitif ini sebagai adik...
Seorang abg yg sgt baek...tegas dlm diam...walaupun selalu membebel dan marah...tp aku tau...teguran,bebelan dia itu untuk kebaikan aku jugak...seorang abg yg sgt2 tabah dalam melayan kerenah adiknya...
Dan dia..seorang sahabat yg sentiasa ada di belakang aku...xpernah sekali pun aku dengar dia mengeluh...xpernah sekalipun dia hilang...dan aku selalu berdoa...biarlah dia selalu ada disisiku..

Org kata...
Lelaki dgn perempuan xley kwn rapat...
Tp bg aku...
Selagi aku tau batas2 pergaulan diantara aku dgn dia..
Aku rasa xde mslh...
Dan aku tau dia milik org...aku telah tetapkan satu tembok antara aku dan dia...
Aku selalu berdoa untuknya dan family...

En. Castello.. i know that u will read this...

Terima kasih sbb sudi jd abg...
Terima kasih sbb sudi jd kawan...
Terima kasih sbb sudi jd sahabat...
Terima kasih untuk segala2nya...

Adik akan sentiasa doakan abg dan family..moga abg dan family dilindungi olehNya

Yg ikhlas
Adikmu yg degil...



No comments:

Post a Comment